roffelt een diesel net zo lekker als een lpg ?

Gestart door de boekhouder, 26-10-2006 11:48:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de boekhouder

Tot op heden heb ik me gericht op het zoeken naar een lpg of benzine waar ik gas in wil laten zetten.
Een diesel is natuurlijk bij 36.000 km. per jaar ook een optie   :eusa_doh:

Lijkt me wat duurzamer: is dat zo ?

Ik kom ze nog wel eens tegen met tussen de 300 en 350 dkm. op de teller. Mits goed onderhouden, kan dat dan nog even ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

-D©©©L-

#1
heb je al eens de hoogste kilometerstanden lijst bekeken   ;D

de boekhouder

Lijkt erop dat het kan;

Motorrijtuigenbelasting is hoger dan g3;

Hoe is dat in de praktijk met het onderhoud en storingsgevoeligheid ?

Op het forum lijken de meningen verdeeld (voor zover ik dat gelezen heb).

???
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

LPG is altijd goedkoper dan diesel.
Mijn ervaring met diesel: comfortabel, weinig aan de pomp door de hoge actieradius, lekker lui rijden door het relatief hoge koppel. Diesel stinkt wel bij 't tanken.
LPG: schoon, goedkoop tanken (psychisch bij de pomp), storingsgevoelig.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hen3

Ik rij nu diesel, mijn vorige 850 was op LPG (2.5 10V).

LPG:

  • rijdt goedkoper

Diesel:

  • rijdt duurder
  • rijdt lekkerder door hoge koppel en is veel sneller
  • veel minder vaak tanken
  • meer lawaai en minder mooi geluid
  • rookt

Ik heb met beide nooit problemen gehad, dus over de betrouwbaarheid kan ik geen uitspraak doen.
Ik vind de diesel een veel fijnere auto, maar overweeg puur vanwege de kosten om de volgende keer toch weer LPG te gaan rijden. Echter.... de volgende zal waarschijnlijk een V70N worden (sorry mensen  :eusa_silenced:) en die rijden niet al te best op LPG..



pimsam

Ik heb tot enkele weken geleden bijna altijd op lpg gereden: eerst een volvo 164E, 940 en 850. En nu een V70 diesel. Ik moet zeggen dat het forse koppel heel prettig rijdt, zeker in combinatie met een automaat. Actieradius van lpg is veel minder en betrouwbaarheid lager (er zit meer in dus kan er ook meer kapot). Bovendien is een storingsanalyse op lpg vaak een stuk lastiger. Er zijn ook op dit forum veel voorbeelden waar het heel lang duurt voordat men het probleem gevonden heeft.
Nadelen van diesel vind ik het nagelen, vooral bij lage toeren (tot 2000 tpm). Ik mis de roffel toch wel een beetje. Tevens trilt de auto wat meer bij stationair lopen dan een benzine. Maar ja, het is een diesel.
Als je op lpg gaat rijden zou ik kiezen voor een nieuwe installatie in een benzine auto. Dat heb ik gedaan in de 164 en de 940 en daar waren nooit echte problemen mee. De 850 gekocht met reeds ingebouwde lpg installatie (Vialle) en daar heb ik toch wel kosten aan gehad.
Wel hadden alle auto's met lpg installatie altijd wel een gebruiksaanwijzing a.g.v. spookstoringen die af en toe de kop op staken. En als de vrouw of iemand anders de auto leent, is dat geen prettige gedachte.
Ik woon in Belgie en de wegenbelasting tussen lpg en diesel is voor een V70 te verwaarlozen (ca 650 euro tov 750 euro per jaar). De verzekering (in mijn geval) is voor de diesel 200 euro per jaar goedkoper. Dus op dat gebied maakt het niet zoveel uit.
Dus ik diesel lekker verder....

pimsam

O ja en roken deed ie van mij ook maar dat is nu grotendeels opgelost (EGR losgekoppeld). Nu nog het lampje op het dashboard uit zien te krijgen....

Racingbrick

Citaat van: pimsam op 26-10-2006 12:52:12
O ja en roken deed ie van mij ook maar dat is nu grotendeels opgelost (EGR losgekoppeld). Nu nog het lampje op het dashboard uit zien te krijgen....

Das makkelijk, gewoon er uit draaien, of wachten tot hij kapot gaat.
Bij mn 740 op Vialle LPG ( toen was Volvo nog de eigenaar van Vialle ) door de Volvo dealer in laten bouwen.
Hoe vaak dat lambda lampje niet aan ging wil je niet weten.... om gek van te worden, dus ik heb toen een drastische oplossing toegepast..

Hen3

Citaat van: Boba Fett op 26-10-2006 12:32:14
Citaat van: Hen3 op 26-10-2006 12:17:51
Diesel:

  • rookt

Zie ik niet echt als een probleem  ;D ;D

Staat er bij dat ik dit als een nadeel zie dan Patrick?  :eusa_dance:

daytonawim

Nooit geen problemen met de viale conventionele LPG instalatie, na 400.000
km ging de 1e verdamper naar de ratsmede ( lijkt me redelijk)
Verbruik tussen de 1 op8 en 1 op 10 ( dus trappen en normaal rijden)

Verder in 2 jaar en 150.000 km starten lopen rijden  ;D, nu brand hat Lambda
lampje, maar ja heb dan ook een lekkage (cylinderkop of koppakking)

Moet ik binnen kort maar eens laten fixsen ( inmiddels 460.000 op de klok)

Mijn keuze lekker op LPG gaan roffelen,

Maarten

Ik ben lui, en om de 1000 km tanken is dan handig, mijn vorige 850 een benzine ,roffelde wel lekkerder maar dit in ook geen onaardig geluid.
Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!