Antilek vloestof

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 13-11-2006 19:14:37

Vorige topic - Volgende topic

trots

Voor de radiateur (lees het koelsysteem) kun je het beste bars leaks gebruiken, echter!!!!!!!!!.................niet in het expansietankje gooien!!
Maak de bovenste radiateurslang los en gooi het rechtstreeks in de radiateur, ga daarna een flink stuk rijden zodat het spul door het gehele systeem spoelt. Wanneer je dat niet doet gaat het bezinken en zul je problemen krijgen (verstoppingen). O ja, zet ook de verwarming aan.

gr. Henk

Schnappi

gewoon een nieuwe radiateur plaatsen, en niet dat ellendige spul gebruiken of je wilt over een tijdje ook de kachelradiateur vervangen.

Groeten 8)

bbrruno

Drie jaar geleden steeds zakkend koelvloeistof-peil. Lekkage niet te vinden. Bar's leak erin (eerst systeem gespoeld met een spoel/reinigingsmiddel van bar's leak) en nu drie jaar en 120.000 km noch steeds blijvend resultaat. Wel een onprettig idee dat er prut in het systeem zit; dit zal uiteraard de circulatie en dus koeling niet bevorderen.
Ook anti-lek spul tbv krukaskeering geprobeerd, hier echter geen baat bij gevonden

san

Ik heb dat Bar's  dus ook gebruikt en nu heb ik dus en een nieuwe kachelradiateur en de radiateur moeten vervangen...mijn koelvloeistofreservoir zat ook helemaal onder de smurrie. Wat er nog in mijn slangen en de rest zit wil ik niet weten.Dacht een goedkope oplossing gevonden te hebben voor mijn radiateurlek, not. Het is een hoop werk. >:(
Ben dus niet tevreden over dat spul.

Racingbrick

Effe terug naar Leaklock, ik sprak met de automaterialenzaakmedewerker, en die zweert er bij, allerlij bekende dealers gebruiken het ook..

Er zijn inderdaad wondermiddelen, leaklock voor de oliehoudende delen, en Leakstop-Pro voor het AC systeem werken gewoon.
Het laatste heb ik uit eigen ervaring, fantastisch spul is dat, het gaat al 2 zomers goed....

Voorheen elke 6 maanden bijvullen...

UserID6342

Citaat van: san op 14-08-2007 16:18:40
Ik heb dat Bar's  dus ook gebruikt en nu heb ik dus en een nieuwe kachelradiateur en de radiateur moeten vervangen...mijn koelvloeistofreservoir zat ook helemaal onder de smurrie. Wat er nog in mijn slangen en de rest zit wil ik niet weten.Dacht een goedkope oplossing gevonden te hebben voor mijn radiateurlek, not. Het is een hoop werk. >:(
Hoogstwaarschijnlijk heb je het dan niet goed gebruikt.  Voor kleine lekkages is Bar's Leaks echt wel een goed(koop) middel.  Echter het gebruik kan lastig zijn want je moet het in je bovenste radiatorslang laten lopen en niet zo als een hele hoop mensen doen in het expansievaatje kiepen want dan gaat het dus geheid verkeerd...

thuur

Citaat van: Dirk342 op 10-01-2009 15:42:19
Citaat van: san op 14-08-2007 16:18:40
Hoogstwaarschijnlijk heb je het dan niet goed gebruikt.  Voor kleine lekkages is Bar's Leaks echt wel een goed(koop) middel.  Echter het gebruik kan lastig zijn want je moet het in je bovenste radiatorslang laten lopen en niet zo als een hele hoop mensen doen in het expansievaatje kiepen want dan gaat het dus geheid verkeerd...

Dan gaat je thermostaat toch helemaal volzitten met die troep?

Gr ???

