Wat voor beurt bij achterstallig onderhoud...

Gestart door BBS, 25-10-2006 07:00:25

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Hallo roffelaars.

Zoals bekend rijden wij een GLT 20V maar deze auto is in onderhoud geweest bij een garagebedrijf in Albergen, (bijna knutselaar). Bij al zijn beurten vanaf jaar 2000 heb ik het idee gekregen, dat alleen bij de te uitvoeren  de vloeistoffen zijn vervangen.
Nu is mijn vraag, Wat kan ik het beste doen om mijn roffel weer helemaal goed te krijgen want we willen er volgend jaar met de caravan het zwarte woud in.
Jullie hebben het er wel eens over om het gasklephuis? ??? schoon te maken en volgens mij is dat nog nooit gebeurd.
Ik heb al in de planning om volgend jaar alle remklauwen te reviseren want die lopen nagenoeg allemaal al aan.

THNX

Bert Jan.
Volvoloos....

thuur

Tja, grote beurt en alles wat je tegenkomt zou ik doen.

Wat me zo te binnen schiet: distributieriem(!), olie + filter(!), koelwater, remolie, stuurolie, carterontluchting(!), ashoezen, massapunten, remmen, gasklephuis, luchtfilter, banden, uitlijnen en vacuumslangen.

Ik neem aan dat je het aankooptips - topic hebt doorgenomen voordat je de auto kocht?

Gr 8)

The Duck

Met zo'n lijstje wordt het zwarte woud een jaartje later  :eusa_doh:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

BBS

Vloeistoffen en dergelijke zijn wel allemaal goed gedaan evenals de distributieriem.
De auto is verkocht door een universeel autobedrijf, dus zullen er wel universele beurten gedaan zijn. ;)
Alleen gaat het er mij om of er ook specifiek "Volvo"dingen zijn om te controleren, zoals bijv. gasklephuis.
Want zulke dingen zullen wel niet gedaan zijn.
Volvoloos....

FelixB

Pffff als je wat geld hebt zou ik hem voor dit soort dingen tóch naar de dealert brengen.
Toen ik mijn C70 kocht met 242.242 km had ik een 'budget' van € 2.000,- voor dit soort dingen.

Had hier op dit forum veel informatie ingewonnen en bijvoorbeeld ook mijn dealer gezegd van 'gasklephuis s.v.p. schoonmaken'.
Blijkt dat ze een apparaat hebben waarmee ze de vervuilings% kunnen meten, bleek dat geval helemaal schoon te zijn! Is heel eerlijk en scheelde mij weer een paar uren arbeidsloon.

Had meerdere meevallers zoals dit zodat ik nu nog budget over heb (achteruitrijsensoren, chippen of nieuwe bekleding) terwijl ik weet dat de auto helemaal is nagekeken door de dealer!
855R & C70 T5 cabrio automaat