Storing na inbouw navi

Gestart door Ties, 04-11-2006 22:24:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ties

Vandaag ben ik de hele dag bezig geweest met het inbouwen van een VDO navigatiesyteem en dat ging allemaal voorspoedig.. dus ties blij, want normaal gaan zo'n dingen nooit in één keer goed. Maar nou ging ik dat apparaat dus even uitproberen en kreeg ik na zo'n kwartier rijden een storingsmelding in m'n dash. Het lampje met de Lambda ging branden wat dus duid op een storing in de motorelektronica. Iemand hier al eerder last van gehad? Heb wel de goede draad voor de speedpulse naar mijn mening want er zat dus maar één zwartgele draad op die rode stekker. Ook heb ik 't netjes gesoldeerd....  :eusa_think:
Bekend verhaal?

Ties

Ik vindt 't trouwens zoiezo een beetje raar dat er een storingsmelding uit de motorelektronica komt want het zou raar zijn als die het signaal van de speedpulse naar de klokkenwinkel controleert, ofniet? Kan het misschien te maken hebben met het feit dat de accupool los geweest is (icm dat ie gechipt is)?

mehn

Tsja, vaag.
Ik zou de code resetten en afwachten of de foutmelding terugkomt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ties

Citaat van: mehn op 04-11-2006 22:59:53
Tsja, vaag.
Ik zou de code resetten en afwachten of de foutmelding terugkomt.
Zal 't wel een proberen
Gewoon nog een keer de pool loshalen dan?

Ties

Snap er niks van joh. Net de foutmeldingen uitgelezen... Hij gaf de code 1-2-2 wat duid op "Temperature signal interval too long" Waar dat mee te maken kan hebben weet ik niet maar ik heb hem gereset en na een stukje rijden is de code nog steeds weg..... Maar.. het lampje op het dash brand nog steeds.
Dus ik heb ook de geel zwarte/draad opgemeten met een spanningsmeter tijdens een stukje rijden en die gaf steeds een puls van ongeveer 6V dus ik denk dat ik wel de goede draad heb van de rode stekker.

Dus... hij geeft aan dmv het motorelektronicalampje dat er een signaal niet goed is maar welk signaal weet ik nu niet. Het moet wel met de navi te maken hebben want voor de inbouw gaf hij deze melding niet. Behalve de pulsedraad heb ik geen enge draden doorverbonden. namelijk:
- lichtdraad van de asbak verlichting afgetapt
- contact van de radio afgetapt
-massa en voeding ook van de radio afgetapt
Niet spannend dus aan deze draden kan het ook niet liggen. Het moet dus in de speedpulsedraad zitten... maar ik snap niet hoe?!!?  :eusa_think:
Iemand nog suggesties??

Roy V70R

Volgens mij zijn er meerdere zwart/gele draden aanwezig in de rode stekker.
Zal zo even kijken in mijn andere computer welke je nodig hebt, je moet ook kijken naar het nummer van de positie.
Deze is moeilijk af te lezen, maar met een goede zaklamp moet het lukken. :D



Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Jeroentjuh

#6
Je moet toch de zwart/gele draad in je radiostekker hebben? Welke rode stekker heb je het over dan?

Ties

Citaat van: Roy V70R op 05-11-2006 14:10:17
Volgens mij zijn er meerdere zwart/gele draden aanwezig in de rode stekker.
Zal zo even kijken in mijn andere computer welke je nodig hebt, je moet ook kijken naar het nummer van de positie.
Deze is moeilijk af te lezen, maar met een goede zaklamp moet het lukken. :D



Greetz Roy

Thanx. is inderdaad moeilijk af te lezen, heb 't geprobeerd maar... Toen heb ik gekeken naar de andere draden maar heb geen andere zwart/gele gezien. Zal straks nog maar eens ff checken. Ik moet naar mijn weten dus positie 38 hebben.

