past dit onder m'n GLE ?

Gestart door dennis-d, 21-11-2006 23:08:21

Vorige topic - Volgende topic

dennis-d

maat 225/45 RZ 17

ET 43

Ik kan een setje van iemand overnemen.

Maar past dit onder mijn 850 1995 GLE ?

(weet dat dit eerder gevraagd is , tellerafwijking kijk ik niet zo naar , klopt toch al niet , kijk wel op de timtim  :-X )
En de zoek functie geeft zoveel info dat het overzicht ook weg is...maar past het op de voorkant ??

(achter zal wel passen zag ik)

Ludo

alles past Dennis.  :evil:
maar de velgbreedte is ook van belang.
en bij maximale stuuruitslag zal het wel serieus gaan kraken...

Gmid

Achter zal sowieso passen..... voor heb ik mn twijfels bij.
Volvo C30 '12

Eugene

Achter past het zaonder problemen (heb 2 dagen met 225 45 17 van een C70 gereden)

Aan de voorkant is 225 geen probleem als je de goede hoogte hebt, maar 45 is te hoog in combinatie met 17 inch. Ik weet (bijna) zeker dat je problemen gaat krijgen met aanlopen.

Ook komt de auto hoger te staan omdat de banden te groot zijn. Daarnaast krijg je een km teller afwijking naar boven, dus kan zet zijn dat hij nu wel klopt vergeleken met je tomtom

Ik zou zeggen leg ze eronder en rij een rondje, dan weet je het.

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Je schraapt de wielkuipen kaal voor.

tijzio

Bovenstaande maat heb ik ook. Past echt net aan. Heb niet het idee dat het voor serieus aanloopt (wel stuuruitslagbegrenzers). Achter loopt het bij erg zware belasting wel eens aan. Althans dat was zo bij mijn vorige verenset. Met nieuwe verenset heb ik daar nog geen last van gehad.
Wel is het zo dat volgens de navigatie 80 echt 80 is. Bij hogere snelheden geeft de kilomterteller ff te weinig aan. 150 op de teller wordt al 160 op de navigatie geloof ik (moet eens kijken wat de afwijking bij 200+ isĀ  ;D)

ewing

Het past wellicht wel, maar weet wel dat als de banden aanlopen het officieel APK-afkeur is.

tijzio

Citaat van: J.R. Ewing op 23-11-2006 15:58:56
Het past wellicht wel, maar weet wel dat als de banden aanlopen het officieel APK-afkeur is.

Ik heb nu twee keuringen gehad met deze banden en het was nooit een probleem. Zo krap is het nu ook weer niet. Alleen in uiterste stand misschien iets. Maar dat is mij eigenlijk nooit opgevallen.

tijzio

Citaat van: dennis-d op 23-11-2006 16:21:59
is een spoorverbreder van 3 mm een optie dan ? (VOOR DE VOORZIJDE)

Heb hier nog zo'n setje liggen.

Dan lijkt me helemaal geen probleem meer....toch :eusa_doh:

apk....ja dan gaan de stalen wielen er wel weer onder... :police:

teller afwijking....hoeft mijn vrouw niet meer te rekenen dat 93 eigenlijk 80 km/h is...dus gewoon snelheid 80 = 80, das makkelijk  ::)
de 2e bekeuring was DEZE week een feit...(ze is wel blond   :-X )

Spoorverbreder heb ik volgens mij ook nu je het zegt. Maar weet het niet zeker.  :eusa_doh:

De banden zijn relatief een stuk goedkoper en ik vind het wel mooi staan ook.

M a r c

Koop toch gewoon de juiste bandenmaat...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Enige ervaring heb ik wel met 225/45. Moet er wel bij zeggen dat ik destijds met Intrax verlagingsveren reed.

In iedere bocht liepen de voorwielen aan, niet bij maximale stuuruitslag maar bij gewoon sturen. Dit ga je waarschijnlijk ook krijgen. Bij inveren sloeg de band tegen de spatbordrand voor en in de wielkuip achter.

Zo zag het bij mij eruit, let op de band die buiten het spatbord komt;

Emiel

Wat is de velgbreedte? 7.5J?

Eugene

Als je spacers gebruikt aan de voorkant wordt het alleen maar erger

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Ik zou het ook niet doen, of probeer de banden te verkopen en koop een setje in de goeie maat.....

Jeroentjuh

205/45R17 of een 215/45R17