Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Taranis op 29-08-2011 14:18:03
Niet lullig bedoeld: sloop dat AWD er vanonder of gooi je cent-per-kilometer-spreadsheet overboord, want je gaat niet gelukkig worden van de extra kosten van AWD, zeker niet als 't ook nog een versie met FourC betreft. De rest van de (waardeloze) elektronica zit ook in een V70n dus dat maakt niet uit ;D

Maar als het rijdt... rijdt het wel super 8)

Eigenlijk wil ik 'm ook 't liefst als FWD, het gaat mij puur om de hoogte. Wat is dan wijsheid? Meteen FWD van maken of rijden tot 't kapot gaat en dan FWD van maken. Het was een MY2005 overigens, prijs: 22000,-. Dus gaat voorlopig nog niet gebeuren. :eusa_shifty: maar mooi vind ik 't wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Ik zou er dan meteen FWD van maken en de onderdelen (nu ze nog goed zijn) verpatsen. Zoek alleen wel even uit of 't ook echt kan. De dealer wist me te vertellen dat DSTC niet meer werkt als je de eindoverbrenging verwijdert, wat eventueel zelfs in noodloop zou kunnen resulteren. Tot nu toe niemand die dat verhaal kan ontkrachten. Sterker nog, toen Sbv de stekkers van de eindoverbrenging eruit trok, ging de auto inderdaad in noodloop. Ik weet niet of dat software-matig aan te passen is.

Overigens staan ze op blocket.se best een stukkie goedkoper voor een MY05: http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_XC70_D5_35253486.htm?ca=15&w=1
Wellicht de moeite waard om tegen die tijd de mogelijkheden van import te onderzoeken :)

FGG

Voorlopig tokkel ik nog wel ff in de V70 door. Na de investeringen van afgelopen jaar mag ie nog wel een jaartje of 2, minimaal. :-\

Of er moet een bak geld binnenkomen vandaag of morgen. ::)

Misha

Citaat van: FGG op 29-08-2011 15:41:04
Voorlopig tokkel ik nog wel ff in de V70 door. Na de investeringen van afgelopen jaar mag ie nog wel een jaartje of 2, minimaal. :-\

Wat is je rekeningnummer ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Investeringen? Een beetje onderhoud heeft elke wagen wel nodig, toch?  :eusa_think:

FGG

Citaat van: elianmars op 29-08-2011 19:31:46

Investeringen? Een beetje onderhoud heeft elke wagen wel nodig, toch?  :eusa_think:

Een beetje wel...

Misha

Citaat van: FGG op 29-08-2011 20:23:50

Een beetje wel...
Marcel zijn definitie van een beetje onderhoud is anders dan die van ons.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-08-2011 20:53:12

Een beetje wel...

Ben je niet in de war met Ronald?  :evil: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Misha op 29-08-2011 20:53:12

Een beetje wel...

;D

Ik steek altijd een fortuin in m'n wagens om ze wat meer "eigen" te maken. Naast het normale onderhoud, wat ik gelukkig zelf kan doen, dus dat scheelt wel weer.

FGG

Vandaag is er een beginnetje gemaakt met de eerste Columba maar het slaat niet zoals gewenst. Op de 1 of andere manier wil de primer niet pakken en lijkt onder de oude laag te kruipen.
Volgende stap wordt dus een poedercoatbedrijf zoeken. :-\

Suggesties zijn welkom.

993GT2

Neem aan dat je het eerst goed ontvet hebt?

Ik heb m'n velgen destijds ook zelf gespoten met primer en spuitbus van het Gamma-huismerk en dat zat er 2 jaar later nog perfect op.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Ludo

Citaat van: 993GT2 op 27-09-2011 19:20:31
Neem aan dat je het eerst goed ontvet hebt?

Ik heb m'n velgen destijds ook zelf gespoten met primer en spuitbus van het Gamma-huismerk en dat zat er 2 jaar later nog perfect op.

+ 1.
Maar als het onder de oude laag kan kruipen, helpt ontvetten ook niet.

FGG

De velgens heb ik ontvet met Dasty, laten weken, hoge druk erop. M'n broer had de velgen van z'n eigen Benz ook gedaan, dus hij was met de eerste Columba begonnen, schade langs de randen hersteld, schuren en daarna ging 't dus mis.

henry classic v70

Is eerst laten zandstralen geen optie?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

peteRRR

Velgen eerst schoonmaken.

Dan ontvetten met thinner of wasbenzine.

Dan schuren en weer ontvetten.

Dan primer er op en dan de kleurlak en dan de aflak.

Tussen de lagen ongeveer een half uurtje wachten.

Het liefst een spuitlijn ( spuitbussen ) die op elkaar zijn af gestemd.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla