Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: FGG op 17-02-2012 16:19:09
Nou, gisteren het rapport van de expertise opgehaald. Treurig. De dagwaarde van de V stellen ze op 1950 euro. Volgens zeggen gebaseerd op internetprijzen. Dus maar even op Autoscout en Autotrack alle V70's uit 1998 met een diesel en dan kom ik op een gemiddeld bedrag van 2741 euro. Heul wat anders. En daar komt nog bij dat mijn V nog eens zeer riant is uitgerust in de Exclusive Line. Ook maar eens mijn verzekeringspolis erbij gepakt, daarin staat een dagwaarde van 3250 euro, gesteld ongeveer een jaar geleden. Dus ze meten daar met 2 maten, 1 om de premie te bepalen en 1 om uit te keren. Daar gaan we dus niet mee akkoord! :eusa_naughty:

Dus dit weekend maar even in de pen klimmen en een contra-expertise afdwingen. ::)

En dat laatste heb ik dus gedaan, en wel als volgt:
Citaat van: Florian
Bijlagen: zoekresultaten internet, berekening gemiddelde prijzen

Donderdag 16 februari j.l. heeft u een expertise uitgevoerd op mijn Volvo V70. Ik heb het rapport gelezen en heb met verbazing gekeken naar uw bevindingen. U geeft de auto een dagwaarde van 1950 euro. Met deze stelling ben ik het absoluut oneens. Daarvoor geef ik u de volgende twee redenen:

Ik ben dezelfde avond gaan kijken op internet op de sites van Autotrack en Autoscout en heb gezocht naar alle Volvo V70 diesel uit 1998. De zoekresultaten heb ik verzameld en dat resulteerde in 26 auto's met een gemiddelde prijs van 2854 euro! Deze resultaten bevatten dus ook de mindere exemplaren en mijn auto verkeerd, los van de schade, in een prima staat in een zeldzame kleur. Verder is de auto uitgevoerd in een Exclusive Line uitvoering met onder andere verwarmde voorstoelen, verwarmde achterbank, climate control met gescheiden zones, cruise controle, Dolby surround systeem, ultrasoon alarm naast de redelijk standaard uitrusting van de reguliere V70's zoals verwarmde en elektrische spiegels, leer/stof-bekleding, afstandsbediening, elektrische ramen rondom enzovoort.

Tweede punt is de verzekering. Deze auto is een jaar geleden door mij verzekerd, op 6 februari om precies te zijn, tegen een dagwaarde van 3250 euro. Ik kan me niet voorstellen dat een auto van 14 jaar oud in een jaar tijd 60%(!) van zijn waarde verliest. Als ik de waarde van de auto's bekijk genoemd in mijn eerste punt lijkt mij het verzekerde bedrag véél realistischer dan de door u gestelde 1950 euro. Op deze manier wordt sterk de indruk gewekt dat de verzekeraars met twee maten meten, één voor het bepalen van de premie en één om uit te keren.

U kunt begrijpen uit bovenstaand verhaal dat ik niet akkoord ga met de door u uitgevoerde expertise en het rapport dan ook verwerp. Middels deze weg zal ik pleiten voor óf een contra-expertise óf een correctie van uw zijde.

Met vriendelijke groet,

Florian Groothuis

Gisteren werd Ira gebeld door de persoon in kwestie en deze gaf een aantal redenen voor de bepaling van de door hen gestelde dagwaarde:

• Wij bepalen de waarde aan de hand van gaspedaal.nl en daar kwam de gestelde 1900 euro uitrollen
  • Ik had niet gekeken naar de kilometerstanden bij het samenstellen van de lijst
  • Door de economsiche recessie zijn de waarden lager dan een jaar geleden. Grote, oude auto's zijn niet gewild, mensen willen kleine economsiche auto's

Affijn een verhaal van niks dus, dus maar weer een mailtje:

Citaat van: Florian
Ik heb begrepen dat u met mijn vrouw heeft gesproken over mijn bezwaar v.w.b. de door u uitgevoerde expertise. U gaf daarbij aan dat u uw waarden baseert op de gegevens van gaspedaal.nl en tevens heeft u aangegeven dat er rekening is gehouden met de recessie.

Ik wil graag het volgende daarover zeggen:

Allereerst heb ik bijgevoegd de resultaten van de zoektocht op gaspedaal.nl. Dit resulteert in een gemiddelde verkoopprijs van 2769 euro, nog steeds bijna 1000 euro hoger dan de door u ingezette dagwaarde. Tevens had u aangegeven dat er rekening gehouden moet worden met de kilometerstand. Als ik dat filter erop los laat en de auto's selecteer met een kilometerstand die op mijn kilometerstand zitten met een marge van + en - 10% dan nóg is de gemiddelde waarde 2299 euro. Dit toont aan dat de door u gestelde waarde nog steeds volledig uit de lucht gegrepen is. Een verdere kanttekening daarbij is dat het criterium kilometerstand wel heel kort door de bocht is. De kwaliteit van een auto valt en staat met het gepleegde onderhoud. Een auto met 4 ton op de klok die netjes zijn onderhoud heeft gehad is meer waard dan een auto met 2 ton erop zónder gepleegd onderhoud. Heeft u daar ook naar gekeken?

U heeft aangegeven dat u een auto van hetzelfde type hebt gezocht, in ComfortLine-uitvoering, echter onze auto is een ExclusiveLine-uitvoering. Dus geen airco maar climate-control, wél achterbankverwarming, wél een ultrasoon alarm, etc. Verder vind ik 't erg kortzichtig om uw oordeel te baseren op één website, terwijl er meerdere websites zijn, o.a. Autotrack en Autoscout, websites waar de gemiddelde persoon wél van op de hoogte
is.

