T-5R verkocht , GLT ingeruild ( en die blijft voorlopig)

Gestart door HansT5R, 03-11-2006 10:16:10

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Elektra.... Dat is toch wel duidelijk inmiddels ;)

(Maar eigenlijk is dat niet zo afhankelijk van leeftijd/onderhoud/km-stand :-X)

Gr 8)

jan piet

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:28:04
Waar het mij zoals eerder gezegd om gaat is waar je mee te maken kan krijgen bij auto's met deze km.stand en leeftijd.

Lijkt mij duidelijk gezien mijn ellende met de Renault in 170.000 km. ( Was volgens mij zelfde modelserie)  :eusa_think: Overigens rijdt hier nog een 2.0T (als ie niet in de garage staat) en die heeft ook nogal eens ellende met turbo's en electronica.  :eusa_shhh:
Ook een VelSatis die we hier gehad hebben is zéér vervroegd teruggegaan naar de leasemaatschappij. :eusa_think:

gr,JP

HansT5R

OK , mee eens. Overigens zijn de meeste elektra-problemen bij Renault pas begonnen bij de nieuwere typen toen ze begonnen met allerlei elektronische snufjes zoals de elektronische "sleutels"en  bandenspanningscontrole.

Overigens wil ik wel even kwijt dat ik nog steeds gewoon een Volvo-liefhebber ben en dat ook wel zal blijven alleen denk ik dat ik op dit moment meer gemak van een Espace dan van een 850 zal hebben.Verder is het zo dat ik nog geen 5000 km per jaar rij.

De VelSatis is inderdaad een drama. Bij een T-5 kan de Turbo ook kapot.

De Espace die ik kan kopen is altijd een probleemloze auto geweest.De vorige heeft dan ook weer een nieuwe gekocht.

Vulk

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:28:04
Waar het mij zoals eerder gezegd om gaat is waar je mee te maken kan krijgen bij auto's met deze km.stand en leeftijd.

Koppakking, koppeling, roest.

Gmid

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:49:14
OK , mee eens. Overigens zijn de meeste elektra-problemen bij Renault pas begonnen bij de nieuwere typen toen ze begonnen met allerlei elektronische snufjes zoals de elektronische "sleutels"en  bandenspanningscontrole.

Nee nee.. electonica is al vanaf de eerste megane (1996) een ramp. Haperende ir sleutels, haperend management. Op drie poten lopen door foutje in electronica. etc etc.

Verder zijn zwakke punten van renaults vanaf 1996 vooral de koppeling, versnellingsbak als ie bovengemiddeld belast wordt, en de koppakking.

Volvo C30 '12

-D©©©L-

Ik denk dat de beslissing al genomen is... :eusa_think:

Wil je toch adviseren om eens te kijken naar VW sharan, 806/807 en 100% bouwgelijke wagens
(alhambra, galaxy of  zeta, ulysse, evasion, C8)  .
Soms iets minder luxe, maar wel aanzienlijk minder "vage klachten" en minder afschrijving.

suc6!

thuur

Citaat van: Gmid op 03-11-2006 14:05:17

Nee nee.. electonica is al vanaf de eerste megane (1996) een ramp. Haperende ir sleutels, haperend management. Op drie poten lopen door foutje in electronica. etc etc.

Verder zijn zwakke punten van renaults vanaf 1996 vooral de koppeling, versnellingsbak als ie bovengemiddeld belast wordt, en de koppakking.

Nee hoor, ma's R25 was van eind jaren 80. '87 als ik het goed heb.

