Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: thuur op 24-07-2009 20:31:48
Per maand valt het harstikke mee :D

Morgen maar eens zien...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Zo, de achterwisser doet 't weer. Thuur bedankt voor de uitgevoerde werkzaamheden, Joost bedankt voor de wisser!

De oude zat zo vast dat we niet eens een poging hebben ondernomen om de as weer gangbaar te maken. Meteen ook een revisiesetje voor de achterklepbekleding erop gezet en de binnenzijde van de klep voor zien van een vers laagje tectyl.

thuur

Geen dank :D

Zijn de rammels al minder?

Gr ;)

Hans Duiven

FGG

Citaat van: thuur op 27-07-2009 00:35:27
Zijn de rammels al minder?

Zaterdagnacht was het 5 uur toen wij en het Maastrichtse gezelschap naar bed gingen, vanmorgen zat ik om 10 over 7 in de auto. Dan dringt e.e.a. nog niet door. Ik zal er vanmiddag eens op letten.

Citaat van: Hans Duiven op 27-07-2009 01:30:32
Hij staat al te koop.  ???

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35191.0.html

Klopt.

ief

Wat voor leuke S70 heb je op het oog? Of wordt het toch een V70, nu je de ruimte gewend bent?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

RRRRR_Ramon

Als je kinderen groter worden (en dat worden ze) zul je juist de extra ruimte en mogelijkheden van een estate meer gaan waarderen is onze ervaring.

Succes met je keuze!

@Ief: Ik denk deze: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Volvo/S70/1340953/algemeen.htm
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Misha

Mwah.. ik had indertijd geen geld voor een Estate, en heb dus de complete vroege kinderjaren (vanaf baby tot nu 10 jaar) meegemaakt met 2 jongens en vakanties waarbij wiegjes, kinderwagens, steps, fietsjes meemoeten. Heb het nooit gemist, ook niet toen er een achterbank LPG-tank bij kwam.

Nu ga ik naar landen waar je én een was kunt draaien én waar ze alle spullen die je verbruikt gewoon te koop hebben, dus alles past eigenlijk altijd probleemloos in de Sedans.

Toen ik wel het geld had, vond ik eigenlijk na een proefrit de extra euro's, het extra interieurgeluid, het minderen comfort en het gerammel totaal niet meer opwegen tegen de ruimte die je inderdaad 1 a 2 keer per jaar nodig zou kunnen hebben.

En voor die paar keer (meestal vervoer van bizarre dingen) huur ik dan een aanhangwagentje. Kost 25 euro per dag, gebeurt 2 keer per jaar en -even op FGG-wijze- de voor de 1000 euro die een Estate extra moet kosten kan ik dan 20 jaar aanhangers huren..

Tis maar een overweging..

Owja, en daarbij heeft er nog nooit een Estate de Elandproef gewonnen. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

GeertG

Citaat van: Misha op 27-07-2009 15:32:54
Mwah.. ik had indertijd geen geld voor een Estate, en heb dus de complete vroege kinderjaren (vanaf baby tot nu 10 jaar) meegemaakt met 2 jongens en vakanties waarbij wiegjes, kinderwagens, steps, fietsjes meemoeten. Heb het nooit gemist, ook niet toen er een achterbank LPG-tank bij kwam.

Nu ga ik naar landen waar je én een was kunt draaien én waar ze alle spullen die je verbruikt gewoon te koop hebben, dus alles past eigenlijk altijd probleemloos in de Sedans.

Toen ik wel het geld had, vond ik eigenlijk na een proefrit de extra euro's, het extra interieurgeluid, het minderen comfort en het gerammel totaal niet meer opwegen tegen de ruimte die je inderdaad 1 a 2 keer per jaar nodig zou kunnen hebben.

En voor die paar keer (meestal vervoer van bizarre dingen) huur ik dan een aanhangwagentje. Kost 25 euro per dag, gebeurt 2 keer per jaar en -even op FGG-wijze- de voor de 1000 euro die een Estate extra moet kosten kan ik dan 20 jaar aanhangers huren..

Tis maar een overweging..

Voor dit betoog was toch zo'n interessant discussie topic........  ::)

En wanneer het die is wat Ramon tipt dan is het in ieder geval eentje die er mooi bijstaat.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

RRRRR_Ramon

Ik had het ook over mogelijkheden niet alleen ruimte.

En het niet winnen van een elandproef is echt een koopargument van onschatbare waarde, daar heb je gelijk in.  :evil:

Citaat van: GeertG op 27-07-2009 15:39:57

En wanneer het die is wat Ramon tipt dan is het in ieder geval eentje die er mooi bijstaat.

Een bladzijde terug heeft Florian zelf de link van die S70 aangehaald.

En er is inderdaad een topic over de voor- en nadelen van Estate's en Sedan's. Ze kwamen er toen ook al niet uit :P  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Misha

Citaat van: RRRRR_Ramon op 27-07-2009 15:52:08

Ik had het ook over mogelijkheden niet alleen ruimte.

En het niet winnen van een elandproef is echt een koopargument van onschatbare waarde, daar heb je gelijk in.  :evil:

;D

Dank u !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Wel in de achterbank-klasse....
De Tussenpaus

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 27-07-2009 15:24:57
@Ief: Ik denk deze: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Volvo/S70/1340953/algemeen.htm

Of deze: http://link.marktplaats.nl/265904611

Maar we kijken idd naar een S70 of een V70 op LPG. Er is flink wat keus dus we nemen de tijd.

V.w.b. de keus voor een Estate of een Sedan: als je bekijkt hoe vaak je werkelijk de ruimte van een Estate gebruikt. :eusa_think:
Eigenlijk alleen op vakantie. En als een vriend van mij gewoon naar hetzelfde adres als ik op vakantie kan met twee dochters en alles wat daar bij hoort in een S60...

Rayman

Citaat van: FGG op 27-07-2009 16:41:45
Citaat van: RRRRR_Ramon op 27-07-2009 15:24:57

Of deze: http://link.marktplaats.nl/265904611

Goeie kleur weer! 100 punten ;D.
Heb hier nog wel een dieseltje staan...;) Kopuh? Vraag er wel wat meer voor :) LPG dus...

Vulk

Ik vind het een beetje jammere keuze, maar met een X70 classic zit je natuurlijk ook verre van verkeerd.

Succes met de keuze!