Nog steeds Slecht starten diesel

Gestart door Bouma206, 15-12-2006 09:31:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bouma206

Goedemorgen allen,

Mijn diesel heeft zo nu en dan een erg dwarse start. Hij slaat aan en gelijk af en wil daarna erg moeilijk aanslaan. Dus stotend en puffend.
Hoe zou dit kunnen komen?
Meestal is het een kwestie van een keer pompen met het gaspedaal en vervolgens met half gas de auto starten tot hij aanslaat.
Nu ging het daar dus mis. Hij wilde maar niet aanslaan. Ik had naar mijn idee 2 keer vaker gepompt maar dit doe ik wel eens vaker zonder dat het ten koste ging van het starten.
Hoe zou dit kunnen komen?
Fryslân boppe!!!!

FelixB

Ik weet niet hoe het met TDI's is, maar bij benzine-auto's mag je het gaspedaal niet aanraken bij het starten.
Pompen werkt dan zelfs averechts...

Maar ik verwacht dat de Diesel-kenners zó wel zullen reageren.
855R & C70 T5 cabrio automaat

jberg

is het koud als ie minder start??

dan zijn er mischien een aantal gloeispiralen naar zn grootje

vr gr jw

Bouma206

10 graden over de nul vind ik en mijn diesel ook niet koud. Wat betreft het pompen dit staat zelfs in de instructie van volvo. Hoe te starten deze grillige 5 cilinder diesel. Bij diesel is het dus wel van toepassing.
Fryslân boppe!!!!

jan piet

Hoi Bouma,

Volgens mij, maar 'k kan't mis hebben, gloeit deze diesel helemaal niet voor tot dat je temperaturen hebt van rond t vriespunt. Althans dat beweert de Volvo specialist waar ik mijn V70 TDI in onderhoud heb. :eusa_shhh:
Inderdaad ken óók ik het door jouw geschetste 'probleem'. Wat ik bij mijn auto bemerk is dat het om weet ik veel welke reden, hij zou immers niet voorgloeien ::), véél beter gaat als je instapt. Uiteraard je contact aanzet en dan tóch even 10-15 seconden wacht met starten. Meestal gelijk in 1 keer raak! :eusa_think:
Slaat ie toch af omdat ik er niet aan denk dan start ik hem volgas, zónder te pompen. Dat pompen werkt nml. niet echt lekker op ingespoten motoren!  :eusa_naughty:
Voor zover mijn beperkte ervaring met verschillende auto's  ;D is start je óf zonder gas te geven, óf volgas als er problemen zijn. :eusa_think:
En 't werkt al jaren goed!
Wél heb je bij de tweede keer starten je locatie érg duidelijk gemarkeerd door een mooie rookpluim.

Mijn idee is dat de motor líever zou gloeien, maar om uitstoot redenen niet kan, en daardoor tussen 0 en 10 graden wat lastiger start. :eusa_doh:
Neem aan dat je daarna géén problemen meer hebt zolang de motor niet wéér hardstikke koud is?

Gr,JP


Bouma206

Citaat van: jan piet op 15-12-2006 13:10:05
Hoi Bouma,

Volgens mij, maar 'k kan't mis hebben, gloeit deze diesel helemaal niet voor tot dat je temperaturen hebt van rond t vriespunt. Althans dat beweert de Volvo specialist waar ik mijn V70 TDI in onderhoud heb. :eusa_shhh:
Inderdaad ken óók ik het door jouw geschetste 'probleem'. Wat ik bij mijn auto bemerk is dat het om weet ik veel welke reden, hij zou immers niet voorgloeien ::), véél beter gaat als je instapt. Uiteraard je contact aanzet en dan tóch even 10-15 seconden wacht met starten. Meestal gelijk in 1 keer raak! :eusa_think:
Slaat ie toch af omdat ik er niet aan denk dan start ik hem volgas, zónder te pompen. Dat pompen werkt nml. niet echt lekker op ingespoten motoren! :eusa_naughty:
Voor zover mijn beperkte ervaring met verschillende auto's ;D is start je óf zonder gas te geven, óf volgas als er problemen zijn. :eusa_think:
En 't werkt al jaren goed!
Wél heb je bij de tweede keer starten je locatie érg duidelijk gemarkeerd door een mooie rookpluim.

