sjips... Gezeik/probleem..

Gestart door haRtV70R, 09-11-2006 20:44:54

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Precies, gewoon voet bij stuk houden: ik wist het niet en jullie (experts) hebben hem niet goed bekeken, is niet mijn fout.
Niet laten verzanden in bijzaken, dit vasthouden. Heb zelf ook wat dingetjes gehad (niet met de Volvo) en werkte bij mij prima.

Vrijwaringsbewijs staat hier los van, dus er rustig om blijven vragen, desnoods met een aangetekende brief.

Edit: zoals wellicht bekend ben ik al 12 jaar ondernemer, als mij zoiets zou overkomen zou ik het mijn klant meedelen en zelf mijn verlies nemen (= ondernemersrisico, je weet gewoon dat het 1 op de zoveel gevallen misgaat, soit) , slechte reclame voor Broekhuis, dit.
855R & C70 T5 cabrio automaat

Vertigo

Een vriend van me heeft ook een keer zoiets gehad. Hij had bij een handelaar een Rover 820 ingeruild op een Saab 9000 CS. Vrijwaring gekregen. Week later belt de handelaar op dat die Rover niet goed was (druklager versnellingsbak was hoorbaar) en dat ie nog 500 euro wilde hebben. Handelaar had ook onderzoeksplicht. Als hij de auto alleen al even gestart had, dan had hij het druklager al gehoord. Paar maanden later kreeg die vriend van mij een bekeuring binnen op het kenteken van die Rover. Overtreding was van na dat hij die auto ingeruild had. Toen is hij met een kopie van de vrijwaring en de koopovereenkomst onder die bekeuring uitgekomen. Via de RDW is de auto toen ook uiteindelijk op de naam van die handelaar gekomen. De RDW heeft toen ook nog een onderzoek ingesteld naar dat bedrijf ivm het uitgeven van een valse vrijwaring.
Moraal: Ook de inkopende partij heeft onderzoeksplicht, met het koopcontract in de hand kan je alsnog de C70 overschrijven, mocht de dealer dat weigeren.

:evil:
Enne, als de auto nog op jouw naam blijft staan, sleutels bij bestellen dmv sleutelcode en de auto ophalen, hij staat immers op jouw naam ;D :eusa_naughty:

Succes

george

Citaat van: FelixB op 10-11-2006 09:50:40
Precies, gewoon voet bij stuk houden: ik wist het niet en jullie (experts) hebben hem niet goed bekeken, is niet mijn fout.
Niet laten verzanden in bijzaken, dit vasthouden. Heb zelf ook wat dingetjes gehad (niet met de Volvo) en werkte bij mij prima.

Vrijwaringsbewijs staat hier los van, dus er rustig om blijven vragen, desnoods met een aangetekende brief.

Edit: zoals wellicht bekend ben ik al 12 jaar ondernemer, als mij zoiets zou overkomen zou ik het mijn klant meedelen en zelf mijn verlies nemen (= ondernemersrisico, je weet gewoon dat het 1 op de zoveel gevallen misgaat, soit) , slechte reclame voor Broekhuis, dit.

De spijker op zijn kop ;)
Broekhuis is bij deze dus vreselijk door de mand gevallen. Ik denk dat dit hem meer kost dan opleverd.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

tulpje2307

Wie niet horen wil moet maar voelen ;D

Is er eigenlijk een ervarings lijst van dealers ???

Broekhuis te Emmen -1 punt  :D zo

johan283

Citaat van: haRtV70 op 09-11-2006 21:37:24
Met Jan. Aardige gast!

Maar niet aardig genoeg om hem die paar duizend te gunnen  :eusa_whistle:  :eusa_silenced:

Taranis

Citaat van: Vertigo op 10-11-2006 10:06:43
Een heel verhaal...

Zelfde ervaring met een garage in Goes... maat ruilde daar een Subaru Legacy met versleten homokineten, duidelijk hoorbaar zodra je er mee reed. Koper deed er een goed bod op zonder ermee gereden te hebben.
Anderhalve week later belde ie dat ie 700 euro wou hebben voor de reparatie van de homokineten. Maat beet flink van zich af en heeft er nooit meer iets van gehoord...

denkweb

Jongens even terug naar de basis:

Auto is total loss; wat gebeurd er dan?
Kentekenbewijs Deel 1 wordt door regiopolitie of klpd ingevorderd en naar RDW opgestuurd, kenteken wordt ongeldigd verklaard.
Optie 2 zie *1.

Auto wordt gerestaureerd; wat gebeurd er dan?
Herkeuring bij RDW, indien OK wordt er een nieuw kentekenbewijs deel 1 afgegeven met DUPLICAATCODE!

