Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 18-08-2009 13:39:41
Citaat van: FGG op 18-08-2009 13:32:09
Citaat van: viking_in_shorts op 18-08-2009 13:15:55
Citaat van: FGG op 18-08-2009 13:12:55
Citaat van: Taranis op 11-08-2009 18:15:14
En de airco bevriest telkens :eusa_think: Het ijs op de leidingen, tot de airco er mee stopt. Er komt dan gewoon geen lucht meer uit de roosters. Enige remedie is de airco even uit te zetten tot de boel ontdooid is, en dan kan ie weer gewoon aan :eusa_think: (tot een kwartier later, dan is de boel weer bevroren :eusa_wall: )

De symptomen zijn idd redelijk gelijk. Hoe controleer ik dat bevriezen? Dat vind ik in Ronalds verhaal niet terug.

Motorkap open -> als de leidingen wit en groter dan normaal zijn, zit er ws ijs op ;D

Leuk bedacht, maar een techneut als ik zal eerst de airco moeten vinden.  :eusa_shifty:

Maakt 't nog uit welke smaak, trouwens? :P

Dat is wel de methode die Ronald heeft gebruikt. AC leidingen zijn een aantal erg dunne (1 cm?) metalen leidingen. Neem echter aan dat als ze bevroren zijn dat je ze niet kan missen ...

Vanavond maar eens kijken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 18-08-2009 13:39:41
Citaat van: FGG op 18-08-2009 13:32:09
Citaat van: viking_in_shorts op 18-08-2009 13:15:55
Citaat van: FGG op 18-08-2009 13:12:55
Citaat van: Taranis op 11-08-2009 18:15:14
En de airco bevriest telkens :eusa_think: Het ijs op de leidingen, tot de airco er mee stopt. Er komt dan gewoon geen lucht meer uit de roosters. Enige remedie is de airco even uit te zetten tot de boel ontdooid is, en dan kan ie weer gewoon aan :eusa_think: (tot een kwartier later, dan is de boel weer bevroren :eusa_wall: )

De symptomen zijn idd redelijk gelijk. Hoe controleer ik dat bevriezen? Dat vind ik in Ronalds verhaal niet terug.

Motorkap open -> als de leidingen wit en groter dan normaal zijn, zit er ws ijs op ;D

Leuk bedacht, maar een techneut als ik zal eerst de airco moeten vinden.  :eusa_shifty:

Maakt 't nog uit welke smaak, trouwens? :P

Dat is wel de methode die Ronald heeft gebruikt. AC leidingen zijn een aantal erg dunne (1 cm?) metalen leidingen. Neem echter aan dat als ze bevroren zijn dat je ze niet kan missen ...

En als ze niet bevroren zijn, zullen ze in ieder geval wel vochtig zijn.

Herb

Het lijkt er meer op dat de magneetkoppeling van de aircopomp. De luchtspleet tussen de koppeling is te groot (bij mij was die 1,3mm) waardoor deze als het ware "slipt".

Ik had vorige maand excact de zelfde klacht. Het probleem begon na ca 10km. Als je dan onder de kap kijkt met airco aan staat de koppeling stil, dus geen pomp.  Er zaten 3 shims onder de koppeling. Shimmetje weg (laten) halen en de spleet wordt kleiner. De maat moet in ieder geval kleiner dan 1 mm zijn. Nadien geen problemen meer.

Herbert
Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

FGG

Zoals beloofd wat foto's van het interieur. Eerst even het dashboard schoongemaakt en het leer even een behandeling gegeven.

Van achter naar voren:

Het bagagerek overgezet uit de 850:

De achterbank:

En dan de plek waar ik 't meest vertoef:

En de mankementen:

Het leer heb ik al een adresje voor, het afdekkapje moet ik even bestellen en de radio gaat er nog uit voor een andere. Uiteindelijk wil ik er een SC in maar dat gaat nu nog even niet lukken.

elianmars

Citaat van: FGG op 18-08-2009 20:24:29

http://www.fgg.nu/stbt95/interieur9.jpg

Het leer heb ik al een adresje voor.

Dit zie je helaas vaak bij deze stoelen. En dat komt omdat het geen leer maar skai is.

Er zijn twee soorten "half leder" geleverd. De ene skai en de andere is echt leer (alleen op de zittingen en leuningen, de zij- en achterkant is ook gewoon skai).

FGG

Citaat van: elianmars op 18-08-2009 20:30:07
Er zijn twee soorten "half leder" geleverd. De ene skai en de andere is echt leer (alleen op de zittingen en leuningen, de zij- en achterkant is ook gewoon skai).

Welke is dan leer?

Hoe het ook zij. In Enschede zit een adres. Daar hebben ze bij de MX-5 van m'n broer de wangen van zowel de leuning als van de zitting van beide stoelen vervangen voor 150 euri. Dat vond ik een redelijk schappelijke prijs.

rogerV701998

Ziet er netjes uit. Complimenten.

Gr. roger

elianmars

Citaat van: FGG op 18-08-2009 20:34:25

Welke is dan leer?

Stoelen met "echt" leer zien er zo uit:

Als 't voor een mooi prijsje weer gerepareerd wordt, maakt het natuurlijk verder geen drol uit.

Hans Duiven

Welke is dan leer?

Hoe het ook zij. In Enschede zit een adres. Daar hebben ze bij de MX-5 van m'n broer de wangen van zowel de leuning als van de zitting van beide stoelen vervangen voor 150 euri. Dat vond ik een redelijk schappelijke prijs.

Is dat vredegoor toevallig?

Congrats met je nieuwe Volvo! 

Hans

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 18-08-2009 20:55:13
Is dat vredegoor toevallig?

Zou zo maar kunnen. Zitten in de buurt van de Parkweg. Via m'n broer, zal hem ff vragen als ie terug is.

Starbuck

Welke is dan leer?

150 eurie is een weggeefprijsje.
Dat adres mag je altijd doorgeven.
Maar is het goed en met kwaliteit gedaan? Eigenlijk twijfel ik daar niet aan anders zou je het nooit voor iedereen vrijgeven.
Of zit er een addertje onder het gras?

FGG

Citaat van: Starbuck op 18-08-2009 21:13:49
Maar is het goed en met kwaliteit gedaan? Eigenlijk twijfel ik daar niet aan anders zou je het nooit voor iedereen vrijgeven.
Of zit er een addertje onder het gras?

Dat adres gebruikten we ook bij Saab (ik heb bij Saab gewerkt) voor diverse bekledingsklusjes. Is volgens mij een zeer gerenommeerd bedrijf.

ira

Ik mis in het verhaal nog de leuke uitspraak van onze dochter van 6 bij het zien van de V70: "hebben jullie 'm geverfd?"

;D

FGG

Citaat van: ira op 21-08-2009 12:26:54
Ik mis in het verhaal nog de leuke uitspraak van onze dochter van 6

Daar heb ik jou voor. ;)

elianmars

Citaat van: ira op 21-08-2009 12:26:54
Ik mis in het verhaal nog de leuke uitspraak van onze dochter van 6 bij het zien van de V70: "hebben jullie 'm geverfd?"

;D

;D ;D

Die kinderen hebben het écht niet in de gaten dat het een totaal andere wagen is.