V70 TDI importeren of ...?

Gestart door Roffelred, 05-11-2006 16:56:41

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Ha mederoffelaars. Na dik 4 jaar heerlijk roffelen moeten we nu toch echt aan een andere auto gaan denken. Er staat inmiddels bijna 400.000km op de teller. Dus hij zou nog wel ff kunnen ;D Maar er zitten denk ik op korte termijn een aantal kosten aan te komen vandaar de overweging.

Vanwege de toch wat tegenvallende prestaties van de 2.0 10 klepper ben ik nu aan het overwegen om diesel te gaan rijden. Meer koppel en accelaratie en toch 'zuinig'. :) Zelf vind ik de S60 D5 een droom van een auto. Maar helaas, die is te ver boven budget.

Nu ben ik her en der aan het kijken naar een nette V70 TDI met rond de 200.000km op de teller. Automatisch ga je dan ook op mobile.de kijken. Hier wordt op het eerste oog veel interessants aangeboden. Maar ik heb totaal geen ervaring met het invoeren van zo'n auto. BPM kan ik keurig uitrekenen. Maar wat komt er nog meer bij kijken buiten de kosten van keuren etc.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten, bestaat er in Dld ook zoiets als NAP etc.

Ben benieuwd naar de reacties en tips! Elke reactie met tips over de V70 zijn natuurlijk ook welkom!

animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

R o b

hoe zit het trouwens met de BTW (mehrwertsteuer) in Duitsland? Als je bij een dealer koopt, kan hij die dan verrekenen omdat j'm importeert? Of doe je dat zelf bij de grens?

Gr, Rob

-D©©©L-

Citaat van: Robbocop op 05-11-2006 18:04:11
hoe zit het trouwens met de BTW (mehrwertsteuer) in Duitsland? Als je bij een dealer koopt, kan hij die dan verrekenen omdat j'm importeert? Of doe je dat zelf bij de grens?

Gr, Rob

Is dat nog van toepassing bij het kopen als particulier binnen europa ? 
Je betaald toch gewoon btw in het land van aankoop ?
Als ondernemer kan je een (btw belaste) aankoop gewoon via je eigen btw aangifte verrekenen.

Qua kosten moet je even denken aan het volgende:

Citaat van: DCCCL op 31-10-2006 16:53:33
+ invoerkeuring / akp
+ kenteken kosten
+ transport kosten
+ 1000 euro reserve wegens achterstallig onderhoud (ofzo).

tja.

R o b

Maar moet je dan als je als onderneming in Duistland een wagen koopt bij de duitse belastingdienst de BTW terugvorderen!? Of doet de dealer in D dat....

)()()sT

Ik het geen idee hoe het zit met de BTW, maar het importeren van een auto is een piece of cake (vorige auto en de huidige zwarte 855 in Duitsland gekocht).

N.A.P. is er volgens mij niet, "scheckheft gepflegt"  betekent wel dat er alle boekjes met stempels bijzitten etc.

Op het restbedrag van de BPM krijg je bij een benzine-auto nog een reductie, bij een diesel moet je er zelfs iets bijtellen geloof ik (zie de RDW-site).

Importeren kan in ieder geval lonend zijn als je de tijd hebt en de moeite ervoor wilt doen!  :)

Succes in ieder geval

FelixB

Citaat van: Robbocop op 05-11-2006 18:04:11

Gr, Rob

Als je hem als privé-persoon koopt moet je hem inclusief Duitse BTW (MwSt.) kopen en hoef je niets aan te geven,
Als je hem als bedrijf koopt mag je hem tegen je BTW-nummer invoeren (intercommunautaire verwerving) en hoef je geen BTW te betalen in Duitsland of Nederland.

Dit laatste maakt voor de Belastingdienst niets uit; als je hem in Nederland zou kopen zou je ook de betaalde BTW mogen aftrekken
855R & C70 T5 cabrio automaat

Esveldt

Citaat van: FelixB op 05-11-2006 21:55:36
Als je hem als privé-persoon koopt moet je hem inclusief Duitse BTW (MwSt.) kopen en hoef je niets aan te geven.

Ja, ja, nou, ik zou daar dus maar niet zo maar van uit gaan!

llinssen

Citaat van: Esveldt op 05-11-2006 23:05:33
Als je hem als privé-persoon koopt moet je hem inclusief Duitse BTW (MwSt.) kopen en hoef je niets aan te geven.

Je doelt op de BPM neem ik aan? Want voor BTW aangifte klopt dit als de auto van binnen de EU komt.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

FelixB

Citaat van: llinssen op 07-11-2006 17:03:55
Citaat van: Esveldt op 05-11-2006 23:05:33

Je doelt op de BPM neem ik aan? Want voor BTW aangifte klopt dit als de auto van binnen de EU komt.

De vraag van Rob ging over BTW en ik antwoord over BTW  ???

Esveldt

je hebt gelijk, heb niet goed gelezen!

FelixB

No problem, mijn reactie staat er wellicht wat plomp, maar het was dus  ???

Roffelred

Kijk een hoop berichten :D Smooi, algemene indruk is goed, dus heb ik de komende weken een leuk klusje erbij! Lekker een beetje auto's kijken ;) Vanmiddag even in de V70 TDI van een collega gereden en moet zeggen dat trekt goed en rijdt heel comfortabel :eusa_clap: Inderdaad is het geen 'moderne'diesel, maar wel een hele goede als ik alle beichten moet geloven.

Inmiddels ook wat wijzer geworden over het importeren. Over het algemeen komt er een kleine 300 euro aan keuringskosten, kentekenbewij, kenteken etc. bij. Allemaal te overzien dus!

Ook heb ik begrepen dat je de auto zo kaal mogelijk naar de douane moet rijden om het BPM bedrag zo laag mogelijk te houden. Tsja, ik probeer natuurlijk een V70 te vinden die lekker in de accessoires zit dus ja kaal..... :P We zullen zien!

Bedankt voor de reacties! En als er nog meer wijze woorden over dit onderwerp kunnen worden gesproken hoor ik het natuurlijk graag!!

FelixB

Zo, gevonden in mijn archief, eigenlijk heel voor de hand liggend:

http://www.autokopeninhetbuitenland.nl/

Suc6 ermee

Freakybaby

in feitte is het heel simpel: ook originele opties worden via de BPM belast. heb je er bijv een radio van 900,-- in zitten, head unit eruit voor je hem bij de rdw aanbied. velgen, stalen dingetjes. effe lenen of meteen voor je winterwieltjes regelen.

zitten ze er op het moment van keuren niet op, dan worden ze niet belast. het is je vrij om daarna zonder BPM elke radio in te bouwen ( die je toevallig vanuit D in de kofferbak had liggen maakt niet uit)

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn