Ferrita DP probleem?

Gestart door Jeroentjuh, 31-10-2006 21:29:12

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Ik heb nu zo'n 2 weken een Ferrita eronder zitten, maar nu had ik vandaag de auto op de brug voor de winterbanden, viel me het volgende op............

De DP zit met het flexibele stuk strak tegen het zwarte ding van de achterste motorsteun, is dit normaal/wat is hier aan te doen?

En de DP zit nog geen mm af van de stab. stang achterop het subframe, is dit normaal/wat is hier aan te doen?

En de kabel van de lambdasonde ligt vrij strak, zijn hier verlengkabels voor te krijgen of moet ik die zelf maken?

Johann

Is niet normaal. Misschien beter omruilen voor een betere passing.

Zippo

Nooit eerder meegemaakt  ::)

M a r c

Nee.... nog nooit eerder gezien. Ligt ie wel recht in de tunnel? Duwt de catback 'm niet die kant in? Wellicht als je de catback uitricht/opnieuw ophangt dat ie goedkomt? Vreemd  :eusa_think: Heb je 'm zelf gemonteerd?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: Jeroentjuh op 31-10-2006 21:29:12
Ik heb nu zo'n 2 weken een Ferrita eronder zitten, maar nu had ik vandaag de auto op de brug voor de winterbanden, viel me het volgende op............

De DP zit met het flexibele stuk strak tegen het zwarte ding van de achterste motorsteun, is dit normaal/wat is hier aan te doen?
http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/Dsc00982.jpg

En de DP zit nog geen mm af van de stab. stang achterop het subframe, is dit normaal/wat is hier aan te doen?
http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/Dsc00983.jpg

En de kabel van de lambdasonde ligt vrij strak, zijn hier verlengkabels voor te krijgen of moet ik die zelf maken?

Ik heb precies het zelfde hoor, soms resoneerd hij op die stang (lambda zonde zit overigens niet te strak)

Dan gaat die konische uitlaat klem iets naar beneden "hangen"...... ? vreemd toch

M a r c

Bij een 15G kun je de downpipe toch wat uitrichten op de flens van de turbo voordat je 'm vastklemt? Moet beter kunnen.

info@europeantuning.nl

Johann

Heel misschien...

Je kunt de turbo ietsje verdraaien op het spruitstuk. Draai de 4 moeren van de turbine op op het spruitstuk iets los en "trek" de downpipe schuin omhoog richting bijrijderkant. Heel misschien (I say maybe  ;D ) kan de turbo een millimeter draaien. Met de afstand tot de motorsteun kan dit hier een paar millimeter schelen, 3-5 max denk ik.

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 01-11-2006 08:58:48
Nee.... nog nooit eerder gezien. Ligt ie wel recht in de tunnel? Duwt de catback 'm niet die kant in? Wellicht als je de catback uitricht/opnieuw ophangt dat ie goedkomt? Vreemd  :eusa_think: Heb je 'm zelf gemonteerd?

Zal vanmiddag na me werk nog eens kijken op de brug, volgens mij ligt de pijp wel netjes in de tunnel. Heb alles besteld en laten monteren bij Rica in Wateringen....

Maar weet iemand of er verlengkabels te krijgen zijn voor de lambda?

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 01-11-2006 12:40:11

Zit er aan de andere kant van de stekker niet nog wat ruimte?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Citaat van: Jeroentjuh op 01-11-2006 12:40:11
Citaat van: M a r c op 01-11-2006 08:58:48

Zal vanmiddag na me werk nog eens kijken op de brug, volgens mij ligt de pijp wel netjes in de tunnel. Heb alles besteld en laten monteren bij Rica in Wateringen....

Kun je zelf wel langer maken. Volgens mij is er ook een verlengkabel van Ferrita leverbaar, anders BSR.
Je kunt nog proberen om de lambda kabel bij de stekker op de bak van de steun te halen en dan iets meer naar achteren te verleggen en met een tiewrap vast zetten.

M a r c

4-aderige kabel nemen, ertussen solderen en krimpkous eromheen. Let wel op dat je de 2 witte draden niet omwisseld.

info@europeantuning.nl

v40jlt4

En let bij het verlengen van O2 kabels ook op het volgende:

Geloof het of niet. Nieuwere O2 sensoren "ademen" door de aansluitdraden:

CiteerThe O2 sensor works like a miniature generator and produces its own voltage when it gets hot. Inside the vented cover on the end of the sensor that screws into the exhaust manifold is a zirconium ceramic bulb. The bulb is coated on the outside with a porous layer of platinum. Inside the bulb are two strips of platinum that serve as electrodes or contacts.

The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail.
http://hostingprod.com/@aa1car.com/library/o2sensor.htm

Jeroentjuh

Zaterdag maar weer ff knutselen dus....

thuur

Citaat van: v40jlt4 op 01-11-2006 18:58:05
En let bij het verlengen van O2 kabels ook op het volgende:

Geloof het of niet. Nieuwere O2 sensoren "ademen" door de aansluitdraden:

CiteerThe O2 sensor works like a miniature generator and produces its own voltage when it gets hot. Inside the vented cover on the end of the sensor that screws into the exhaust manifold is a zirconium ceramic bulb. The bulb is coated on the outside with a porous layer of platinum. Inside the bulb are two strips of platinum that serve as electrodes or contacts.

The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail.
http://hostingprod.com/@aa1car.com/library/o2sensor.htm

Sorry hoor, maar dan ga ik liever op de officiele Bosch documentatie af waar staat dat er gewoon een opening zit tussen de schroefdraad en de kabels... Tenslotte wordt het verschil gemeten tussen de buitenlucht en het uitlaatgas (O2 dan). Alle Volvo stekkers zitten vol met een vaseline-achtige substantie, de lambdasondestekker is geen uitzondering.

Gr 8)

Jeroentjuh

Verlengkabel ga ik morgen zelf ff maken, kheb gewoon wa originele stekkers e.d. bestel dus dat gaat wel lukken