Xenon voor mijn C70

Gestart door face.flava, 04-11-2006 22:36:23

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ziet er mooi uit!

Het is inderdaad lastig om het goed op foto te zetten; als ik die ene (frontale) foto bekijk vraag ik me af of we geen ruzie krijgen met voorliggers  ::)
Of valt de verblind/felheid in werkelijkheid mee?

;)

CeeBee

Vandaag de vertegenwoordiger gebelt, komt volgende week langs met een nieuw type xenonset, starter en ballastkast in 1, en dan in de 6500k uitvoering.
Ben benieuwd.
V70N 2.5T AWD

Bouma206

Citaat van: )()()sT op 04-12-2006 11:01:36
Ziet er mooi uit!

Het is inderdaad lastig om het goed op foto te zetten; als ik die ene (frontale) foto bekijk vraag ik me af of we geen ruzie krijgen met voorliggers ::)
Of valt de verblind/felheid in werkelijkheid mee?

;)

Valt mee hoor. Het zelfde idee bij alle orginele xenon verlichting. Ben na inbouw gelijk bij mijn garage langs gereden en heb meteen de lichtbak er voor gehad om te kijken of de hoogte afstelling nog steeds klopt. Idd klopt nog steeds hoor!
Mensen zullen het vast vel vinden maar goed xenon is nou eenmaal veller dan halogeen verlichting.
Nog steeds erg tevreden.
Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Wat een rust hier omtrend het xenon gebeuren. Zijn er verder nog geen Tunex setjes ingebouwd?
Fryslân boppe!!!!

Gmid

Ik krijg volgende week een merkloos setje uit een honkietonkieland voor een rotprijs. Post hier de ervaringen wel als het erin zit.
Volvo C30 '12

Bouma206

Welke set gaat het om?
Fryslân boppe!!!!

Gmid

Arcs Xenon stond op de bestelling. Mij geheel onbekend. Het gaat om 5000K HID setje. Compleet met weerstand kabeltje voor het lampje van defecte verlichting.
Volvo C30 '12

FelixB

Citaat van: Bouma206 op 08-12-2006 12:53:46
Wat een rust hier omtrend het xenon gebeuren. Zijn er verder nog geen Tunex setjes ingebouwd?

Ik heb ze tot vandaag gegeven, anders zouk ik een alternatief!

Marc is nog steeds tevreden met zijn setje?!

Ben ook al heel benieuwd naar de ervaringen van Gmid, alhoewel het voor mij niet voor de allerlaagste prijs is, het moet GOED werken!

855R & C70 T5 cabrio automaat

Bouma206

Moet goed werken dan zou ik CeeBee even vragen. Mijn setje werkt heel erg goed.

Wat betreft die weerstandkabel. Ik heb een 8000K setje en heb nergens last van. Dus geen brandend lampje in m´n dashboard.
Fryslân boppe!!!!

pwassink

Citaat van: Bouma206 op 08-12-2006 13:22:37

Wat betreft die weerstandkabel. Ik heb een 8000K setje en heb nergens last van. Dus geen brandend lampje in m´n dashboard.

Miz heeft de gemeten lichtemperatuurwaarde (in Kelvin) dus niks met de geweten weerstand (in Kilo Ohm) die je
lamp-defect-weerstand-vergelijkings-meting gebruikt. maar dat kan aan mij liggen ?  :eusa_angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Bouma206

Citaat van: pwassink op 08-12-2006 13:42:25

Miz heeft de gemeten lichtemperatuurwaarde (in Kelvin) dus niks met de geweten weerstand (in Kilo Ohm) die je
lamp-defect-weerstand-vergelijkings-meting gebruikt. maar dat kan aan mij liggen ? :eusa_angel:

Klinkt logisch zou kunnen betekenen dat alle 35 watt setjes goed zijn en dat de 50 of 55 watt setjes deze kwaal hebben.
Fryslân boppe!!!!

pwassink

Citaat van: Bouma206 op 08-12-2006 14:23:08
Citaat van: pwassink op 08-12-2006 13:42:25

lamp-defect-weerstand-vergelijkings-meting gebruikt. maar dat kan aan mij liggen ? :eusa_angel:

Klinkt logisch zou kunnen betekenen dat alle 35 watt setjes goed zijn en dat de 50 of 55 watt setjes deze kwaal hebben.

Nee ook niet ..

De lichttemperatuur dwz het aantal K dus de 8000K (Kleur)  in jouw geval heeft geen enkele relatie tot de interne weerstand van de vsa/lamp combinatie en tevens ook niets te maken met het opgenomen vermogen.

Dit alles zal per leverancier en dan ook nog per lamp/VSA (ballast) combinatie verschillen, de kleur maakt hier niets uit.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

SIPS Master

Vandaag xenon er ingezet. Wat een verschil! Ik zal es kijken of ik binnen kort eens wat foto's kan plaatsen. Waarschijnlijk komt het tesamen met het groot onderhoud verhaal van mijn nieuwe bolide in de Roffel.
Up the Irons!

MaxieS70

Ook ik heb vandaag weer een nieuwe xenon set geplaatst, dit keer dezelfde set die karl aan het begin van deze thread heeft aangeschaft. Wat mij meteen opviel was het gewicht van het hele pakket. De ballast's zijn een flink stuk zwaarder dan die van xenon-shop.nl. Ook hierbij waren geen extra weerstanden nodig. En geen rare problemen met de motor na de installatie.
Perfecte service van deze winkel, snel antwoord op email, ook in het weekend!

Inbouwen is goed te doen met stevige beugels. Er was maar 1 minpuntje en dat was dat de lamp klemmen van de originele komplampen niet in de xenonlamp passen en dus niet dichtgaan. Maar met een beetje fantasie is dit snel op te lossen (dremel).
Ik zal binnenkort de foto's plaatsen van mijn 6000K set, die overigens echt wit is (tussen de aanbieders onderling wil dat nog wel eens verschillen)

De set koste inc verzenden 190 euro. (kerstaanbieding)

Zo, en nu eindelijk genieten van een goed verlicht wegdek  ;D

face.flava

Citaat van: MaxieS70 op 08-12-2006 23:36:39
Ook ik heb vandaag weer een nieuwe xenon set geplaatst, dit keer dezelfde set die karl aan het begin van deze thread heeft aangeschaft. Wat mij meteen opviel was het gewicht van het hele pakket. De ballast's zijn een flink stuk zwaarder dan die van xenon-shop.nl. Ook hierbij waren geen extra weerstanden nodig. En geen rare problemen met de motor na de installatie.
Perfecte service van deze winkel, snel antwoord op email, ook in het weekend!

Inbouwen is goed te doen met stevige beugels. Er was maar 1 minpuntje en dat was dat de lamp klemmen van de originele komplampen niet in de xenonlamp passen en dus niet dichtgaan. Maar met een beetje fantasie is dit snel op te lossen (dremel).
Ik zal binnenkort de foto's plaatsen van mijn 6000K set, die overigens echt wit is (tussen de aanbieders onderling wil dat nog wel eens verschillen)

De set koste inc verzenden 190 euro. (kerstaanbieding)

Zo, en nu eindelijk genieten van een goed verlicht wegdek ;D

Klinkt goed Max! Het is netjes gelukt dus, Bij mij passen de lampklemmen wel. Ik heb de klem eerst helemaal losgemaakt dan de xenon lamp op z'n plaats en dan de klem er weer op. Ik heb de aftermarket projectors van ET misschien is het bij de originele unit iets anders.

Ik ben benieuwd naar de foto's