Mijn idee is dat de motor líever zou gloeien, maar om uitstoot redenen niet kan, en daardoor tussen 0 en 10 graden wat lastiger start. :eusa_doh:
Neem aan dat je daarna géén problemen meer hebt zolang de motor niet wéér hardstikke koud is?

Gr,JP


Klopt helemaal. Zijn dus toch wel meer die soms een probleem hebben met het aanslaan van de diesel?
Fryslân boppe!!!!

onnaj

Mijne start altijd gelijk ZONDER het gas ook maar aan te raken. Gewoon even een paar seconden wachten voor je start.

Bouma206

Citaat van: onnaj op 17-12-2006 12:37:18
Mijne start altijd gelijk ZONDER het gas ook maar aan te raken. Gewoon even een paar seconden wachten voor je start.

Tsjong. Dat heeft de mijne nog nooit gedaan. Ik moet altijd 1 keer pompen en het gas half open hebben. Ik heb het vermoeden dat hij de brandstof niet snel genoeg bij alle 5 cilinders krijgt. Gloeibougies waren vorig jaar goed toen had hij ook al eens wat probleempjes met starten tijdens vrieskou. Toen ik hem kocht gaf de verkoper aan dat er een klepje is die ervoor zorgt dat de brandstof in de slangen  blijft hangen. Dit klepje scheen niet meer zo goed te functioneren. Dit zou dus een oorzaak kunnen zijn van het niet gelijk goed aanslaan of kan dat niet? Wat voor klepje is dit en kan dit goed vervangen worden of is dit het helemaal niet?
Fryslân boppe!!!!

-D©©©L-

Hmmm, heb al eens eerder een antwoord op een vraag met dezelfde symptomen voorbij zien komen;
dit topic bedoel ik.

Bouma206

Ook niet de oplossing. Pomp is bij mij doorgemeten en daar mankeerd niets aan.
Fryslân boppe!!!!

VolvoSpecialist

Daar gaat ie weer........!   >:(

Een 850/S/V/70 diesel die slecht aanslaat daar staat (bijna) altijd de brandstofpomp en/of nokkenas niet van op tijd !!!    ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Bouma206

Weet je het zeker? Hoe moet dit worden afgesteld dan? Hij gaat morgenochtend even naar de garage dan kan ik dit gelijk meegeven als tip. Hoe zit het dan met mijn verhaal over dat retourklepje die er voor zorgt dat de brandstof niet terugzakt uit de leidingen.
Fryslân boppe!!!!

jan piet

Hoi Bouma,

Mijn TDI heb ik sinds april dit jaar. Inmiddels er zo'n 75000 km opzitten. En écht, de pomp is al meerdere malen afgesteld! Merk ook dat tegen de beurt aan de auto meer gaat roken. Door te druk, en niet te plannen, zit ik nu tegen m'n zin 5000 km over de beurt, 20 oktober voor t laatst geweest, en hij rookt nu beduidend meer.

Grotendeels afstelling pomp, en blijkbaar zijn deze diesels iets gvoeliger op dat punt als sommige andere diesels. Moet tenminste zeggen dat het mij bij de vele andere auto's hiervoor nooit zó opviel.

Gr,JP


Bouma206

Fryslân boppe!!!!

Bouma206

#14
Vanmiddag de garage gebeld. Blijkt dat hij vaak helemaal niet gloeit. De temperatuur sensor schijnt het niet goed meer te doen dus wordt vervangen. Verder worden de smerige contactpunten voor het gloeien ook helemaal schoongemaakt. Vanochtend gloeide hij wel en ging het goed aldus de garage maar later geen gegloei meer en idd moeilijk doen!
Als het goed is moet het morgen weer goed zijn.
Oh ja nog aangegeven van de brandstofpomp. Dit is gecontrolleerd maar alles staat op tijd en gaat dus goed. Wanneer dit niet het geval was zou het starten nog veel moeizamer verlopen aldus de monteur (jaja het kan dus nog beroerder :o)!!
Fryslân boppe!!!!