Gele stekker in kofferklep 855

Gestart door Ron850tdi, 20-11-2006 23:33:04

Vorige topic - Volgende topic

Ron850tdi

Tijdens het repareren van mn kofferklepslot kwam ik een niet aangesloten stekker tegen - kleur geel, twee polen. Waar is deze stekker voor bedoeld?  ???

Alles functioneert normaal aan mn 855 kofferklep (verlichting, slot, ruitewisser, achterruitverwarming).  :D

Alvast bedankt voor de tipz.  8)

elianmars

Voorbereiding voor een remlicht in een dakspoiler?

Ik gok ook maar wat, hoor  :eusa_shhh:

Ron850tdi

Ik was te lui (of onnozel??  :P) om er effe een multimeter of lampje aan te knopen, kon ook niet zo gauw een constructie bedenken om rempedaal in te trappen (hoewel, ik heb t wel eens meer gedaan met n stuk hout klemmen tussen stoel+pedaal...  :eusa_whistle:) en wou eigenlijk de boel weer dichtgebouwd hebben dus... boel weer dicht. Maarrr: tzoukunnen, d8 r zelf ook al aan ... :eusa_think:

Nog meer tipz? :eusa_eh:

CeeBee

Idd voorbereiding derde remlicht.
V70N 2.5T AWD

Ron850tdi

Tx CB  ;)

Ik ga meteen een spoiler bestellen bij ebay.de met remlicht.... of ik neem die van GJ design, ben er nog niet uit. Gespoten voor 180 E, de ebay doet goedkoper (135? Me werkgever heeft ebay afgesloten dus ken niet effe kijken... ::) :eusa_whistle:) maar niet verf erop. :-\

JaapT-5

'k wil niet je enthousiasme en pret bederven, maar ik zou eerst controleren of de stekker aangesloten is en daadwerkelijk signaal geeft wanneer er wordt geremd. Deze kabel is bij NL auto's niet standaard aangesloten. De 'checkunit (links-achter-onder, bij de achterklep, aan de balk waarop de bodemplaat van de bagageruimte ligt) bestaat in verschillende uitvoeringen. In de standaard NL auto zijn er maar twee uitgangen voor remlichten. Wanneer je 3 remlichten wil aansluiten-> andere unit kopen.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Ron850tdi

Bedankt - ik moet idd dus de bekleding weer losmaken en de stekker checken, voordat ik n spoiler bestel. Goeie tip. Overigens komt mijn 855 uit België - weet niet of er verschil is met de in NL geleverde types vwb t 3e remlicht.  :eusa_think:

CeeBee

Ik moest ook idd bij het aansluiten van een origineel 3de remlicht gelijk de lampcheckunit vervangen voor een auto met 3 remlichten.
Ik heb weleens hier gelezen, dat het hele kastje omzeilt werd...............
V70N 2.5T AWD

Ludo

Citaat van: Ron850tdi op 21-11-2006 12:10:15
Overigens komt mijn 855 uit België -

die van ons allemaal ook.  :evil:

b0nkolok

Citaat van: CeeBee™ op 21-11-2006 18:37:03
Ik moest ook idd bij het aansluiten van een origineel 3de remlicht gelijk de lampcheckunit vervangen voor een auto met 3 remlichten.
Ik heb weleens hier gelezen, dat het hele kastje omzeilt werd...............

Onzin. Een 3e remlicht is niet voorbereid. Je zal dus idd moeten controleren wat dat 'gele' stekkertje doet als je remt. Overigens ligt er in mijn kofferbak (de groene, onder het vlonder) een PC stekker die, aangseloten op mijn laptop, aardige beeldjes geeft van de MAF etc. Best interessant, maar ik heb geen programma op die laptop om er ook maar iets mee te doen. 
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Ron850tdi

Citaat van: Ludo op 21-11-2006 19:30:11
Citaat van: Ron850tdi op 21-11-2006 12:10:15
Overigens komt mijn 855 uit België -

die van ons allemaal ook.  :evil:

;D ;D ;D

euuhh.. de mijne is aan t begin van zn leven in België voor t eerst op kenteken gezet en sinds april vorig jaar "geëmigreerd"  :angel:

CeeBee

Citaat van: b0nkolok op 21-11-2006 19:39:51

Onzin. Een 3e remlicht is niet voorbereid.

Dat is nou onzin, want ik hoefde alleen het remlicht , afdekkap erom heen, en de lampcheckunit te kopen...........................................
Dus..................
V70N 2.5T AWD

Ron850tdi

Citaat van: CeeBee™ op 22-11-2006 20:20:26

.... want ik hoefde alleen het remlicht , afdekkap erom heen, en de lampcheckunit te kopen...........................................
Dus..................

Me stekker doet dus niets, helemaal niets (ja los hangen, dat wel  :-[)

Kostte dat grapje bij jou CeeBee?

CeeBee

Pfff, €50,- ofzo.
Lamp doet het pas na aansluiting van de lampcheck.
V70N 2.5T AWD

Ron850tdi

En dat is drie!  8)

Alles ori en bij t complete setje zat de lampcheckdoos in en hoera! alles werkt. ;D

Nu de spoiler nog...  :eusa_whistle: