lpg-3 inbouwstation oosten v/h land ?

Gestart door dennis-d, 06-11-2006 10:45:28

Vorige topic - Volgende topic

peterr

Citaat van: mehn op 09-11-2006 18:58:32
Citaat van: dennis-d op 09-11-2006 18:19:35
hoe doen jullie dat dan , met 2 autos erheen ,..of met de trein terug....?

zal wel 2 dagen duren denk ik ..?

en iemand prijzen voor me in een PB'tje (evt)
alvast bedankt :)

Leen/huurauto (op gas) :P

Wat Mehn zegt, en anders met de bus/taxi vanaf station Den Bosch of met 2 auto's.

Racingbrick

Citaat van: GeertG op 08-11-2006 15:22:15
Citaat van: Ludo op 08-11-2006 15:19:57
in Spijkenisse zit Allround lpg, is ook heel goed in 'specials en custom made'. ;)

Ludo, hoe staat het met je NL-topografie..........?

;D

:-X :-X :-X
;D

elmarconi

Citaat van: dennis-d op 10-11-2006 18:12:21
van der helm , hengelo OV  is toch veruit de goedkoopste .
ik kijk niet op 5 tientjes , maar 700 euries.... :eusa_think:

LPi of verdamper installatie?
--
Autogas Inside . . .

FGG

Onze 93-er GLT ook bij vd Helm laten doen. 1500 euri en nog op G3 gekregen ook ;D

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freulig

Ik zou alleen nog maar voor LPi gaan. Verschil in euri  groot ja, maar rijdt ook vlotter -soms zelfs vlotter dan op benzine- , staat volgens mij ook al een en ander op forum.

Probleemloos zullen ze allemaal wel zijn hoop ik, tegenwoordig.

Succes ermee !!

daytonawim

Conventionele LPG installatie voldoet in het prima bij een turbo loze motor, bovendien zal het ongeveer een kleine 700 tot 100 euro goedkoper zijn dan een LPI installatie.

Persoonlijk zou ik voor de turbo altijd kiezen voor LPI en anders gewoon een normale, rij hier al 150.000 km mee rond zonder problemen.

elmarconi

Citaat van: dennis-d op 11-11-2006 17:27:29
verdamper installatie, of zeg je van , voor die 700 euries meer beter LPi ?
Ik vind het prijs verschil aanzienlijk..... ::)

Het scheelt idd nogal. Voor 700 euro kun je ruim 1400 liter LPG kopen en dik 11duizend km genieten.
Ik ben idd meer gecharmeerd van het LPi systeem, vwege technische redenen. Maar als je de laatste PK's er niet altijd uitperst, is een verdamper prima te doen.

--
Autogas Inside . . .

Freulig

Citaat van: daytonawim op 15-11-2006 19:11:21
Persoonlijk zou ik voor de turbo altijd kiezen voor LPI en anders gewoon een normale, rij hier al 150.000 km mee rond zonder problemen.
???
Juist voor de niet-turbo's krijg je vaak een betere vulling en vaak wat extra vermogen bij hogere toerentallen.
LPI, anders ni !

Het valt op dat er vaak wordt gezegd dat een verdamper ook probleemloos rijdt: tuurlijk rijdt dat ook probleemloos.

En de mensen die een paar 1-- euri uit willen geven voor een chip in een 10-klepper : trek dat van de meerprijs af ! ;)

MUKKES

en wat is t geworden?

lpi of verdamper systeem?

en wat waren de kosten achteraf?

-D©©©L-

Wij hebben twee sedan beide op gas.

Ik moet zeggen dat ik de vul opening in de bumper (v/d Helm) handiger vind dan onder het achterlicht.
Op zich levert v/d Helm een technisch nette installatie voor een nette prijs. Daar plaats ik wel wat kanttekeningen bij:

1) 2 dagen na inbouw - verkeerd type slang gemonteerd, dus afgescheurd en na een rare vermogens piek niet meer lopen op gas.

2) 1 maand na inbouw - De verlenging van de carterventilatie bleek zeer knullig gemaakt te zijn. Hier werd valse lucht aangezogen. Gevolg: Backfire op de autobahn bij 160 km/h en luchtfilterhuis aan stukken. De vakantie rit benzine mogen vervolgen. (zie ook het verhaal hier)  De carterventilatie was geheel nieuw voor de inbouw, er bleken een aantal delen niet meer (her)gemonteerd te zijn. Heb het er zelf maar weer nieuw ingezet.

3) 5 maanden na inbouw - Koelvloeistof lekkage. Inspectie leerde dat er 8 (!) slangklemmen van de (extra) koelwaterslangen niet vast zaten, allemaal minimaal 5 slagen aan mogen draaien. De slangen kunnen wel iets uitzakken na nieuw montage, maar zeker niet zòveel.

Het zal wel een maandag morgen pech geval zijn, vraag me echter wel af hoe je hier mee omgaat als je niet instaat ben om het zelf op te lossen.

mehn

Citaat van: MUKKES op 17-12-2006 14:18:25
en wat is t geworden?

lpi of verdamper systeem?

Citaat van: dennis-d op 17-12-2006 12:55:02
Een aanrader voor iemand die voor weinig geld een G-3 installatie wil hebben.
(wel verdamper systeem)

::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MUKKES

ogen vol ST##T  8)  8)

en dan voor 700 euries? of is er een achteraf prijs??

Ludo

MUKKES

Citaat van: dennis-d op 10-11-2006 18:12:21
van der helm , hengelo OV is toch veruit de goedkoopste .
ik kijk niet op 5 tientjes , maar 700 euries.... :eusa_think:

die haalde ik hier vandaan,

of was dit een verschil???

Ludo

idd het verschil.  ;)

Citaat van: dennis-d op 11-11-2006 17:27:29
verdamper installatie, of zeg je van , voor die 700 euries meer beter LPi ?
Ik vind het prijs verschil aanzienlijk..... ::)