UserID6342

Nee hoor, want je moet de slang dus aaan de thermostaatkant loshalen en dus eigenlijk de radiateur in "gieten" zeg maar. dus de korrels gaan de radiateur in ipv zo de motor in.  Ook altijd gebruiken bij warme (!) motor, gebeurt ook heel vaak niet en dan vinden mensen het ook raar dat het spul niets doet.. door de warmte van de vloeistof lossen die korrels in Bar's Leaks dus op.

ruud

Die anti-lek goedjes zijn heel vervelende dingen. In mijn andere Volvo, de 240 heeft de vorige eigenaar dit goedje uit gemakzucht, financieel oogpunt of weet ik wel argument wel eens gebruikt. Hiermee zijn na verloop van tijd de beoogde lekkage maar ook enkele kanalen van de cilinderkop dichtgeslibd en enkele kanalen van het motorblok aangevreten. Vooral dat laatste was funest. Zoiets is niet meer te repareren, dus vervanging van het motorblok cq de volledige motor was het gevolg!

Wat ik wil aangeven is het volgende, je weet nooit wanneer het anti lek goedje is uitgewerkt. In het begin werkt het goed, je lekkage stopt, maar het goedje niet, dat gaat vlijtig verder met het dichtmaken van openingen. En dat is vaak net niet de bedoeling.

Van mij mogen ze (meer gezien mijn ervaring met mijn 240) die troep verbieden of ze moeten een fonds oprichten waaruit gevolg schade's, (zoals de mijne dus!) betaald gaan worden.

Verder mag je eens overwegen of wanneer je voor de keuze staat om een volgende auto te kopen je een auto met lekstop middeltje wilt of niet. Volgens mij is het heel moeilijk te achterhalen of het ooit is gebruikt.

LPGLE

wil hier even op reargeren dat mensen nu ook de troep zien die en een motorblok/ radiateur/ of slangen zit, maar
als je 10 auto's sloopt zullen er 8 vol troep zut en smurrie zitten ( en je expansie vat is meestal schoon ), dit komt niet alleen door die toevoegingen.
Verschillende kleuren en merken koelvloeistof  en soms water toevoegen doet ook gekke dingen.

Dus juist de 'probleem' auto's wordt van geroepen dat het door die toevoegingen komt,  iemand die geen problemen heeft trekt het ook niet open , en ziet dus zijn "zutje" niet....

Echt weer het nadeel  ...de goede dingen wordt niet over gerept, alleen de narigheid wordt geschreven......

Zelfde als je met je gezondheid rondneust op internet... wordt je niet vrolijk van,  een gezond iemand gaat echt niet op een forum zitten voor  rugpatienten, om te vermelden hoe goed het nou toch met hem gaat.

Als je systeem vol met smurrie zit,  meestal is er één of ander technisch verneuft in het verleden bezig geweest met water ,   of antivries bijvullen :"ach het was maar een kwart liter" 

Vraag maar eens bij de audi garage bij een A4  hoe belangrijk  1 soort en 1 merk koelvloeistof is , ook al zit daar nooit een toevoeging in.
Het hele systeem kan vol slugde, prut ketelsteen zitten.

t5play

gooi er geen troep in. het is weggegooid geld.

Lampje

Als we al rallyrijdend met de motoren op het onverharde platteland rijden en we hebben last van een lekke radiator dan gooien we er ook wel paardenpoep in (nee, niet het stro). Koeienpoep werkt echt niet. Paardenpoep!

Deze poep is dusdanig vezelrijk dat het direct en blijvend de minscule kleine gaatjes laat dichtstoppen en het hardt mooi uit bij hoge temperatuur en aanraking met lucht.

:eusa_shhh:

Gat in je benzinetank? Pak een stuk Niveazeep en prop/kneed dit in het gat;het wordt zo hard als steen. Ik ken jongens die drie jaar na deze reparatie nog steeds dezelfde tank, met zeep (om het even welk merk) rondrijden!

Citaat van: t5play op 17-02-2009 12:01:07
gooi er geen troep in. het is weggegooid geld.