Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

FGG

Vanmiddag is 't me dan eindelijk overkomen waarvan ik hoopte dat 't me nooit zou overkomen:

Op weg van Enschede naar Glanerbrug sta ik op de drukke Gronausestraat. Ik sta als 5e of de 6e in de rij bij het stoplicht. Het wordt groen, ik begin langzaam te rijden en wordt even afgeleid door het bouwterrein aan de rechterkant van de weg. Ik kijk weer voor me en 't is al te laat. Het verkeer voor me staat stil en de 850 'boort' zich met zo'n 40km/h in een Daihatsu Cuore uit 1989. Ik zie de man/vrouw achter het stuur op een vreemde manier in de auto heen en weer zwiepen. Ik stap uit en loop naar de Cuore. De man ligt buiten westen op z'n stoel die volledig achterover geklapt is. Door de klap zijn de twee auto's daarvoor ook geraakt. Ik bel meteen 112. "Zijn er gewonden?": vraagt de vrouw aan de telefoon. Ik wilde zeggen "ja" maar op dat moment open de man z'n ogen en komt overeind. Hij stapt z'n auto uit, zwalkt nog wat heen en weer, z'n handen trillen. "Het gaat wel goed.": zegt ie. Ik slaak een zucht van verlichting.

De schade aan de Cuore is enorm. Afgeschreven. De achterklep volledig verminkt, de achterbumper bengelt eraan, beide achterlichtunits hangen eruit. Door de aanrijding was de stoel van de bestuurder uit de rail geschoten en de leuning achterover geklapt wat de vreemde beweging van de bestuurder tijdens de aanrijding verklaart. De radio met versterker was uit z'n plek geslingerd. Aan de voorzijde heeft ie de Panda (nieuw type) van een vrouw geraakt. Rechtsvoor is de Cuore zwaar verminkt. De schade aan de Panda lijkt gering. 't Is donker dus alles is niet even duidelijk. De Panda heeft op zijn beurt de Suzuki Swift voor 'm geraakt, daar blijkt alleen het rechter knipperlicht kapot te zijn.

K*t, even de roffel checken, daar moet ik nog mee op vakantie volgende maand. Kijken. Nog eens kijken. Niets? 't Lijkt er op. Nou, niet helemaal waar. De kentekenplaat is gebobbeld en de grille is onderaan iets naar achteren gedrukt. Hierdoor is de motorkap licht gebogen (ik schat nog geen halve centimeter op 't hoogste punt). De motorkap wil niet meer open.

Ik heb met volle verbazing staan kijken dat de 850 zo'n enorme schade aan kan richten terwijl er bij de 850 zelf de schade pas na goed kijken te herkennen is (een vreemde zou 't niet zien).

De vriendin van de man in de Cuore is snel ter plaatse. Haar opmerking doet mij even slikken: "Ik ben blij dat je de kleine niet bij je had". Inderdaad. Daar was ik erg blij om. Ze klaagde over de veiligheid van de Cuore en ik wees haar op de 850: "Daarom hebben we de Alto voor de 850 ingeruild".

Vanaf morgen mogen de verzekeraars aan het werk. Aan de ene kant voel ik me best kl*ten omdat ik een ongeluk veroorzaakt heb. Aan de andere kant ben ik blij dat iedereen er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen en dat de betrokkenen erg begripvol waren. Ze konden zich heel goed de situatie voorstellen, het licht wat net op groen springt met het tegenstrijdige van het stokkende verkeer.

Ik houd jullie op de hoogte of dit verhaal nog een staartje krijgt of dat e.e.a. netjes wordt afgewikkeld.

Florian

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

 Oei, dat is zeker schrikken. Blij dat het redelijk afloopt tot nu toe. Sterkte er mee.



(en je deed het echt niet expres zodat je een R kon kopen? :eusa_whistle: )
De Tussenpaus

big ben

Vandaar dat ik de 850 niet voor de deur zag staan vanavond.............mooi balen :-\, hoop voor jullie dat het snel achter de rug is ;)

suc6

niese

veel succes dan maar florian en gelukkig heb je er niks aan over gehouden.
vrouw van een volvo gek

Esveldt

Poeh poeh, da's schrikken!

