sjips... Gezeik/probleem..

Gestart door haRtV70R, 09-11-2006 20:44:54

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Citaat van: Turbobiker op 09-11-2006 22:09:16
Maar ik geloof niet dat je je in dit geval zorgen hoeft te maken.

Slaap lekker ;D

Thanks ;D  Ga zo maar eens een poging wagen.. :eusa_shifty:

Iedereen bedankt voor de (vele) reacties!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eusa_dance:

;)
[move][/move]

george

O ja, zet het kenteken ff bij de definitieve No-Go's
;D ;D ;D ;D ;D
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

kl64

Citeer

Maar al met al is er dus nog nix zeker... Weet wel dat het bij ONroerend goed WEL zo is. Daar kan de verkoper idd aansprakelijk worden gesteld voor verborgen gebreken.... :eusa_wall:

Mits redelijkerwijs aantoonbaar.

Dus als je jaren je olie tank hebt gevuld , kun je niet ontkennen dat je niet wist dat die tank in de grond zat.

Ben

Citaat van: oldostofjas op 09-11-2006 21:54:10
Dit is toch geen onroerend goed?

Misschien is wel ontroerend. :'(

fearless

Hmmm minder, succes met de verdere afhandeling.

@®-

Wanneer je een auto ter taxatie aanbiedt, kan een dealer vragen naar de historie van de auto zover als bij jou bekent is. Een dealer kan via een database opvragen wat de historie is en of dat de auto een schade verleden heeft, net zoals wat de kilometerstand ongeveer zou moeten zijn.
Wanneer een auto schade heeft gehad kan het zijn dat deze economisch total loss is of dat de auto technisch total loss is. Wanneer de auto technisch total loss geweest zou zijn wordt door de RDW het voledige kenteken bewijs in genomen en mag de auto weer de weg op na een keuring.

Ik zit in de autohandel en ik vindt het een heel vaag verhaal van de dealer omdat hij de auto heeft bekeken en tijd genoeg heeft gehad om de historie te kunnen natrekken. Zover mij bekent is kan een dealer hier geen aanspraak meer op doen omdat de koop overeenkomst is getekend en een dealer de vrijheid heeft een koop overeenkomst te ontbinden na goedkeuring van de directie en heeft daar 2 werkdagen de tijd voor.

Als de auto total loss geweest zou zijn zal deze echt wel door een erkend reperateur hersteld zijn anders zou je het wel gemerkt hebben in bv. slechte sporing van de auto, portieren die niet lekker sluiten, naden die niet kloppen e.d.

Ik zal morgen ff voor je kijken wat hiervoor bij de BOVAG bepalingen bekent over is.

thuur

Gezijk is het wel, maar een probleem heb je niet. Als particulier ben je toch geen automonteur ???

Het is al gezegd, maar het klinkt inderdaad als een schofterige daad om je geld afhandig te maken :evil:

Jurist inschakelen en ze veel succes wensen.... Die waren met mij nog lang niet klaar  :eusa_snooty:

Vooralsnog, slaap lekker  :azn:

Gr  :eusa_boohoo:

DopdeDouwer

Thuur als je zin hebt om te modderen: gezijk gezeik :eusa_whistle:

Verder denk ik dat de dealer je niets kan maken. Hij zal alleen voortaan wat minder lief voor je zijn denk ik.
Vierkant Rules

haRtV70R

Citaat van: @®- op 09-11-2006 22:23:14
Ik zal morgen ff voor je kijken wat hiervoor bij de BOVAG bepalingen bekent over is.

Dank je!!!  :eusa_dance:

Citaat van: thuur op 09-11-2006 22:24:06
Gezijk is het wel, maar een probleem heb je niet. Als particulier ben je toch geen automonteur ???

