Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Hij staat op de brug. Eerste conclusie: Bruins heeft de statische afstelling niet met een klok gedaan maar gewoon met een markeerstreepje.

Wordt vervolgd...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Ik dacht vanmorgen nog: zou ie starten...?  :eusa_pray:

Succes!

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

FGG

Zo, we zijn weer thuis.

Starten was vanmorgen vreselijk dramatisch, heeft ongeveer 3 minuten geduurd voor ik 'm aan de praat had.

Eenmaal bij Kleinjan aan de apparatuur gehangen en de dynamsiche afstelling sloeg ruim 4 graden uit, veel te veel.
Vervolgens een klok in de pomp gehangen, toen bleek dus dat dat niet was gebeurd bij Bruins want het openschroeven van de pomp liet wel zien dat ie al een tijdje dichtzat en ook niet los is geweest.
Vervolgens wordt de bout bij het aandrijfwiel aan de niet-distributiezijde los gedraaid en wordt er net zolang gedraaid en gesteld tot de statische afstelling van de pomp helemaal goed was. Dat heeft even geduurd, de pomp stond nog op zomertijd zeg maar. :eusa_doh:
Na een dik uur had ie de afstelling naar zijn tevredenheid. Compu weer aangesloten, starten (en meteen lopen) en de dynamische afstelling trok meteen bij tot binnen de marges. De monteur heeft nog wat andere waarden bekeken en dat zag er allemaal goed uit.

Nu staat de V voor de deur en mag ie een dagje staan, aan het eind van de middag ga ik ff kijken hoe het starten gaat.

V.w.b. Bruins: ze hebben dus na het monteren van de riem en de spanrollen de statische timing gedaan aan de hand van de markering en hebben dus niet de afstelling gedaan zoals het hoort. Eens kijken of er nog iets te verhalen valt...

Kosten Kleinjan: 177 euro. :-\

Thys

Mooi dat het weer voor elkaar is Florian. Die 177 euro zou ik graag betalen voor een goed startende en lopende auto, t is alleen jammer dat de aanloop al zoveel gekost heeft.

Nu maar gauw genieten 8)

elmarconi

Citaat van: FGG op 08-12-2010 10:52:12

Nu staat de V voor de deur en mag ie een dagje staan, aan het eind van de middag ga ik ff kijken hoe het starten gaat.

Kosten Kleinjan: 177 euro. :-\

Onderweg nog iets gemerkt, trekkracht, soepelheid?

177 euro, voor anderhalf uur werk? Kwaliteit mag wat kosten, maar ik meende me andere (lagere) getallen te herinneren van andere ervaringsdeskundigen...
--
Autogas Inside . . .

FGG

De 177 euro gespecificeerd:

1,75 uur a 65,- = 113,75
1 gebruik apparatuur a 35,- = 35,-
BTW = 28,26

Maakt samen 177,01

Tja, uren kosten geld, zo simpel is 't. Maar ja, elke ochtend lopen kloten om die V aan de praat te krijgen is ook niks.

Ik ga nog wel stappen ondernemen om deze 177 euro en de 109 euro van de 2e factuur van Bruins te verhalen bij Bruins. Als zij de statische afstelling goed hadden gedaan waren die 2 facturen niet nodig geweest.

Rijgedrag: voor mijn gevoel is ie minder rauw en heb ik m'n oude vermogen weer terug, de laatste tijd leek ie wat luier.

)()()sT

Hoe is het eigenlijk met je verbruik?
Jammer van de centen, maar werk kost idd. geld en als het nu goed is... let's go.

:)

Chris

Mooi dat hij weer start Florian. Het is wat geld, maargoed... hij doet het wel weer. En garages zijn nu eenmaal duur. Op arbeid kun je behoorlijk besparen door het zelf te doen, is alleen niet altijd mogelijk of wenselijk.

Veel rijplezier maar weer ;).

FGG

Citaat van: )()()sT op 08-12-2010 11:34:29
Hoe is het eigenlijk met je verbruik?

Het gemiddelde verbruik over het afgelopen jaar zit rond de 1:15,4. Lijkt me een nette waarde.

elianmars

Bij Terlouw was ik 120 euro kwijt voor de reparatie en afstelling van de pomp (inclusief anderhalf uur arbeid, materiaal en btw).

Dat is wel wat minder, maar goed, het is nu allemaal weer in orde.
Ik zou toch proberen om in ieder geval het geld van de laatste factuur van Bruins terug te krijgen.

FGG

Eerste test na 5 uur stilstaan.......  :-\

De V gaat zo terug naar Kleinjan, kunnen ze morgen een koude start doen aan de apparatuur.

Jack v

Het is toc nou goed, waarom moet hij dan nou terug. Na 5 uur is die motor echt wel steenkoud hoor ???
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Aan de smiley te beoordelen wat Florian heeft gebruikt denk ik dat het niet echt in orde is, waarom zou die anders terug moeten ?

Tom850

Go jammer dacht dat je nou bij z'n perfect bedrijf was geweest.  ;D

Groeten Tom