metalig "klonk" geluid bij hobbels

Gestart door Rex, 13-11-2006 18:28:39

Vorige topic - Volgende topic

Rex

Mijn 850 estate uit 95 laat regelmatig een nogal verontrustend geluid horen linksachter als ik over een hobbel rijd. Het lijkt nog het meest op een schokdemper die helemaal tot de stops inveert maar ik heb een vermoeden dat het een overleden draagarm rubber is. Heeft iemand enig idee of dit een dure reparatie gaat worden? Tevens hoor ik de achterremmen aanlopen als ik de auto  stapvoets laat rijden net nadat ik geremd heb. Het gaat direct weg als ik wat harder ga rijden. Het klinkt alsof de handrem nog een beetje aangetrokken is maar dat is niet het geval. Wat kan dit zijn en wat mag dat kosten bij een dealer.
Het gaat mij niet zozeer om het geld maar ik wil graag weten of de prijsopgave die ik krijg een beetje in lijn is of een rip-off.

Alvast bedankt!

thuur

Er zit geen remblok los?

Aanlopende remmen kan wellicht op een haperende remcilinder duiden...

Gr :-\

Johann

Misschien de bumpstop los in de veer liggen.

Reservewiel los kan ook wel eens een oorzaak zijn.

M a r c

of een kiezel onderin je veerschotel
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

P. Sleutjes

Schokbreker zit in een silentbloc vast aan de carrosserie. Die wil nog wel eens doorscheuren. Eenvoudige reparatie. Silentbloc is niet duur. Evt. op sloop halen of laten repareren. Bestaan zelfs imitatie silent blocs. Zie http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1252&iItemId=100716
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Mehmet D5

Bekijk de scharnieren van je achterbank eens. Dit is veelal een onderdeel dat bij hobbels geluid maakt. Gewoon goed invetten en kijken of het euvel verholpen is.

Frans_S

De oplossing komt  van P Sleutjens,
bij mij waren ze alletwee doorgescheurd, en dat bonkt flink!!
kosten € 32 per stuk origineel volvo.
even de tweede plank in de laadruimte losmaken en je kunt erbij.
succes

Enno

Heb je er gelijk de nivomat versie in gedaan?.....ik vind het nog steeds een enorme vooruitgang.

JeroenV70

Citaat van: M a r c op 13-11-2006 22:59:09
of een kiezel onderin je veerschotel

En meer dan 8 jaar later blijkt dit nog steeds een gouden tip te zijn!  ;D
De "klonk" is eruit.

De auto ging vandaag de brug op voor de wieluitlijning, dus een goede gelegenheid om de silentblocs te controleren en eventueel te vervangen als dat nodig mocht zijn. Maar die waren OK en toen leek het me op basis van dit verhaal een goed idee om de veerschotels te controleren op aanwezigheid van kiezels. Aan beide zijden prijs  :eusa_dance:, in totaal 3 kiezels en herkenbaar van onze eigen oprit. :eusa_wall:

Met dank aan het forum weer een probleempje de wereld uit.

Dus  ...... als je bij drempels regelmatig een "klonk"hoort die ook op te roepen lijkt te zijn als je tijdens het rijden de handrem aantrekt, kijk dan de veerschotels even na.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)