V70 TDI importeren of ...?

Gestart door Roffelred, 05-11-2006 16:56:41

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Ha mederoffelaars. Na dik 4 jaar heerlijk roffelen moeten we nu toch echt aan een andere auto gaan denken. Er staat inmiddels bijna 400.000km op de teller. Dus hij zou nog wel ff kunnen ;D Maar er zitten denk ik op korte termijn een aantal kosten aan te komen vandaar de overweging.

Vanwege de toch wat tegenvallende prestaties van de 2.0 10 klepper ben ik nu aan het overwegen om diesel te gaan rijden. Meer koppel en accelaratie en toch 'zuinig'. :) Zelf vind ik de S60 D5 een droom van een auto. Maar helaas, die is te ver boven budget.

Nu ben ik her en der aan het kijken naar een nette V70 TDI met rond de 200.000km op de teller. Automatisch ga je dan ook op mobile.de kijken. Hier wordt op het eerste oog veel interessants aangeboden. Maar ik heb totaal geen ervaring met het invoeren van zo'n auto. BPM kan ik keurig uitrekenen. Maar wat komt er nog meer bij kijken buiten de kosten van keuren etc.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten, bestaat er in Dld ook zoiets als NAP etc.

Ben benieuwd naar de reacties en tips! Elke reactie met tips over de V70 zijn natuurlijk ook welkom!

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

R o b

hoe zit het trouwens met de BTW (mehrwertsteuer) in Duitsland? Als je bij een dealer koopt, kan hij die dan verrekenen omdat j'm importeert? Of doe je dat zelf bij de grens?

Gr, Rob

-D©©©L-

Citaat van: Robbocop op 05-11-2006 18:04:11
hoe zit het trouwens met de BTW (mehrwertsteuer) in Duitsland? Als je bij een dealer koopt, kan hij die dan verrekenen omdat j'm importeert? Of doe je dat zelf bij de grens?

Gr, Rob

Is dat nog van toepassing bij het kopen als particulier binnen europa ? 
Je betaald toch gewoon btw in het land van aankoop ?
Als ondernemer kan je een (btw belaste) aankoop gewoon via je eigen btw aangifte verrekenen.