olie temperatuurmeter aansluiten

Gestart door gero, 25-09-2015 13:26:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: gero op 17-10-2015 16:33:04
Het is een VDO peilstoksensor, ik heb een EQUUS oliemeter, maar ja in de toekomst misschien VDO meter kopen.

Mooie oplossing.  :D
Uit ervaring weet ik dat als je niet de bijbehorende sensor gebruikt, je een andere temperatuur op je klokje krijgt.

gero

Citaat van: Ludo op 17-10-2015 21:17:10
Citaat van: gero op 17-10-2015 16:33:04
Het is een VDO peilstoksensor, ik heb een EQUUS oliemeter, maar ja in de toekomst misschien VDO meter kopen.

Mooie oplossing.  :D
Uit ervaring weet ik dat als je niet de bijbehorende sensor gebruikt, je een andere temperatuur op je klokje krijgt.

De meter geeft nu 100 °C  aan , na een tijdje gereden te hebben, binnenkort een VDO meter kopen .

Ben dan benieuwd wat de meter dan aangeeft.







Ludo

Om het verschil te zien moet je dan ook even op dezelfde dag rijden met de verschillende meters.
Ik heb verschillende meters, maar als ik die op dezelfde sensor aansluit, loopt het verschil tot zelfs 63° op.  ;D

Verder ken ik je rijstijl niet, maar 100° haalde ik vandaag met deze buitentemperatuur (8°) niet met gewoon/normaal rijden.

vincen tdi

10v heeft toch geen externe oliekoeling ? Zal dan denk ik nog wel iets verschil maken bij normaal rijgedrag.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID6342

Citaat van: gero op 17-10-2015 21:57:12
Citaat van: Ludo op 17-10-2015 21:17:10
Citaat van: gero op 17-10-2015 16:33:04
Het is een VDO peilstoksensor, ik heb een EQUUS oliemeter, maar ja in de toekomst misschien VDO meter kopen.

Mooie oplossing.  :D
Uit ervaring weet ik dat als je niet de bijbehorende sensor gebruikt, je een andere temperatuur op je klokje krijgt.

De meter geeft nu 100 °C  aan , na een tijdje gereden te hebben, binnenkort een VDO meter kopen .

Ben dan benieuwd wat de meter dan aangeeft.

Hoelang heb je dan gereden Audy, want 100 graden is wel hoog en die bereik je niet zo maar 'even' op de snelweg...  Maar denk dat je die erg positieve afwijking hebt gekregen door de sensor / meter combinatie.

gero

Dirk, ik heb wel even goed doorgetrokken tot over de 5000 toeren ( bij een oprit) en 130/140 op de snelweg.

Maar vandaag even een test doen met kokend water (even met een waterkoker bij de auto), water aan de kook

is 100 °C , even de sensor in een bak kokend water plaatsen.

Kijken of de aanwijzing van de meter 100 °C is.

gero

Zo even een test gedaan met gekookt water , de 1e keer gaf de meter tegen de 100 °C aan (2e foto), de 2e keer gaf de meter toch 100 °C aan.
Val toch niet tegen voor een metertje van 20 euro




UserID6342

An sich vrij netjes natuurlijk ! Maar vaak zit het meetverschil in de loop naar 100 graden toe...  Dus dat de meter al 100 graden aangeeft, terwijl de olie nog maar 85 graden is..

FGG

Die 100 graden na en paar kilometer is idd vrij optimistisch. Bij mij staat de olietemperatuur rond de 95 graden na een kilometer of 20.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: