Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: FGG op 30-11-2010 16:10:44
Citaat van: Tom850 op 30-11-2010 14:44:12
Ik weet verder ook niet van de hoed en de rand, maar vind het nooit zo netjes om mensen dan bij naam te gaan noemen.

Maar goed dat is mijn mening.

Nou, even in het kort dan:

Bruins gevraagd of ze de pomp wilden afstellen, de pompriem wilde vervangen en het reeds door mij gekochte Volvo-filter wilden plaatsen. Geen probleem. Prijsopgaaf: 250 euro.
Vervolgens de werkzaamheden laten uitvoeren en een factuur gekregen van 300 euro. Da's 20% meer dan opgegeven!
Dan blijkt de auto ineens slecht te starten als ie lang stil staat. Gemeld, een paar dagen afgewacht omdat 't misschien lucht in de leiding kon zijn. Geen verbetering dus weer naar Bruins. Ze hebben de montage van het filter nagekeken, de sluitring bleek wat geknepen te zitten, hersteld, maar probleem niet verholpen.
Nieuwe afspraak gemaakt, auto naar Bruins, uiteindelijk hebben ze de afstelling teruggedraaid naar de oorspronkelijke stand en mij voor een additionele 109 euro gefactureerd. Ik heb aangegeven dat ik dat niet helemaal terecht vond maar dat vonden zij wel. Halvering van de kosten voorgesteld, maar alleen het volle pond was een optie.

Kortom: 359 euro lichter en de auto start nog steeds k*t.

Nou, zeg jij 't maar: moet Bruins met naam en toenaam genoemd worden?

300 + 109 = 409 :eusa_whistle:

henry classic v70

Mooi dat je 8 dec. bij Kleinjan terecht kan Florian, elke ochtend start-stress is ook geen goed begin van de dag.........
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: Taranis op 30-11-2010 19:49:16
300 + 109 = 409 :eusa_whistle:

Sorry, was even de verhoging van 50 euro vergeten.


Citaat van: reneetje op 30-11-2010 16:54:31
Snap bdw niet dat die Bruins door jouw mee gebrachte onderdelen monteert...... ::)

Ik pieker er iig niet over , geeft alleen maar gezeik  , brengt je niks.

Ik zie 't probleem niet zo, ik heb 't filter bij de Volvodealer gekocht, dus origineel Volvo-onderdeel,heb 't vriendelijk gevraagd en was geen probleem. Als ze 't niet hadden gedaan was 't ook prima geweest.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Tom850

Maar je doet nu net of ze niks gedaan hebben voor die 409 euro, maar dat is toch ook niet zo. Vind het idd raar dat ze je eigen onderdelen monteren.

Grtz Tom

FGG

Citaat van: Tom850 op 01-12-2010 09:17:49
Maar je doet nu net of ze niks gedaan hebben voor die 409 euro, maar dat is toch ook niet zo. Vind het idd raar dat ze je eigen onderdelen monteren.

Nou, da's niet helemaal waar. Pompriem en filter zijn vervangen, pomp is dynamisch afgesteld. Dus dat klopt, en dat heb ik ook betaald, 300 euro.
Als dan vervolgens blijkt dat de auto slecht start als gevolg van hun werkzaamheden, ik kan me geen andere reden bedenken, en ze dynamische afstelling ongedaan maken en me daar vervolgens 109 euro voor in rekening brengen en dan blijkt dat 't nóg niet goed is, dan mag je daar je vraagtekens bij zetten.

En de onderdelen zijn geen eigen onderdelen, maar originele Volvo-onderdelen. Ze hebben misschien niet hun marge op het onderdeel kunnen pakken maar wel op de montage en op "diversen". Dat is hun keuze geweest en staat los van het hele verhaal. Als ik ze 't onderdeel had gegund hadden ze hetzelfde type filter gekregen en had 't dus niet uitgemaakt op het resultaat.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Ja, dat van die onderdelen vind ik ook LB.

Het is origineel spul, je vraagt het en dan is het toch prima ?
Ik zou niet weten waarom je ze niet zou monteren als bedrijf, en dat dat gezeik brengt slaat echt nergens op.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: Misha op 01-12-2010 12:05:45
Ja, dat van die onderdelen vind ik ook LB.

Het is origineel spul, je vraagt het en dan is het toch prima ?
Ik zou niet weten waarom je ze niet zou monteren als bedrijf, en dat dat gezeik brengt slaat echt nergens op.



Dat gezeik wat ik bedoel , is het soort klanten wat het aantrekt als je daar aan begint.......

En geloof me, ik praat uit ervaring  :-X

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FGG

Citaat van: reneetje op 01-12-2010 12:33:25
Citaat van: Misha op 01-12-2010 12:05:45
Ja, dat van die onderdelen vind ik ook LB.

Het is origineel spul, je vraagt het en dan is het toch prima ?
Ik zou niet weten waarom je ze niet zou monteren als bedrijf, en dat dat gezeik brengt slaat echt nergens op.



Dat gezeik wat ik bedoel , is het soort klanten wat het aantrekt als je daar aan begint.......

En geloof me, ik praat uit ervaring  :-X



Ja, lijkt me veel voorkomend: iemand haalt een Volvo-onderdeel bij een Volvo-dealer en gaat er vervolgens mee naar een Volvo-specialist, waar 't onderdeel net zoveel kost, om 't daar te laten monteren. :eusa_snooty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MICHEL306

bla bla bla etc   afwijken van een prijs opgaaf mag maximaal 10 procent zonder toestemming van de klant.
Werk uitgevoerd is correct,echter startprobleem is door hun veroorzaakt en is daarom wat kort door de bocht van de dealer om daar geen goede service op te geven.
misschien was het nieuwe pand iets duurder dan verwacht?
maar alle grappen op een rij, ik vindt het niet netjes zoals het is gegaan.

FGG

We laten op dit moment de V zoveel mogelijk staan (ben met de S naar m'n werk) omdat 't starten op dit moment echt dramatisch is. Hoe dan ook, morgen is de 'grote' dag, dan mag ie naar Kleinjan. Ik hoop dat ze morgen het probleem kunnen op kunnen lossen en stiekem hoop ik dat ze een fout kunnen vinden in de verrichtingen van Bruins. Bruins heeft natuurlijk wel de riem en de rollen vervangen en misschien dat ze daar iets niet goed hebben gedaan. Wat ik niet hoop is dat de pomp naar z'n grootje is. :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 07-12-2010 09:17:58
We laten op dit moment de V zoveel mogelijk staan (ben met de S naar m'n werk) omdat 't starten op dit moment echt dramatisch is. Hoe dan ook, morgen is de 'grote' dag, dan mag ie naar Kleinjan. Ik hoop dat ze morgen het probleem kunnen op kunnen lossen en stiekem hoop ik dat ze een fout kunnen vinden in de verrichtingen van Bruins. Bruins heeft natuurlijk wel de riem en de rollen vervangen en misschien dat ze daar iets niet goed hebben gedaan. Wat ik niet hoop is dat de pomp naar z'n grootje is. :(


De problemen zijn toch begonnen nadat Bruins er mee bezig is geweest?

En mocht er iets aan de pomp mankeren, dan is daarvan ook nog het één en ander te vervangen. Er wordt snel geroepen dat de complete pomp moet worden vervangen, maar volgens Terlouw (de dieselspecialist waar ik ben geweest) is het vaak helemaal niet nodig om de pomp te vervangen.

Succes morgen!

FGG

Citaat van: FGG op 07-12-2010 09:17:58
We laten op dit moment de V zoveel mogelijk staan (ben met de S naar m'n werk) omdat 't starten op dit moment echt dramatisch is. Hoe dan ook, morgen is de 'grote' dag, dan mag ie naar Kleinjan. Ik hoop dat ze morgen het probleem kunnen op kunnen lossen en stiekem hoop ik dat ze een fout kunnen vinden in de verrichtingen van Bruins. Bruins heeft natuurlijk wel de riem en de rollen vervangen en misschien dat ze daar iets niet goed hebben gedaan. Wat ik niet hoop is dat de pomp naar z'n grootje is. :(


Citaat van: elianmars op 07-12-2010 09:51:39De problemen zijn toch begonnen nadat Bruins er mee bezig is geweest?

