Online bestellen van banden

Gestart door Kumbakara, 29-10-2006 19:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kumbakara

Via dit forum ben ik bij http://www.autobandenmarkt.nl/  terecht gekomen.
Voor mijn 850 enkele banden bekeken die ook op dit forum zijn besproken.
Uiteindelijk gekozen voor Yokohama AVS dB 195/60 R15 88V , Profiel V550
Deze kosten bij autobandenmarkt Euro 330,80 voor een setje van 4.
Uiteindelijk bij http://www.reifen.com/ de banden besteld voor Euro 303,80.
Het scheelt niet veel..maar kon het afleveradres zelf bepalen en ach..het is toch 27 Euri.

M a r c

En wie monteert en balanceert ze dan...? Kost ook zo rond de 20 euro per wiel.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Kumbakara

Heb ze laten afleveren bij mijn eigen dorpsgarage..weet niet wat die rekenen.
Zag bij autobandenmarkt dat het idd veelal 20 Euro kost.
Een bedrijf in mijn regio rekende 9 Euro.
Maar die kosten blijven. De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Walter

Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Eugene

Citaat van: VolvoMafia op 30-10-2006 09:04:28
Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Dit is per bandenbedrijf erg verschillend. Ik heb verschillen gezien tot wel 50 euro per band. Hier zat dan wel ook de montage bij. Er zijn ook gevallen waarbij de bandenboer even duur, zoniet goedkoper is dan reifen.com/autobandenmarkt.nl

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: VolvoMafia op 30-10-2006 09:04:28
Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Leuke opmerking......je kunt ook gaan zoeken naar andere firma's die dezelfde banden voor dezelfde prijs aanbiden als autobandenmarkt.com of reifen.com....ze bestaan echt en ze hebben nog marge op de band & rekenen kosten door voor de montage zoals dat overal gebeurt.....bij de euromasters & kwikfit...en welke ketens kun je nog meer bedenken zit er een grote marge op.....

We leven in de nieuwe economie.....wie slim is overleeft....wie....gewoon denkt dat de consument geen inzicht heeft in een redelijk transparante markt qua prijs & kwaliteit.....zal er uiteindelijk aan onderdoor gaan....

Of het nu om autobanden gaat of om autoonderdelen.....of wat voor produkten dan ook....prijsverschillen van 30% of meer zijn voor mij niet te begrijpen....

M a r c

#6
Als je bij een garage een bandenprijs opvraagt is dit meestal een prijs inclusief monteren en balanceren.

Wat ik wel weet is dat de meeste officieele Nederlandse importeurs met hun bandenprijzen hoger zitten dan bijvoorbeelde de Duitse importeur... erg vreemd... Zo kocht ik 2 jaar geleden particulier een paar Good Year banden voor de S60 van mijn vader via Duitse import, deze had ik goedkoper dan een officieele Nederlandse GY importeur  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: V70Enno op 30-10-2006 09:12:33
Citaat van: VolvoMafia op 30-10-2006 09:04:28
Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Leuke opmerking......je kunt ook gaan zoeken naar andere firma's die dezelfde banden voor dezelfde prijs aanbiden als autobandenmarkt.com of reifen.com....ze bestaan echt en ze hebben nog marge op de band & rekenen kosten door voor de montage zoals dat overal gebeurt.....bij de euromasters & kwikfit...en welke ketens kun je nog meer bedenken zit er een grote marge op.....

We leven in de nieuwe economie.....wie slim is overleeft....wie....gewoon denkt dat de consument geen inzicht heeft in een redelijk transparante markt qua prijs & kwaliteit.....zal er uiteindelijk aan onderdoor gaan....

Of het nu om autobanden gaat of om autoonderdelen.....of wat voor produkten dan ook....prijsverschillen van 30% of meer zijn voor mij niet te begrijpen....


precies, 10% is gezond.......

Racingbrick

Voor goedkoop hoef je ook niet meer naar Kwikfit, die luitjes profileren zich als goedkoop. maar zijn dat allang niet meer.
Ik zou het gewoon een ander gunnen tegen de zelfde prijs en vaak nog ietsje minder.
Sprak ik gister bij de meeting iemand die nieuwe Rainsports onder zn T5 had laten leggen, voor 120 per band, incl alles, gewoon bij een bandenboer in Amsterdam.

Als je dan gaat kijken bij de  " goedkope" aanbieders scheelt het bijna nix.

Als je dan een foute band hebt? wat ga je dan doen?.

Ooit meegemaakt met Vredesteins,  trouwens goede banden hoor, maar daar zat een hoogteslag in...
Ik kom mooi terug, en ik kreeg zo nieuwe..



ewing

Mijn motto is altijd: "Goedkoop is duurkoop". Kortom, voor een paar euro meer ga ik liever naar mijn bandenboer, met tegelijk als voordeel dat ik ook een ((fysiek) adres heb waar ik heen kan als er iets mis is met de band.

HaRdCoRe-WeZ

Voor een paar eurie doe ik ook geen moeite, maar als je soms de prijsverschillen ziet  :o

Gelukkig kan ik ergens terecht als ik mijn banden om wil laten gooien, balanceren doe ik bij de plaatselijke bandenboer, kost ook nagenoeg niets. Vorige x zelfs gratis omdat ik een uur heb staan wachten.

Ik heb daarnaast alleen maar goede ervaring met autobandenmarkt.nl.

Enno

Citaat van: M a r c op 30-10-2006 09:22:36
Wat ik wel weet is dat de meeste officieele Nederlandse importeurs met hun bandenprijzen hoger zitten dan bijvoorbeelde de Duitse importeur... erg vreemd... Zo kocht ik 2 jaar geleden particulier een paar Good Year banden voor de S60 van mijn vader via Duitse import, deze had ik goedkoper dan een officieele Nederlandse GY importeur  ???

Dit geldt voor bijna alle producten. Een reden om in duitsland te kopen dus. verschillen kunnen oplopen tot 30-40% t.o.v. Nederlandse detailhandel en dan is het vaak ook nog mogelijk de produkten af te halen bij de betreffende firma zelf.

Het verschil zit voor een gedeelte in de afzetmarkt...de grootte daarvan. ALs ik me niet vergis is autobandenmarkt in dit geval een oorspronkelijke duitse leverancier...die producten in het groot in koopt en stapje bij beetje ook in andere landen is gaan opereren.

t5karel

ik denk dat ut gewoon in de brutowinst van de desbetreffende bedrijven zit,hangt natuurlijk ook af van het kostenplaatje waar de ondernemer er voor in  zit ;)de prijzen rijzen zowiezo de pan uit hiero in ons kikkerlandje.ik ben altijd voor iets minder br winst,maar wel snelle doorgang in je handel : :azn:liever 10 snelle kwartjes dan 1 langzame knaak nietwaar.zo houdt je tenminste loop ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

t5karel

stomme smily,s.ze werken niet allemaal ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

peterr

Citaat van: VolvoMafia op 30-10-2006 09:04:28
Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Ik wel, maar zo hoeven toch niet onnodig rijk van je te worden. Ik denk er ook over om de banden zelf online te kopen.
De garage mag me dan het werkplaatstarief rekenen voor de montage. Die dienst leveren ze dan en ze hebben geen handeling/bestelkosten e.d., die liggen dan bij mij.