Afgelopen weekend goed geroffeld naar Duitsland en Polen.

Gestart door Racingbrick, 24-10-2006 12:26:02

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Het nichtje van mijn vrouw studeerd in Cottbus, dat is 125km onder Berlijn tegen de Poolse grens aan...

Eindelijk eens goed kunnen genieten van de T5 op de Duitse wegen.... en dan ook nog op LPG.
Wat een feest!

Wat mij opviel is dat het verbruik zeer weinig uitmaakt t.o.v. de snelheid.
Bijvoorbeeld een tank leegrijden met 130-140 km kruissnelheid gaf een verbruik van 1 op 9, en een tank leegrijden met 150-170 km gaf een verbruik van 1 op 8,3.
Hier zaten ook nog stukken bij van snelheden van boven de 200.

In elk geval heb ik een keer een wedstrijdje mogen doen met een A6, welke motor er in zat was niet te zien, ( staat er tegenwoordig niet meer zo vaak op viel mij op).
De top van de roffel op LPG was 245 km/h en op de Garmin GPS was dat 240 km/h en er zat nog meer in... maar mijn vrouw werd bang dus moest ik die Audi laten gaan....

Toch niet slecht voor een automaat lijkt me...

De LPG prijs welke ik heb betaald is 0,62 viel wel mee t.o.v. benzine welke in Duitsland niet zoveel goedkoper meer is als vroeger.

Al met al 2000 km gereden, waarvan het meeste met kruissnelheden van 150, helaas op de terugweg 2x anderhalf uur file gehad i.v.m. ongevallen... pff als je dan 11 uur in de wagen hebt mogen doorbrengen heb je er wel even genoeg van..

Vergeet niet de Europanippel mee te nemen, anders kan je gewoon niet tanken met die vreemde Duitse vulpistolen...

Een aanrader is de LPG pomp bij Hannover, let hier vooral op omdat er daar maar 3 stations zijn die LPG verkopen.

Het makkelijkst aanrijden is:
Avia-Station
Alte Stöckener Str. 58
30419 Hannover

Vlak bij de afrit, de andere welke in de LPG lijst stond bestaat niet meer, dus ik moet er 2 bezoeken op de heenreis.
Hou er rekening mee dat de meeste LPG stations sluiten om 2000, hou hier rekening mee.
Er zijn niet zoveel aan de snelweg, en lang moeten rijden op benzine is niet wat je wilt lijkt me...

elmarconi

Citaat van: Racingbrick op 24-10-2006 12:26:02
Bijvoorbeeld een tank leegrijden met 130-140 km kruissnelheid gaf een verbruik van 1 op 9, en een tank leegrijden met 150-170 km gaf een verbruik van 1 op 8,3.

Ik heb dezelfde ervaring, LPi Vialle. Nauwelijks verschil of je lange stukken 140 of 180 km/h rijdt.
Veel afremmen en optrekken,als het erg druk is op de Autobahn zie je daarentegen wel duidelijk effect op het verbruik.
--
Autogas Inside . . .

Enno

het grote verschil bij mij...........zit hem inderdaad ook in......rustig....rijden......niet continue door trekken in de versnellingen...op vakantie...reed ik zo 1 op 9 .....in nederland...kom ik in de randstad meestal rond de 1 op 8...en het maakt niet uit hoe snel je rijdt.....met name de tussenacceleraties...hebben de meeste invloed op het verbruik......een ritje duitsland...heeft als voordeel....heuvel op....maar ook weer heuvel af.......heuvel af...levert een verbuik nihil op.....wat er meestal voor zorgt dat het totale verbuik ondanks hogere kruissnelheden..lager is...dan in nederland het geval is...bovendien....vlak landschap altijd wind...in duitsland is dat toch anders....