Yep!


Citaat van: elianmars op 07-12-2010 09:51:39
En mocht er iets aan de pomp mankeren, dan is daarvan ook nog het één en ander te vervangen. Er wordt snel geroepen dat de complete pomp moet worden vervangen, maar volgens Terlouw (de dieselspecialist waar ik ben geweest) is het vaak helemaal niet nodig om de pomp te vervangen.

Dat wist ik niet, dat houd ik ff in m'n achterhoofd.



Citaat van: elianmars op 07-12-2010 09:51:39
Succes morgen!

Thanks!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Succes dan alvast morgen Florian.  Ik hoop dat het dan ook meteen opgelost is.

Misha

Citaat van: elianmars op 07-12-2010 09:51:39
Citaat van: FGG op 07-12-2010 09:17:58
We laten op dit moment de V zoveel mogelijk staan (ben met de S naar m'n werk) omdat 't starten op dit moment echt dramatisch is. Hoe dan ook, morgen is de 'grote' dag, dan mag ie naar Kleinjan. Ik hoop dat ze morgen het probleem kunnen op kunnen lossen en stiekem hoop ik dat ze een fout kunnen vinden in de verrichtingen van Bruins. Bruins heeft natuurlijk wel de riem en de rollen vervangen en misschien dat ze daar iets niet goed hebben gedaan. Wat ik niet hoop is dat de pomp naar z'n grootje is. :(


De problemen zijn toch begonnen nadat Bruins er mee bezig is geweest?

En mocht er iets aan de pomp mankeren, dan is daarvan ook nog het één en ander te vervangen. Er wordt snel geroepen dat de complete pomp moet worden vervangen, maar volgens Terlouw (de dieselspecialist waar ik ben geweest) is het vaak helemaal niet nodig om de pomp te vervangen.

Succes morgen!
Lijkt me ook logisch, een pomp zal denk ik ook altijd een ruilonderdeel zijn waar wat rubbertjes en zo aan worden vervangen, de boel wordt gereinigd en hij komt weer terug.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 07-12-2010 17:49:20
Citaat van: elianmars op 07-12-2010 09:51:39
Citaat van: FGG op 07-12-2010 09:17:58
We laten op dit moment de V zoveel mogelijk staan (ben met de S naar m'n werk) omdat 't starten op dit moment echt dramatisch is. Hoe dan ook, morgen is de 'grote' dag, dan mag ie naar Kleinjan. Ik hoop dat ze morgen het probleem kunnen op kunnen lossen en stiekem hoop ik dat ze een fout kunnen vinden in de verrichtingen van Bruins. Bruins heeft natuurlijk wel de riem en de rollen vervangen en misschien dat ze daar iets niet goed hebben gedaan. Wat ik niet hoop is dat de pomp naar z'n grootje is. :(


De problemen zijn toch begonnen nadat Bruins er mee bezig is geweest?

En mocht er iets aan de pomp mankeren, dan is daarvan ook nog het één en ander te vervangen. Er wordt snel geroepen dat de complete pomp moet worden vervangen, maar volgens Terlouw (de dieselspecialist waar ik ben geweest) is het vaak helemaal niet nodig om de pomp te vervangen.

Succes morgen!
Lijkt me ook logisch, een pomp zal denk ik ook altijd een ruilonderdeel zijn waar wat rubbertjes en zo aan worden vervangen, de boel wordt gereinigd en hij komt weer terug.


Dat bedoel ik. Terlouw haalt, indien nodig, de pomp gewoon uit elkaar en plaatst er nieuwe onderdelen in.
Ze hebben die van mij ook uit elkaar gehaald. Dat ging dan alleen om een lek rubber, maar toch.