Waarom orgineel oliefilter

Gestart door llinssen, 27-10-2006 16:29:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Hebben jullie niet iets zoals een containerpark?  :evil:

Trouwens genoeg TDI's die dit oprijden  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

#31
Citaat van: M a r c op 02-11-2006 20:56:00
Had je het niet gewoon beter de garage kunnen laten doen? Ik word er altijd een beetje huiverig van als iemand hier voor zoiets simpels nog helemaal uit moet gaan vragen hoe ie olie en filter moet wisselen... Sommige dingen moet je gewoon aan anderen overlaten. Vraag me ook af waar je de oude olie laat?

Natuurlijk kun je alles laten doen.  :eusa_wall:
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die het beter weten dan Haynes. Met alleen haynes had ik met een normale oliefiltersleutel de plasiteke houder kapot kunnen draaien? Haynes had me mooi op het verkeerde been gezet. Bezint eer ge begint, alle begin is moeilijk etc.

De olie gaat naar het gemeentelijk afvalstoffen depot.

Overigens: de dop gevonden bij een materialenhandel in Belgie. Stond inderdaad S40S80 op en toen wist ik dat ik de goede had (Dank je BenC70!). Was niet goedkoop (17 euro) dus ik moet maar vaak olie verversen.
EDIT
De autohandel is overigens M.M. aan de Picardstraat in Brussel (naast tour&taxis). Ze kenden de dop niet als speciaal Volvo, maar nadat ik met mijn beste Frans (itt Lange) had uitgelegd wat ik wilde, kwamen ze met de dop aan. Voor Mercedes zei de verkoper met een  ;D.


Het filter en de alu ring liggen klaar bij de dealer, morgen even ophalen, in het weekend sleutelen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Citaat van: llinssen op 02-11-2006 23:27:09
Overigens: de dop gevonden bij een materialenhandel in Belgie. Stond inderdaad S40S80 op en toen wist ik dat ik de goede had (Dank je BenC70!). Was niet goedkoop (17 euro) dus ik moet maar vaak olie verversen.
EDIT

Graag gedaan, maar je hebt em spijtig genoeg wel teveel betaald, ik heb er 5.99 Eur  (ex. BTW)voor betaald.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

Citaat van: BenC70ES op 04-11-2006 14:03:28
Citaat van: llinssen op 02-11-2006 23:27:09
Overigens: de dop gevonden bij een materialenhandel in Belgie. Stond inderdaad S40S80 op en toen wist ik dat ik de goede had (Dank je BenC70!). Was niet goedkoop (17 euro) dus ik moet maar vaak olie verversen.
EDIT

Graag gedaan, maar je hebt em spijtig genoeg wel teveel betaald, ik heb er 5.99 Eur  (ex. BTW)voor betaald.

Was er al bang voor, maar was blij dat ik de dop gevonden had.

Wissel trouwens uitgevoerd.
Oude olie bij gemeentelijk depot ingeleverd, minus klein olievlekje op de parkeerplaats.
Nieuwe Castrol 10W40 erin. Kan er weer minimaal 10K tegen.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Citaat van: llinssen op 06-11-2006 11:36:26
Nieuwe Castrol 10W40 erin. Kan er weer minimaal 10K tegen.

10W40? ik had er toch minstens een vol synthetische ingedaan, of bestaat er nu ook al 10W40 vol synthetisch?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

Volgens het wissellabel zat er ook al 10W40 in, Hooftman vond dat met 160K 10W40 goed was, en ik had (nog) geen trek in flushen met schoonloopolie. Ik had me voorgenomen vaker te wisselen. En om eens uit te zoeken hoe veel olie de wagen gebruikt. Ik denk dat dat rond de liter per 5000km ligt.

Ik heb veel gelezen hier over 10W40 en 5W40 of zelfs 0W, maar dat ik nou overtuigende aanwijzingen voor het een of ander heb gevonden. Hoewel ik moet toegeven dat het getik van de kleppen van thuur wel een sterke hint is.

Laten we zeggen, ik overweeg het nog. Argumenten stel ikzeer op prijs.

Maar dan ga ik wel eerst voor schoonloopolie.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Bij de mijne heeft altijd van nieuw af volsynthetische in gezeten... bij een Turbomotor toch zeker aan te raden.  Ik zit trouwens ook zeker aan 1l per 5000km...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

Citaat van: BenC70ES op 08-11-2006 21:24:25
Bij de mijne heeft altijd van nieuw af volsynthetische in gezeten... bij een Turbomotor toch zeker aan te raden.  Ik zit trouwens ook zeker aan 1l per 5000km...

Waarom bij een turbo zeker aan te raden?
Zoals gezegd, ik heb veel van de discussies hier al gelezen, maar echt overtuigend om synthetisch te gebruiken was het niet.

Kennelijk heeft de dealer in België er ook al een keer 10W40 ingegooid (tot nu toe volledig dealer onderhouden).

Ach, voor die 10 euro per kan meer moet ik misschien ook niet zeuren, maar wel eerst flushen met 20W20 dus.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

Citaat van: llinssen op 09-11-2006 09:24:58Waarom bij een turbo zeker aan te raden?

hogere motortemperatuur.


llinssen

Citaat van: Ludo op 09-11-2006 10:06:43
Citaat van: llinssen op 09-11-2006 09:24:58Waarom bij een turbo zeker aan te raden?

hogere motortemperatuur.



Scheelt dat veel?


PS
Weer een aparte smiley?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

Citaat van: llinssen op 09-11-2006 10:12:06Scheelt dat veel?
geen idee.  :evil:

kijk ook even hier voor olie informatie. (nr10)

llinssen

Citaat van: Ludo op 09-11-2006 10:50:55
Citaat van: llinssen op 09-11-2006 10:12:06Scheelt dat veel?
geen idee.  :evil:

kijk ook even hier voor olie informatie. (nr10)

Ok, volgende keer synthetisch erin.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Citaat van: llinssen op 09-11-2006 09:24:58Waarom bij een turbo zeker aan te raden?

Voor oa je Turbo zelf... die draait namelijk vele malen meer toeren dan je motor!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 09-11-2006 21:35:44
Citaat van: llinssen op 09-11-2006 09:24:58Waarom bij een turbo zeker aan te raden?

Voor oa je Turbo zelf... die draait namelijk vele malen meer toeren dan je motor!

keertje of 20-25 zo snel

If it's not blown, it sucks...

llinssen

Citaat van: Eugene op 10-11-2006 09:27:52
Citaat van: BenC70ES op 09-11-2006 21:35:44
Citaat van: llinssen op 09-11-2006 09:24:58Waarom bij een turbo zeker aan te raden?

Voor oa je Turbo zelf... die draait namelijk vele malen meer toeren dan je motor!

keertje of 20-25 zo snel

OK OK,     :eusa_doh:  volgende keer VOl syntheet erin.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.