ABS-unit defect: lang leve de dealer Vos in Zaltbommel !

Gestart door Freulig, 07-11-2006 18:50:58

Vorige topic - Volgende topic

Freulig

Zoals al eerder in een erger-topic beschreven was mijn ABS-unit uitgevallen. Ik had hem dus een beetje zitten ivm de perikelen met mijn 850.
Ik ben uiteindelijk naar mijn dealer gegaan, die heeft de boel uitgelezen en geconcludeerd dat de ABS-controller doorgesoldeerd moest worden.
Niet vervangen, maar doorgesoldeerd !
Vandaag de auto gebracht, de middag was de auto klaar. Probleem opgelost. En de faktuur: 30 euro voor montage en demontage van de unit, 45 euro voor het solderen !
En dat was het. Geen uitleeskosten, geen gezeur over nieuwe units/ruilunits. Nuchter commentaar van de receptionist:: "Ja, vervangen door een nieuwe is lekker makkelijk, maar een beetje zonde van het geld..."

10+  voor de beste man !

Ricardo

Dat is wel heel goedkoop. Is dan ook maar uurtje werk. Bij mijndealer kost het ondertussen al 250 €. Dat heb ik er echt niet voor over.

Turbobiker

Citaat van: Ricardo op 07-11-2006 18:55:58
Dat is wel heel goedkoop. Is dan ook maar uurtje werk. Bij mijndealer kost het ondertussen al 250 €. Dat heb ik er echt niet voor over.

Voor dat verschil kun je even naar Vos rijden...

Netjes inderdaad van die dealer :eusa_clap:
De Tussenpaus

elianmars

Dat is zeker heel netjes van die dealer!
En tenminste een normale prijs. Heel wat beter dan de zgn. ABS-man van Marktplaats.......  :eusa_naughty:

thuur

Ties

Netjes man! Dat is niet zoals de meesten..
Er zijn bandieten bij die m wel zouden solderen maar een nieuwe zouden rekenen!  :eusa_wall:

Freulig

Citaat van: thuur op 09-11-2006 14:24:08
Ik weet zeker dat die dealer meeleest hier 8)

Gr ;)
Ik hoop het, dan wordt het de volgende keer nog goedkoper !

Enno

ik hoop dat er meer mee gaan lezen.....er zijn er ook die het wel weten dat het kan..maar dit veiligheidshalve niet verantwoord vinden

Freulig

Citaat van: V70Enno op 09-11-2006 20:39:22
ik hoop dat er meer mee gaan lezen.....er zijn er ook die het wel weten dat het kan..maar dit veiligheidshalve niet verantwoord vinden
Als ik daar enigszins over zou twijfelen, zou ik een nieuwe willen. Nou eigenlijk niet, dan zou ik hem geheel uitschakelen. Vroeger hadden we ook geen ABS

(toen gebeurde er ook veel meer ongelukken, maar mij natuurlijk niet. :eusa_snooty:)

Enno

Freulig

Ik heb er een jaar mee gereden, werd er helemaal zaadziek van. En een barre geluiden dat dat ding maakte ! En rare reacties bij het zelfs maar aanraken van de rem. Vond het eigenlijk minder veilig met gaar ABS dan geheel zonder.
Gelukkig deed het lampje het altijd wel bij de APK.
Auto remt niets minder zonder ABS hoor !

denkweb

Citaat van: thuur op 09-11-2006 14:24:08
Ik weet zeker dat die dealer meeleest hier 8)

Gr ;)

Er is zelfs een medewerker die de Roffel heeft ontvangen waar de instructie instaat over hoe dit moet gebeuren...  ;)

Schnappi

elianmars

Citaat van: Misha op 09-11-2006 22:16:45

Auto remt niets minder zonder ABS hoor !

Dat niet, maar ik verzeker je dat je eerder brokken hebt dan wanneer je ABS zou werken  ;)

Freulig

Tuurlijk. Maar om nu te doen alsof het direkt levensbedreigend is als het niet werkt, is enorm overdreven. In alle jaren dat ik met ABS rij (sprak opa...) heeft het me nog nooit hoeven redden. Hij doet natuurlijk wel braaf zijn truukje in de sneeuw, maar het is zo enorm veel belangrijker om afstand te houden en je gedrag aan de omstandigheden aan te passen. Iedereen zou eigenlijk verplicht eens moeten rijden in een auto van 30 jaar terug, dan leer je weer wat autorijden en anticiperen inhoudt.

Maar goed: op het moment dat de boel weer voor zo'n bedrag gerepareerd kan worden, moet je het altijd doen. Ik had het niet laten repareren als het boven de 300 euro was geweest.