Citaat van: Jeroentjuh op 05-11-2006 14:23:04
Je moet toch de zwart/gele draad in je radiostekker hebben? Welke rode stekker heb je het over dan?

Ik heb de zwart/gele draad die uit de rode stekker komt welke langs de stuurkolom zit. Dit is volgens mij de pulsedraad bij mijn model (1995 T5) toch...  :eusa_eh:

Emiel

Langs de stuurkolom? Links boven naast de stuurkolom?

Roy V70R

Dit heb ik van onze inbouwhandleiding geplukt.

Pulsdraad: Links van de stuurkolom zitten 3 stekkers . In de RODE stekker zit een GEEL--ZWARTE draad pin 38 dit is de puls.


Groeten Roy

Dit is ook een goede site   www.navigatiehelpsite.nl
850 GLT - 855 T5 - V70R

Ties

Citaat van: Emiel op 05-11-2006 15:03:54
Langs de stuurkolom? Links boven naast de stuurkolom?


Yeps, links naast de stuurkolom.

Citaat van: Roy V70R op 05-11-2006 15:58:00
Dit heb ik van onze inbouwhandleiding geplukt.

Pulsdraad: Links van de stuurkolom zitten 3 stekkers . In de RODE stekker zit een GEEL--ZWARTE draad pin 38 dit is de puls.


Groeten Roy

Dit is ook een goede site www.navigatiehelpsite.nl


Deze heb ik gebruikt. Heb net nog even goed gekeken naar het nummer van de gebruikte pin en ik kon uiteindelijk 38 aflezen. (of 't zit tussen m'n oren  :eusa_wall:)

Dit heb ik nog op een duits forum kunnen vinden via de link van Roy.. weer iets anders..
Citeer850 ab Bj.: 1992-12/1996
Verfasst am: Fr Jan 31, 2003 8:37 am   

--------------------------------------------------------------------------------

Kabelfarbe: gelb/braun

Fundort: am Multistecker im Fußraum, Fahrerseite an Pos. C, gelber 18 PIN Stecker, PIN 1

Kabelfarbe 2: gelb/schwarz

Alternative: links neben Lenksäule, weißer Verteilerblock, gelber Stecker, PIN 17

Roy V70R

Geef eens een reset, kun je even kijken of het lampje daarna weer aan gaat.
Als ie uitblijft is het goed ;D


850 GLT - 855 T5 - V70R

Freulig

Vaak als je aan een draad trekt, komt er een andere diep verborgen draad los.
Heb je al eens naar de afgrijselijk geplaatste relaiskast en bijbehorende multi-connectors gekeken links bovenin het dashboard ? onder de A-Stijl
(waarschuwing: kost je 10 jaar van je leven, maar je bent nog niet zo oud, dus.. ;D)

Ties

Citaat van: Roy V70R op 05-11-2006 16:34:00
Geef eens een reset, kun je even kijken of het lampje daarna weer aan gaat.
Als ie uitblijft is het goed ;D



Ha ;D Maar bedoel je dan resetten mbv de DLC of voor een periode de accupool los?

Citaat van: Misha op 05-11-2006 17:21:29
Vaak als je aan een draad trekt, komt er een andere diep verborgen draad los.
Heb je al eens naar de afgrijselijk geplaatste relaiskast en bijbehorende multi-connectors gekeken links bovenin het dashboard ? onder de A-Stijl
(waarschuwing: kost je 10 jaar van je leven, maar je bent nog niet zo oud, dus.. ;D)

Whaha! Moet wel eng zijn ja, ik zag een kabel naar boven lopen zo dik als m'n onderarm. Maar heb ook al verschillende stekkers na gelopen. Alles zat nog netjes. Ben ook eigenlijk best netjes te werk gegaan, voor een boer als ik.  ::)

oldostofjas

Misschien een domme opmerking, maar is het geen toeval dat dat lampje gaat branden na het inbouwen van je navi en dat het daar dus niks mee te maken heeft?
There is no place like 127.0.0.1