Ventilator is niet afgezekerd. Toen deze vasthing begon de kabelboom in het dashboard te roken. Na vervanging van de complete (!) kabelboom a 3 dagen werk deden nog maar de helft van alle 'snufjes' het. Nooit meer goed gekomen :-\

Gr 8)

jan piet

Hoi Hans,

Laat een ding duidelijk zijn, qua gemak gaat er niets boven een MPV, zeker met opgroeiende kids en honden! Pas alleen op met wat je koopt, laat dat vooral de strekking zijn!  Overigens verbaasde de Espace mee met z'n relatieve zuinigheid. Alhoewel de Pontiac, als ie reed, ook nog meeviel met 1:12. Bij een Espace is dat ook globaal 1:10/12. Bij 5000 km per jaar verslijt je zo'n ding ook niet.
Mijn Espace had ook niet veel electronica, maar toch teveel gezien de garage bezoeken. Vooral met het digitale dashboard en inderdaad de gescheiden airco...

Gr,JP

HansT5R

Citaat van: jan piet op 03-11-2006 14:49:16
Hoi Hans,

Laat een ding duidelijk zijn, qua gemak gaat er niets boven een MPV, zeker met opgroeiende kids en honden! Pas alleen op met wat je koopt, laat dat vooral de strekking zijn! Overigens verbaasde de Espace mee met z'n relatieve zuinigheid. Alhoewel de Pontiac, als ie reed, ook nog meeviel met 1:12. Bij een Espace is dat ook globaal 1:10/12. Bij 5000 km per jaar verslijt je zo'n ding ook niet.
Mijn Espace had ook niet veel electronica, maar toch teveel gezien de garage bezoeken. Vooral met het digitale dashboard en inderdaad de gescheiden airco...

Gr,JP

Eindelijk een bericht waarin een beetje begrip voor mijn eventuele keuze doorklinkt....

De Espace die ik misschien koop heeft net een nieuwe Airco (net als de meeste , zoniet alle 850/V70's ;)

Met het dashboard zijn geen problemen geweest , dus ik hoop dat goed blijft.

Ga nu even stoppen , want ik ben klaar hier op mijn werk ;D

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Ricardo

Citaat van: jan piet op 03-11-2006 13:06:15
Heb in m'n drukke autohistorie het 'genoegen'  ;)gehad 4 MPV's te berijden.
1 x Chevrolet Lumina, grijze import met 3.1 V6 op gas. Probleemloze auto totdat de teller ver over de 4 ton stond. 's Morgens om 6 uur toen ik wegmoest in 1 klap de hele straat wakker.... Dikke backfire, maar door de versleten zuigers wél onder in't blok. Toch nog naar kantoor gereden, een kilometer of 10 verder, 't was winter én donker.  ::)Toen ontdekte ik pas de olie...  :-\Carterpan aan gruzelementen / vervormd/ halflos/  :eusa_eh:
Nieuwe pan er onder (fl 900) voor 't onderdeel....en na 50.000 km alsnog ingeruild voor ...

Pontiac Transport 3.8 V6. Niet een beetje ellende, gewoon héél véél ellende gehad met dat ding...'t enige wat goed bleef waren de kentekenplaten :eusa_silenced:

Daarna NIEUWE Espace van juli 2000, 2.0 liter. Prachtig, reed de eerste 3 maanden écht goed. Daarna alleen gez...k. Alle electronica is vervangen / kapot gegaan enz. Voor mij 1x Renault en NOOIT weer!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Hierna een ervaren 855 GLT met 160.000 km tot aan de 436.000 gestuurd in een dikke 2 jaar tijd. Wat mij verbaasde: de lage reparatiegevoeligheid van de Volvo! :eusa_dance:

Daarna een 'verplichte'Touran. tussen januari 2005 en april 2006 in totaal 180.000 km weggetrapt. En't gekke ding bleef nog heel ook...
Is wel kleiner als Espace, maar wel héél veel degelijker als je dan toch MPV wil/moet rijden.  ;)

Maar gelukkig: ik rij weer Volvo!  :eusa_whistle:

Als je zo veel kilometers doet op een dik jaar, zul je nog veel autos zien passeren.  :eusa_eh:

The Duck

Hoi Hans,

Ik heb begrip voor je beslissing, ik zou zeker een franse auto met 250k op de teller een aankoopkeuring laten ondergaan bij iets als de anwb. Geeft niet alle zekerheid echter wel veel. En inderdaad misschien eens kijken naar een duitse suv zijn vaak wat degelijker. Suc6 met je keuze  :eusa_think:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

HaRdCoRe-WeZ

Verder is het zo dat ik nog geen 5000 km per jaar rij.

