Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: elianmars op 16-11-2012 20:01:51
Ben je al wat verder qua velgen, Florian?

Nee, er ligt nu gewoon zwart staal onder, en dat blijft voorlopig ook zo.

Citaat van: henry classic v70 op 16-11-2012 20:02:05
Heb je al gepoetst...?

Met deze temperaturen buiten? Nee.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 16-11-2012 21:22:13
Citaat van: elianmars op 16-11-2012 20:01:51
Ben je al wat verder qua velgen, Florian?

Nee, er ligt nu gewoon zwart staal onder, en dat blijft voorlopig ook zo.

Groot gelijk. 't Heeft al even genoeg gekost.

BenC70ES

Als je voor 16" gaat zou ik zowieso voor die Centaurussen gaan, die zijn namelijk 7" breed tov 6.5 en staat een pak beter, en veel minder iel. (wielkasten van een C70 zijn namelijk een pak ruimer)

Citaat van: FGG op 14-11-2012 21:45:32
Citaat van: rifwachter op 14-11-2012 20:37:51
18'' tritons staan ook vast erg mooi.

Die lijken me wel stoer, de ándere velg voor d C70. Maar 18"? Mwah...

Dit zijn mijn wintervelgen:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jan480

mooi! alleen wel poetsvelgen voor de winter zeg... pfff vind ze zomers al een hele opgave...

BenC70ES

Ja, daarom zijn de wintervelgen ook donker...

Ik moet wel zeggen dat ze zeker niet ideaal zijn voor de winter, doordat ze tweedelig zijn erg gevoelig voor zout.  En 18" is in de sneeuw ook niet ideaal,  op aan aangereden besneeuwde weg erg hard over de oneffenheden en de wielranden gaan snel met sneeuw en ijs gevuld worden en als dat nadien aanvriest heb je geweldige onbalans.   + dat je in de winter meer putten tegenkomt en eventueel verdoken (onder de sneeuw) obstakels, die je met kleinere velgen toch beter verwerkt.

Misschien toch beter een setje 15"  8)  ;D

Maar droog en nat rijden ze wel super natuurlijk.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FGG

Zodra ik de 16"winterbanden versleten heb ga ik wel kijken voor een setje 17" lichtmetaal voor de winter. Maar zoals 't er nu uitziet duurt dat nog wel een jaartje of 3.

FGG

Vandaag even het afzichtelijke kunststof blok voor de telefoonhouder verwijderd:

Het ding zat maar met 1 schroeffie vast onder de asbak, dat gaatje vervolgens gebruikt om een iPhone-houder te plaatsen.

FGG

Vandaag de Canisto's schoongemaakt. De velgen hebben de nodige (stoeprand)schade, één van de velgen heeft zelfs een flinke hap in de rand zitten. Ik wil de Canisto's eigenlijk weer strak hebben. Heeft er iemand suggesties waar ik dat zou kunnen laten doen?: schade strak maken, stralen, poedercoaten...

Ik zie bijvoorbeeld sites als deze met ook goede reviews

elianmars

Ik heb twee sets velgen laten doen bij velgenalsnieuw. Bij de ene set was de kleur niet helemaal wat ik wilde, maar daar konden zij niks aan doen. De andere set was iets minder mooi gedaan (paar putjes in de coating), maar worden nog steeds gebruikt (Door Vulk/Thomas).

henry classic v70

Ik heb bij Wielfix in Apeldoorn al eens een velg laten repareren.
Zag er na reparatie goed uit en was er toen tevreden over (is overigens al weer 2,5 jr geleden)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Zo, 6 tankbeurten gehad, gemiddeld verbruik tussen de 1:10,3 en 1:10,6. Niet slecht, lijkt me.

Hiker

Velgenalsnieuw heeft mijn Comets gedaan. Hier en daar stoeprand schade netjes/ mooi gemaakt.

Of zij een "hap uit de rand" kunnen herstellen...... ???

Ik zou ze even bellen. Tis namelijk een metaal verwerkingsbedrijf of zo. Ze spuiten veel dingen als kabelgoten en dat sort spul.
Die velgenbusiness doen ze er bij....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

FGG

Vanavond moest ik ff wat foto's maken voor de cursus, stond daar plots mijn C70 in beeld. Heel vervelend:

big ben

Hoe bevalt de C jullie  :)?

Autolampen geven een mooi effect in het donker met de juiste sluitingstijd, of hoe "zeg" je dat  ::) 8)

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.