Aan deze code kan IEDEREEN zien dat de auto opnieuw gekentekend is; 99% zeker dat de oorzaak een totaalschade is geweest. Dus ook de eigenaar die de auto verkoopt en de aankopende partij. Als de deal is gesloten heeft de garagist niet goed opgelet en zou ik er maar werk van maken dat je de vrijwaring ontvangt; ik hoop dat je je nieuwe auto al op naam hebt staan?

Wat betreft *1.:
Het kan ook zo zijn dat de auto door een schadeexpert total loss verklaart wordt; de auto wordt dan veelal via een restwaardemarkt verkocht aan de hoogste bieder; TER VERNIETIGING! De auto mag dan niet opnieuw in de verkoop belanden. Lijkt me hier echter niet van toepassing.

Een verkoop is een overeenkomst; ook wanneer dit mondeling gebeurd. Het feit dat de verkoop heeft plaatsgevonden is hard te maken daar je in je nieuwe auto rondrijdt. Zoals gezegd; als deze al op naam staat dan zou ik er maar eens mee langs een rechtswinkel rijden om te kijken wat hun visie hierop is.

oldostofjas

Citaat van: denkweb op 10-11-2006 13:18:07
Herkeuring bij RDW, indien OK wordt er een nieuw kentekenbewijs deel 1 afgegeven met DUPLICAATCODE!

Aan deze code kan IEDEREEN zien dat de auto opnieuw gekentekend is; 99% zeker dat de oorzaak een totaalschade is geweest.

99% lijkt me wel heel veel. Je krijgt toch ook een duplicaatcode als je je papieren kwijt bent, of je kenteken gestolen is? Ik ken ontzettend veel mensen met een duplicaatcode op het kenteken! Maar geeneen heeft zijn auto total-loss gehad (hoop ik).
There is no place like 127.0.0.1

denkweb

Citaat van: oldostofjas op 10-11-2006 13:36:38
Citaat van: denkweb op 10-11-2006 13:18:07

Aan deze code kan IEDEREEN zien dat de auto opnieuw gekentekend is; 99% zeker dat de oorzaak een totaalschade is geweest.

99% lijkt me wel heel veel. Je krijgt toch ook een duplicaatcode als je je papieren kwijt bent, of je kenteken gestolen is? Ik ken ontzettend veel mensen met een duplicaatcode op het kenteken! Maar geeneen heeft zijn auto total-loss gehad (hoop ik).

OK, OK, 98% dan ;)

@®-

Kenteken wordt gewoon afgegeven met duplicaatcode 00 indien het volledige kenteken bewijs maar in het bezit is van het RDW, dus deel I, deel II en overschrijvingsbewijs. Dit heeft niets te maken met schade.

denkweb

Citaat van: @®- op 10-11-2006 13:46:01
Kenteken wordt gewoon afgegeven met duplicaatcode 00 indien het volledige kenteken bewijs maar in het bezit is van het RDW, dus deel I, deel II en overschrijvingsbewijs. Dit heeft niets te maken met schade.

Wel, want je originele kenteken is ongeldig verklaard. Dan kunnen ze dat dus nooit opnieuw verstrekken.

Racingbrick

Ach, het omgekeerde is mij gebeurt, een dealer verkocht mij een kromme 740....

@®-

Citaat van: denkweb op 10-11-2006 13:51:12

Wel, want je originele kenteken is ongeldig verklaard. Dan kunnen ze dat dus nooit opnieuw verstrekken.
Niet, omdat de RDW bevoegt is deze opnieuw te verstrekken als zij maar alles in het bezit hebben.

Is geen schade maar op mijn kenteken bewijs van de Volvo stond dat het een dubbele cabine zou zijn, betekent dat het kentekenbewijs ongeldig is omdat dit niet juist is, een nieuwe gekregen nadat ik alles had opgestuurd en met duplicaatcode 00.

Als er een fout op het kentekenbewijs is deze ook niet meer geldig en stuur je alles op naar het RDW en krijg je gewoon weer een nieuw kenteken bewijs met daarop duplicaat code 00.

Anders zou half nederland inmiddels met meerdere cijfers boven het streepje rondt rijden want als een auto niet meer rijbaar is en de politie komt erbij neemt de politie bijna altijd de papieren in beslag.

denkweb

Citaat van: @®- op 10-11-2006 13:55:35
Citaat van: denkweb op 10-11-2006 13:51:12

Anders zou half nederland inmiddels met meerdere cijfers boven het streepje rondt rijden want als een auto niet meer rijbaar is en de politie komt erbij neemt de politie bijna altijd de papieren in beslag.

En terecht...

oldostofjas

Blijft dus staan dat je een duplicaatcode 01 of hoger krijgt als je je papieren kwijt bent.
There is no place like 127.0.0.1