Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ziet er heel netjes uit Florian!!!

Ik zou persoonlijk toch eens kijken voor een oplossing van die strips; blank vind ik bij een donkere auto minder geslaagd...
Eugene heeft ze gespoten en dat houdt goed dacht ik zo ;)

Veel plezier ermee!

kyro

Citaat van: FGG op 23-06-2007 12:13:21

Verder hebben we maar 1 afstandbediening en da's niet praktisch. Ik had van Tom begrepen dat die kastjes os verkrijgbaar en programmeerbaar zijn. Maar ff zoeken dan.

nou, ben vorig jaar bij volvo rutten in boxmeer geweest voor 2 nieuwe
kasjes !    vroegen ze 250 euro voor ! :o

Taranis

Ik heb ook maar 1 kastje. Wel eens prijs opgevraagd voor nog 1, maar dat was zo duur dat ik het ook niet gedaan heb. Sindsdien ben ik ook heel zuinig op die ene die ik nog heb  ::)

markwinterman

als je cv hebt kun je bij volvo origineel een setje bestellen met afstandbedienig
krijg je een kastje en 2 ab's even met bijgeleverde parker achter het handschoenenkastje monteren
de klaarliggende stekker inpluggen en... KLAAR!
10 min werk en kost ongeveer 85 euro's

FGG

Paul heeft gisteren nog wat fotootjes geschoten van de sedan bij de Saffron-meeting. Die wilde ik jullie niet ontzeggen:

Bedankt, Paul! :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Florian,
Ziet er heel mooi uit (vooral na poetsen)  :eusa_clap:

En je kunt wel zien dat de laatste foto's gemaakt zijn door iemand die waarschijnlijk niet met een hand in zijn broekzak wat fotootjes stond te 'klietschen'..........   :evil:

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: Vertigo op 25-06-2007 09:03:38
Citaat van: FGG op 24-06-2007 22:53:45
Citaat van: big ben op 24-06-2007 21:49:42
@Florian is het kleurnummer 412??

Zo lijkt 't wel Ben. Ik moet zeggen dat deze kleur door z'n verscheidenheid, om 't zo maar even te noemen, moeilijk herkenbaar is. Ik houd 't voorlopig nog even op 412.

Geen 412... jouw kleur is toch echt anders dan die van mij en burnout. Jouw kleur is iets groener. Welke kleur het wel is weet ik niet...

Ik heb vanavond even gekeken. Het is idd geen 412, het is 606, Classic Green.

FGG

Na twee weken kondigt zich het eerste probleem(pje) aan. Ira heeft de auto vorige week een keer megenomen naar haar werk en tijdens de pauze viel een plasje groene vloeistof onder de auto op: koelvloeistof. Vrijdag de auto af laten persen maar er was geen lek te ontdekken, hooguit een beetje 'zweten' van de waterpomp. Vrijdagavond de auto op de inrit gezet, licht achterover en een stuk karton eronder gelegd. Zondagavond gekeken: niets!
Zondagavond een klein stukkie gereden, 6 kilomter of zo en de auto wederom op de inrit gezet maar nu andersom, licht voorover. Vanmorgen lag er idd iets koelvloeistof op het karton. Het was nog geen eierdopje vol, maar toch. Wat kan hier nu aan de hand zijn? Klein lek in de radiateur, misschien?

reneetje

Citaat van: FGG op 02-07-2007 11:26:31
Na twee weken kondigt zich het eerste probleem(pje) aan. Ira heeft de auto vorige week een keer megenomen naar haar werk en tijdens de pauze viel een plasje groene vloeistof onder de auto op: koelvloeistof. Vrijdag de auto af laten persen maar er was geen lek te ontdekken, hooguit een beetje 'zweten' van de waterpomp. Vrijdagavond de auto op de inrit gezet, licht achterover en een stuk karton eronder gelegd. Zondagavond gekeken: niets!
Zondagavond een klein stukkie gereden, 6 kilomter of zo en de auto wederom op de inrit gezet maar nu andersom, licht voorover. Vanmorgen lag er idd iets koelvloeistof op het karton. Het was nog geen eierdopje vol, maar toch. Wat kan hier nu aan de hand zijn? Klein lek in de radiateur, misschien?

Dop van het expansievat vervangen , wil nog weleens de boosdoener zijn.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FGG

Citaat van: reneetje op 02-07-2007 12:00:54
Citaat van: FGG op 02-07-2007 11:26:31

Dop van het expansievat vervangen , wil nog weleens de boosdoener zijn.

Die heb ik al overwogen. Ik kan me herinneren dat we met de Witte hetzelfde hebben gehad. Toen niets aan gedaan en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan. De Sedan heeft idd, net als de Estate, nog de oude grijze dop.

pwassink

Dan moet je toch spoortjes op t reservoir zien waar de koelvloeistof ergens langsheen gelopen is ?

Dop is vaak wel de eerste verdachte, maar dat kan je bijna altijd ook wel zien aan het tankje dan.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

kyro

zet 'm weer licht voorover met draaiende motor !
misschien dat je dan iets kan ontdekken :eusa_think:

kyro

't is stil hier ::)

probleempie al opgelost :eusa_think:

Esveldt

Citaat van: GeertG op 25-06-2007 13:39:48
En je kunt wel zien dat de laatste foto's gemaakt zijn door iemand die waarschijnlijk niet met een hand in zijn broekzak wat fotootjes stond te 'klietschen'..........   :evil:
;D

;D

FGG

Citaat van: kyro op 06-07-2007 16:25:41
't is stil hier ::)

probleempie al opgelost :eusa_think:

We gaan dit weekend weer even kijken of het peil gedaald is of niet. Op dit moment staat de Sedan eigenlijk alleen maar stil, een sporadisch ritje daar gelaten. Tijdens de werkdagen wordt de Estate gebruikt voor Ira's woon-werk-verkeer en tot 1 september heb ik uiteraard de Skoda nog voor mijn zakelijke verplaatsingen.