Piepende injectors

Gestart door b0nkolok, 21-11-2006 18:28:58

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Kan het niet zijn dat je max turbodruk iets wat te hoog is?waar door de
motor een pingel krijgt omdat deze niet genoeg brandstof heeft?
Je tankt wel RON98 neem ik aan?

M a r c

Citaat van: b0nkolok op 29-12-2006 17:43:28
Misschien wat laat voor een reactie (Ludo), maar de 4.1.4. keert -na een paar dagen uit- vaak terug met L-lampje aan. Zelfde code. Ik heb het idee dat OF de waste gate aangedraaid is OF de 'kietel' van de chip de druk wat oppept. In ieder geval loopt de machine als een trein, ook stationair. Soms echter ..... bij errug vlot en vol doortrekken (van 40 naar 160) sluit de machine de brandstoftoevoer af. Niet altijd, maar soms lijkt het of de motor even 'stopt' en bij gas loslaten weer doorgaat.
Wat is wijs? Wat te doen?

Ga naar degene die de wagen heeft getuned en laat dit fixen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: b0nkolok op 29-12-2006 17:43:28
..... bij errug vlot en vol doortrekken (van 40 naar 160) sluit de machine de brandstoftoevoer af. Niet altijd, maar soms lijkt het of de motor even 'stopt' en bij gas loslaten weer doorgaat.
Wat is wijs? Wat te doen?

ik ben vrijwel zeker dat dit een lek turboslangetje is, óf een te strakke wastegate.
heb ik ook gehad, was even zoeken naar de juiste stand.
ik zou eerst de slangetjes controleren, of als je niet weet hoe oud die zijn gewoon vervangen.
dan het stangetje enkele slagen terug draaien tot dat ie niet meer de brandstof afsluit.

b0nkolok

Dank heren, voor de goede raad. Ga iig slangetjes vernieuwen (1 ziet er inderdaad beetje ziek uit) en de wg een slagje terug zetten. O ja, ik tank altijd 98.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

MUKKES

Citaat van: b0nkolok op 30-12-2006 00:18:04
Dank heren, voor de goede raad. Ga iig slangetjes vernieuwen (1 ziet er inderdaad beetje ziek uit) en de wg een slagje terug zetten. O ja, ik tank altijd 98.

98???

mehn

Citaat van: MUKKES op 30-12-2006 00:20:34
Citaat van: b0nkolok op 30-12-2006 00:18:04

98???

RON98, dat is wel zo slim als de auto gechipt is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MUKKES

Citaat van: mehn op 30-12-2006 10:50:29

RON98, dat is wel zo slim als de auto gechipt is.

Ja, ik heb t intussen door, maar t schijnt voor mijn GLT niet van toepassing te zijn :D