V.w.b. de recessie: daar zitten we al jaren in en de dagwaarde die een jaar geleden werd gesteld voor de premiebepaling is daar ook zeker onderhevig aan geweest. Als we dan nog even verder kijken en het CBS kunnen geloven dan heeft er in 2011 alleen economische groei plaats gevonden:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-economie/publicaties/dne/economische-groei/archief/2011/default.htm

dus als u toch de economische situatie over 2011 mee wilt nemen dan graag de in februari 2011 gestelde dagwaarde laten groeien in plaats van krimpen.

U gaf aan dat mensen tegenwoordig kiezen voor kleine, zuinige auto's.Heeft u ook in de calculatie meegenomen dat kleine ondernemers schreeuwen om betrouwbare diesels van 15 jaar of ouder in het kader van de bijtelling over de dagwaarde?

Bij deze biedt ik u dus nogmaals de kans uw rapport te herzien.

Graag verdere communicatie over dit onderwerp met mij via onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Florian Groothuis

Afwachten maar weer... ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KIM

Mooi en goed onderbouwde mail  :eusa_clap:

CarolineB

Dat is de ellende met verzekeringen, je betaalt flink premie en claimt jaren niets en als het geld een keer jou kant op moet....

Ik heb ook moeten strijden voor de vervangingswaarde van een van onze vorige Civic's nadat die gestolen was. Ik reed daar zo'n 15000 per jaar mee. Zij vonden het een boodschappenautootje. Dus teveel km's vonden zij. Lekker makkelijk he, een auto als boodschappenautootje te kwalificeren terwijl wij alleen maar die auto hadden!
Heeft ook wel even geduurd voordat het rond was, maar ik heb mijn gelijk gekregen mede dankzij de honda dealer waar de auto voor onderhoud naar toe ging.

Dus niet zomaar akkoord gaan en desnoods voor de contra-expertise gaan als zij niet met een beter bedrag komen. Is er geen schade-expert hier op het forum?
Als de waardes dalen door de crisis, en zij beweren ons daardoor minder te hoeven te vergoeden, moet de premie dan ook niet dalen :eusa_think:

elianmars

Gaspedaal.nl haalt de auto's van alle verkoopsites, waaronder Autotrader, Autoscout en Autotrack ;)

Misha

Er een verschil tussen een dagwaarde en een Internet-vraagprijs.

Maar goed, dat laatste zijn ze zelf begonnen natuurlijk..  :evil:

We kunnen ook als je dat helpt even 20 advertenties plaatsen van dergelijke auto's met een prijs van 10.000 .. :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hathü

Die van mij had vorig jaar januari(volgens de verz. expert) zo,n 3000 euro aan dagwaarde.

MICHEL306

Om te beginnen,Dirk heeft gelijk.
Punt twee,komt nog bij,het verschil tussen inkoop en verkoop waarde,de diesel zal bij een volvo dealer meer kosten dan bij jan allegaar.dat een verzekering internet prijzen bekijkt is volledige onzin..ze kijken naar km stand nieuwwaarde en afschrijving,daar berekenen ze nog een percentage over welke overeen komt met de vraag en aanbod.
De mijne particulier verkocht voor het dubbele van jouw gestelde dag waarde....wat de gek er voor geeft dus.

henry classic v70

... dus blijf ik erbij dat een taxatierapport niet zomaar kan worden genegeerd.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Blijft natuurlijk wel staan het verschil van de dagwaarde op de polis van een jaar geleden en van het taxatierapport nu.

FGG

Vanavond de portieren vervangen, flinke klus, zo'n 3 uur mee bezig geweest. Een aantal extra items moesten worden overgezet omdat de oorspronkelijke eigenaar van de portieren blijkbaar een licht interieur had. Er ging veel tijd in de afstelling van het voorportier zitten. Hoe dan ook, ze hangen. Mijn startnummer is nu 437. ;D

henry classic v70

Je zou eens kunnen navragen hoe dat zit als een wagen is getaxeerd voor een bedrag van €5250,= terwijl de dagwaarde vele malen minder is, en wat dat doet met de premie..

Maar mooi kerel dat de deuren er al inzitten, kun je zien hoe snel het kan gaan ;D
... en je hebt die deuren zeker niet duur, helemaal niet als je nagaat dat een kale nieuwe deur rond de €600,= kost + alle bijkomende kosten ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Om alles maar meteen strak te maken ook maar besteld en ontvangen:

9133073 CLIP
9151525 GELEIDING, L
9151544 GELEIDING, L
9187360 AFDICHTSTRIP, L
9133047 XX CLIP
9152909 AFDICHTSTRIP L
9133623 CLIP L
9484128 STEENSCHERM, L
9182897 CLIP
9151566 AFDICHTINGSPLUG

Dus nieuwe rubbertjes in de deuren, een nieuwe steenslagbeschermer voor 't achterscherm en een nieuwe bumpergeleider.

FGG

Vanmorgen om 8 uur is de V opgehaald voor het schadeherstel. Ik dacht dat ik overal aan gedacht had maar gistermniddag zag ik dus dat de binnenzijde van de wielkuip waar, de bumper op vast genageld zit, helemaal ingescheurd was. Die moet ik dus ook vervangen. Nu maar hopen dat ik er één kan scoren vóór dinsdag.

FGG

Zojuist de eerste foto's gezien: de deuk is eruit, alle kleine deukjes in de portieren en het voorscherm ook. De achterste zijruit hoefde er niet uit, dat scheelde weer. Daarna hebben ze het handeltje strak gemaakt, plamuren, schuren, ontvetten, afplakken, weet ik veel wat ze allemaal doen. Ziet er veelbelovend uit. Zodra ik de foto's heb zal ik ze hier plaatsen.

petrolhead

Mooi florian.

Ik kijk idd uit naar de foto's.