elmarconi

Citaat van: V70Enno op 24-10-2006 14:38:38
het grote verschil bij mij...........zit hem inderdaad ook in......rustig....rijden......niet continue door trekken in de versnellingen...op vakantie...reed ik zo 1 op 9 .....in nederland...kom ik in de randstad meestal rond de 1 op 8...en het maakt niet uit hoe snel je rijdt.....met name de tussenacceleraties...hebben de meeste invloed op het verbruik......een ritje duitsland...heeft als voordeel....heuvel op....maar ook weer heuvel af.......heuvel af...levert een verbuik nihil op.....wat er meestal voor zorgt dat het totale verbuik ondanks hogere kruissnelheden..lager is...dan in nederland het geval is...bovendien....vlak landschap altijd wind...in duitsland is dat toch anders....

Je toetsenbord is kapot, de punttoets zit vast  ;D
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Citaat van: elmarconi op 24-10-2006 14:41:24

Da's om de balans tussen klinkers, medeklinkers en interpunctie voor het hele forum weer recht te trekken.
Is op zich geen punt (.), d'r is toch geen hond die voorbij de eerste regel raakt.  ;D

Of zou het gewoon een puzzel zijn waarbij je op de .... zelf wat mag invullen ?  :eusa_clap:

het grote verschil bij mij en dus niet bij mijn vrouw, zit hem inderdaad ook in het idee dat ik een beter verkeers inzicht heb,rustig kan praten en bovendien dwangmatig moet rijden als een natte krant. Dus niet continue door trekken in de versnellingen, netjes rechts rijden of op vakantie het werk verkeer laten passeren. Op die manier reed ik zo 1 op 9 Al dat overhaaste gedoe in nederland ! Soms kom ik in de randstad meestal rond de 1 op 8 bestuurders steekt zijn middelvinger op en het maakt niet uit hoe snel je rijdt. Nou hebben ze wel gelijk want met name de tussenacceleraties , en dan vooral de resultaten daar van, lijken op de interpunctie. FF Wachten dus. Juist deze punten en komma's hebben de meeste invloed op het verbruik van de lachspieren. Als ik het zat ben, probeer ik een ritje duitsland. Op de fiets natuurlijk want dat heeft als voordeel langzaam de heuvel op trappen maar ook weer heuvel af je hoeft dus na het eerste heuveltje niet te trappen ! heuvel af na heuvel op, levert een verbuik nihil op tenzei je je licht aan hebt wat er meestal voor zorgt dat het totale verbuik ondanks hogere kruissnelheden niet veel veranderd. Hoewel het stuur van mijn fiets sinds begin dit jaar lager is, gaat hij niets sneller dan in nederland het geval is , al trap ik nog zo hard. bovendien vangen hoge bomen in een vlak landschap altijd wind je kunt ze dus het best omhakken, dat scheelt een hoop luchtweerstand. in duitsland is dat toch anders, daar krijgen ze een aai over hun kruin van Hansvulva.

Citaat van: V70Enno op 24-10-2006 14:38:38

Racingbrick

Citaat van: elmarconi op 24-10-2006 14:30:30
Citaat van: Racingbrick op 24-10-2006 12:26:02

Ik heb dezelfde ervaring, LPi Vialle. Nauwelijks verschil of je lange stukken 140 of 180 km/h rijdt.
Veel afremmen en optrekken,als het erg druk is op de Autobahn zie je daarentegen wel duidelijk effect op het verbruik.

Ja en 2 maal ruim een uur in de file staan helpt ook niet mee, ik weet het verbruik niet met stationair draaien en en kruipen, maar dat het door de vierkante pijp er uitgaan die euro's was mij wel heel duidelijk geworden...

italia

Citaat van: elmarconi op 24-10-2006 14:41:24

Of dit is digitaal stotteren, tis iig op of rond 23 mei begonnen...  ???

Had wat verbruik op LPG aangaat dezelfde ervaring: oft was hoog, of het was hoog.  ;)

Ricardo

Inderdaad altijd even hoog. Heb tankje van 42 l tankinhoud. Haal ik altijd tussen de 250 en 275 km mee.