Na een half jaar weer de draagarm vervangen....

Gestart door elianmars, 22-11-2006 17:40:23

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Jij zit een beetje in het grijze gebied van performance en comfort...
Die twee dingen gaan niet helemaal samen. De QBM links zijn een veel directere verbinding dan die standarrd stangetjes of de zwaardere IPD's.

Normaal gesproken moeten de teflon gevoerde en ondrhoudsvrije kogelkoppen vrijwel geen geluid maken maar de directe klappen die er op komen zullen naar mijn mening wel voor geluidsoverdracht zorgen.
Deze koppen worden in de industrie over het algemeen niet voor een dergelijke toepassing ingezet. Meestal zitten ze op een "sinus beweging" dus met langzame aanloop/acceleratie en daarna een versnellende en weer geleidelijk vertragende beweging.

Heb je ook Delrin bussen in de draagarmen?

Wat je zou kunnen doen is de bestuurder kant van de QBM's ietsje voorspanning geven t.o.v. de andere kant. Gewoon net genoeg om eventuele speling er uit te drukken. Zal iets van 1 tot 2 slagen zijn.

elianmars

Citaat van: Johann op 03-03-2007 11:44:04
Jij zit een beetje in het grijze gebied van performance en comfort...

Klopt, ja. Ik heb wel verlangingsveren, maar het zou zeker beter zijn om een goede set lage dempers en veren er onder te leggen.

Heb je ook Delrin bussen in de draagarmen?

Nee. Ik heb er wel over getwijfeld, maar nadat Eugène vertelde dat die dingen om de haverklap gaan piepen en kreunen, heb ik daar vanaf gezien.....

Wat je zou kunnen doen is de bestuurder kant van de QBM's ietsje voorspanning geven t.o.v. de andere kant. Gewoon net genoeg om eventuele speling er uit te drukken. Zal iets van 1 tot 2 slagen zijn.

Ga ik eens proberen. Ik ben benieuwd of dat wil helpen.

Om zeker te weten of het aan die QBM links ligt, kan ik ook even tijdelijk de originele stangetjes er onder gooien. Als 't dan over is met de rammelarij weet ik 't zeker.
(Moet ik wel even goed gaan nadenken waar ik die dingen ook weer gelaten heb.....  :eusa_think:)