Gelukkig is er niemand echt gewond geraakt! Niemand last van zijn nek?

Ben wel benieuwd hoe je volvo er echt aan toe is.

Was het op de kruising van de Oliemolensingel?

elianmars

Je moet je niet schuldig gaan voelen, hoor. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.

Succes verder, man!  :-\

FGG

Citaat van: Esveldt op 24-11-2006 22:34:24
Ben wel benieuwd hoe je volvo er echt aan toe is.

Die staat gewoon voor de deur. Zoals ik al zei: als je 't niet weet zie je 't niet.


Citaat van: Esveldt op 24-11-2006 22:34:24
Was het op de kruising van de Oliemolensingel?

Nee, kruispunt met de Esmarkelaan.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: big ben op 24-11-2006 22:16:08
Vandaar dat ik de 850 niet voor de deur zag staan vanavond.............mooi balen

Citaat van: FGG op 24-11-2006 23:27:23
Die staat gewoon voor de deur. Zoals ik al zei: als je 't niet weet zie je 't niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vertigo

Citaat van: FGG op 24-11-2006 23:27:23

Nee, kruispunt met de Esmarkelaan.
Daar ben ik vanavond ook nog ff geweest, was inderdaad redelijk chaotisch. Maar dat gold voor heel Enschede vanavond.

Klote van het ongeval, maar kan me het heelgoed voorstellen dat het is gebeurd.

Enne, die neuzen van de 850's zijn behoorlijk sterk. Ben ruim een jaar geleden een keer dwars door dikke electrische garagedeur heen gereden. Geen krasje! Alleen de kentekenplaat. De Garagedeur daarentegen had 3000 euro schade.

pwassink

Das minder Florian ..

In elk geval viel het menselijk gelukkig mee, emotionele schade laat zich niet goed begroten en voor de rest was er de verzekering moet je dan maar denken ..

Maar weer een voorbeeld (en vanwege ervaringen uit het verleden een van de redenen) dat ik het erg fijn vindt om in een snelle "tank" te rijden ..

Sterkte in de afhandeling.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Viper850

Maak je niet al te druk. Zoiets kan altijd gebeuren. 9 van de 10 keer gaat het goed en ja... dan kan het een keertje fout gaan.

)()()sT

Hmmmm balen Florian  :-\

Ik heb het in '99 ook gehad met de 850. Een Astra en een Golf II total-loss gereden in een file en de 850 had een knik midden in de motorkap en een gat onderin de bumper van het sleepoog van de Opel.

Je schrikt je wezenloos, voelt je eventjes een minder goede chauffeur, maar dat is niet zo. Het gebeurt helaas nou eenmaal.
Succes met de afwikkeling; het is uiteindelijk het voornaamste dat er geen lichamelijk letsel is...

Kop op!

FGG

#12
Vandaag ff bij m'n broer in de garage geweest en de auto op de brug gehad. Even de grille weer rechtgebogen en de motorkap ging weer open. Na enige inspectie blijkt de schade idd erg beperkt:


  • Een stuk frame voor de radiator is iets verbogen
  • De kentekenplaat is ernstig verwrongen
  • Lichte lakschade op de bovenkant van de bumper

Iets anders als Volvo komt er hier niet meer in, denk ik zo. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Jeetje man, ik lees het nu pas :o

Dat zal inderdaad wel schrikken zijn... Gelukkig valt de materiele schade voor jou mee.

Sterkte en houd ons op de hoogte!


Gr ;)

Niek

Erg klote zulke dingen, maar het gebeurt nu eenmaal. We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten, ook in het verkeer, en niemand doet zoiets express.
Maar ik weet hoe het voelt, ik heb 2,5 jaar geleden een Opel Zafira van achteren aangereden met een vrachtwagentje, Zafira total loss. Gelukkig  (1 eerste instantie) geen lichamelijk letsel, terwijl er een vrouw met 2 kinderen in die auto zaten. Dan slaak je een zucht van verlichting als daarmee alles goed is.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70