Het is al gezegd, maar het klinkt inderdaad als een schofterige daad om je geld afhandig te maken :evil:

Jurist inschakelen en ze veel succes wensen.... Die waren met mij nog lang niet klaar  :eusa_snooty:

Vooralsnog, slaap lekker  :azn:

Gr  :eusa_boohoo:

Slaap bijna.....   en hou me geld lekker in mun zak :angel:

DE RUST! en uhh o ja deze   : :eusa_boohoo:
[move][/move]

Spin!

Citaat van: DopdeDouwer op 09-11-2006 22:26:18
Thuur als je zin hebt om te modderen gezijk gezeik :eusa_whistle:

En dat niemand zoiets na 4 pagina's opvalt...iedereen natuurleik flink over de zijk vanwege die actie van broekhuis...

;D

www.vm-parts.nl

@®-

O ja en zorg dat je het vrijwarings bewijs z.s.m. krijgt want anders krijg je met het RDW "gezijk" omdat je verzekeringsplicht hebt van een motorvoertuig wat nog steeds op jouw naam staat. Kosten hiervoor zijn  150,-

b0nkolok

Goh, zag dit draadje nu pas.
Je hoeft je idd geen zorgen te maken. Bij onroerende en registerzaken is dat anders. Bij roerende zaken, zoals een automobiel, kun je niet instaan voor evt. verborgen gebreken. Onderzoek en constatering van de autohandelaar had ie eerder moeten doen. Jij was onkundig (althans in jouw visie). Dat zou anders worden wanneer je WEL die gebreken kende en je de koper hebt misleid (niks zeggen). De kopen zal dan moeten bewijzen dat je bekend was met de gebreken.
Van belang is dat je een vrijwaringsbewijs krijgt en je moet in ieder geval e.a.a. melden bij de RDW en je assuradeur.

Succes!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

-D©©©L-

Die vrijwaring is echt heel belangrijk, in de praktijk blijkt dat je niet alleen problemen met de verzekerings plicht. Ook je aansprakelijkheid in het geval van een ongeval met deze auto is nog niet helemaal van jou bord af.  Dat er iets met die auto is, is het probleem van de nieuwe eigenaar. De vrijwaring maakt deel uit van de eigendoms overdracht, en dus blijft de dealer in deze in gebreke. Als hij nog op jou naam staat kan je natuurlijk altijd nog overwegen om een vermissing kenteken te doen (of daarmee te dreigen)

Overigens is de (aankopende) consument bij aankoop behoorlijk beschermd.

Europese wetgeving zegt het volgende:

Bij een gebrek dat binnen zes maanden na aankoop ontstaat, moet de verkoper aantonen dat een gebrek is ontstaan door uw eigen schuld. U hoeft dus niet zelf te bewijzen dat het gebrek niet uw schuld is.

En dat geld ook bij verkoop tussen twee particulieren !

Dit is de achterliggende motivatie voor die rare disclaimers die je bij E-bay wel eens treft (vooral de duitsers).

J. Hoeksema

Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:31:43
Maak je maar geen zorgen, het is gewoon een trucje om je nog wat geld afhandig te maken omdat ze weten dat een echte kenner er achter kan komen dat die C schade heeft gehad. Laat je niet gek maken, die gasten kunnen je niks maken, met wie sprak je trouwens? ( heb mijn 850 daar ook gekocht )

Wel handig voor diegenen die nog een C70 zoeken....ja maar deze heeft schade gehad, KORTING!!!!

Ze zijn volgens mij wel serieus, aangezien de C70 niet meer op Volvocars.nl wordt aangeboden via de  Used Car Locator. Maandag stond ie daar nog wel op!
Overigens voor een heel andere prijs dan waar die eerst voor op Marktplaats werd aangeboden. (en dat was met die mooie koplampen en ruitjes gril)

Eugene

Als ik hier zo alles lees hoef je je weinig zorgen te maken, behalve dan over het vrijwaringsbewijs. Dat zal de dealer willen houden tot jij betaald hebt?

Succes met de afhandeling, ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen zonder dat je hoeft bij te lappen :)

If it's not blown, it sucks...