Ja, er zijn kwartalen waarin ik dit niet haal... Damn das weinig man. Maareuh, ik heb het niet op die Franse hokken.

Dynomite

Koop gewoon een dikke vette X5 of een Cayenne Turbo ;D
Yo mensen! C 70 rulezzzz! Ride it hard and flat out!!!
Go and get NFS Most Wanted! That r sum hot rides...

jan piet

Citaat van: Ricardo op 03-11-2006 15:24:14
Citaat van: jan piet op 03-11-2006 13:06:15
Heb in m'n drukke autohistorie het 'genoegen'  ;)gehad 4 MPV's te berijden.
1 x Chevrolet Lumina, grijze import met 3.1 V6 op gas. Probleemloze auto totdat de teller ver over de 4 ton stond. 's Morgens om 6 uur toen ik wegmoest in 1 klap de hele straat wakker.... Dikke backfire, maar door de versleten zuigers wél onder in't blok. Toch nog naar kantoor gereden, een kilometer of 10 verder, 't was winter én donker.  ::)Toen ontdekte ik pas de olie...  :-\Carterpan aan gruzelementen / vervormd/ halflos/  :eusa_eh:
Nieuwe pan er onder (fl 900) voor 't onderdeel....en na 50.000 km alsnog ingeruild voor ...

Pontiac Transport 3.8 V6. Niet een beetje ellende, gewoon héél véél ellende gehad met dat ding...'t enige wat goed bleef waren de kentekenplaten :eusa_silenced:

Daarna NIEUWE Espace van juli 2000, 2.0 liter. Prachtig, reed de eerste 3 maanden écht goed. Daarna alleen gez...k. Alle electronica is vervangen / kapot gegaan enz. Voor mij 1x Renault en NOOIT weer!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Hierna een ervaren 855 GLT met 160.000 km tot aan de 436.000 gestuurd in een dikke 2 jaar tijd. Wat mij verbaasde: de lage reparatiegevoeligheid van de Volvo! :eusa_dance:

Daarna een 'verplichte'Touran. tussen januari 2005 en april 2006 in totaal 180.000 km weggetrapt. En't gekke ding bleef nog heel ook...
Is wel kleiner als Espace, maar wel héél veel degelijker als je dan toch MPV wil/moet rijden.  ;)

Maar gelukkig: ik rij weer Volvo!  :eusa_whistle:

Als je zo veel kilometers doet op een dik jaar, zul je nog veel autos zien passeren. :eusa_eh:

Euhhh, ja, laatst zitten tellen met 1 van de dochters, afgelopen 10 jaar.... Een Rover Montego, 120.00 km binnen 't jaar. Een Rover 620 D 149.000 in 1 jr, een Rover P5B, zakelijk / hobby 70.000 km in 2-3 jr, Kever 1972 + 1966(hobby) Mitsubishi Starion 2l turbo (hobby), Chevrolet Lumina, ongeveer 300.000 in 2 jr, Pontiac Transport ongeveer 250.000 in 2 jaar, Espace, 170.000 in dik 2 jaar, New Beetle, 30.000 in 3 mnd, Astra, na 10.000 km en paar weken weer opgeruimd, Volvo 850, dikke 250.000 in grote 2 jaar, Touran op 3 januari 2005 gekregen met 36.000 op de teller, op 7 april 2006 weg met 202.000, en sinds april een V70 TDI, gekocht met 259.000, en nu 323.000 op de teller. Heb er eerlijkheidshalve tot een jaar of 3 geleden vaak 2-3 tegelijkertijd gehad. En ja, voor't werk stuur ik wel eens ergens naar toe... 

HaRdCoRe-WeZ

Serieuze kilometervreter dus.