Lucht in stuurbekrachtiging

Gestart door Snellebaksteen, 19-11-2006 20:02:09

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Heeft er iemand nog een idee wat er met mijn stuurbekrachtiging mis kan zijn??

Als je motor draaid en je laat iemand aan het stuur draaien,terwijl je in het potje van de stuurbekrachtiging kijkt zie je dan echt een olie stroom gaan, of een kolk in de olie? Bij mij zie je dus alleen een beetje schuim en zo nu en dan een bel....

Ik heb zelfs al geprobeerd met mijn mond op het reservoir te blazen, maar dat bracht uiteraard niets. Ook heb ik alletwee de aansluitingen al een keertje los gehaald om te zien of er olie uitkomt, bij de rubberslang uitgang loopt het reservoir gelijk leeg en bij de stalen uitgang loopt de olie pas als de motor draait. Is dit correct??
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

Vind je het niet boeiend, of kun je het niet volgen ;D

Ik zal ermee stoppen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Snellebaksteen

Weet iemand hoe de snelheidsafhankelijkheid (3x woordwaarde) van de stuurbekrachtiging geregeld wordt? Zit er ergens een electronisch aangestuurde klep? Zo ja is dat ding gezekerd, zoja met welke zekering?

Ik zoek me helemaal krom op het forum maar ik heb er nog niets over kunnen ontdekken.

ed

Bij mijn weten is het een rechttoe rechtaan systeem, en zit er niks van snelheids afhankelijkheid op. Wat zei de verkoper van de pomp? Heb je al een andere?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Snellebaksteen

Ik heb de laatste bij hem gekocht, ik ga vanavond dus de oude pomp terug bouwen met het reservoir van de nieuwe er op. (van het oude reservoir is het uitgaande pijpje afgebroken...).

Ik mag de nieuwe pomp terug brengen en voor het reservoir hebben we een prijs afgesproken. Heel netjes en tot volle tevredenheid.

Ik heb gisteren de oude pomp netjes gespoeld met nieuwe olie en helemaal schoongemaakt, er kwam best een hoop zwarte bagger uit trouwens. Ik hoop dat ie nu wat stiller is.

Snellebaksteen

Jaaaaaaa, gelukt!!! :eusa_dance: :eusa_dance:  Ik heb de oude pomp terug geplaatst en die deed het direct!
Zelfs zonder ontluchten. En door het spoelen en schoonmaken is hij heel erg veel stiller; ik hoor hem nu alleen als ik hoog in toeren hard sturend een lange bocht door ga. Zeg maar een snelweg afrit 180 graden lang boven de 5000 toeren en met gierende banden. Prima dus!!!

Joehoe!!! ;D ;D :eusa_dance:

thuur

elianmars

ed

Citaat van: Snellebaksteen op 22-11-2006 21:56:49
Jaaaaaaa, gelukt!!! :eusa_dance: :eusa_dance:  Ik heb de oude pomp terug geplaatst en die deed het direct!
Zelfs zonder ontluchten. En door het spoelen en schoonmaken is hij heel erg veel stiller; ik hoor hem nu alleen als ik hoog in toeren hard sturend een lange bocht door ga. Zeg maar een snelweg afrit 180 graden lang boven de 5000 toeren en met gierende banden. Prima dus!!!

Joehoe!!! ;D ;D :eusa_dance:

Je weet zeker dat je je pomp hoort gieren en niet je banden ;D
Blij dat het is opgelost.

Johann

"Hij ging met gierende stuurpomp de bocht door.. "  ;D

Snellebaksteen

Nou daar kun je om lachen maar dat had ik voorheen dus echt! En hard gieren ook! Net een dragline op volle kracht.....

pwassink

Blijven miz 2 best wel interresante vragen open:

Wat was er mis met de andere, en was dat nu een "nieuwe" ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

Ik heb geen idee wat er mis was met die andere, maar het was absoluut geen nieuwe, dat verwacht ik trouwens ook niet voor 75 euro hoor.

Ik heb gisteren avond nog even het verschil geprobeerd te voelen door met de hand te draaien en er zit heel duidelijk een verschil in, de oude (die het dus doet) draait met duidelijke interne weerstand, de nieuwe draaide vrijwel weerstandloos. Het vullen met olie had geen effect op weerstand.

Het lijkt er dus op dat die nieuwe van binnen dus gewoon kapot is. Ofdat er een verbinding tussen de poelie en een tandwiel mist ofzo.

Overigens krijg ik netjes weer 50 euro terug voor de defecte pomp en betaal ik dus per saldo 25 euro voor een nieuw reservoir. Dat lijkt best veel maar ik ben al lang blij dat ie het weer doet.