Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

En? Is het vermogen weer terug?

FGG

Citaat van: elianmars op 06-04-2016 20:26:09
En? Is het vermogen weer terug?

Hij trekt weer lekker door, even de 6000 aangetikt, ging prima.
De stationairloop is nog niet helemaal je van het, soms mooi op 900 toeren, soms schommelend. Zal dus wel een andere oorzaak hebben.

)()()sT

ETM?
Mijn C70 schommelt als ie warm is, zal wel ooit een andere gasklep worden ::)

FGG

Gisteravond de C70 uitgelezen n.a.v. twee lampjes die waren gaan branden, ABS en motormanagement. Wie kan wat meer vertellen over onderstaande codes?:

ECM-510F, vehicle speed signal
ABS_0010, wheel sensor, left front signal missing
CCM-414, fan motor passenger compartment temperature sensor. Faulty signal

Wie weet wat ze betekenen (behalve bovenstaande omschrijvingen), wat het probleem is en wat er moet gebeuren?

UserID6342

De ECM-510F en ABS_0010 duiden op een brakke ABS controller en de CCM-414 kan een eenmalige foutcode zijn, maar meestal is dit de tempvoeler die achter het roostertje in het dash zit.  Die kun je er zo uitpakken en schoonmaken.  Eerst de boel resetten en kijken wat er terugkomt.

FGG

Citaat van: Dirk342 op 01-09-2016 07:56:01
De ECM-510F en ABS_0010 duiden op een brakke ABS controller en de CCM-414 kan een eenmalige foutcode zijn, maar meestal is dit de tempvoeler die achter het roostertje in het dash zit.  Die kun je er zo uitpakken en schoonmaken.  Eerst de boel resetten en kijken wat er terugkomt.

Gisteren idd alles gereset en even afwachten dus.

Die brakke ABS-controller, bedoel je daarmee het Thuur-soldeert-controller-weeralsnieuw-probleem?

henry classic v70

Als je ABS lampje vanzelf weer uitgaat en na verloop van tijd weer aan dan is de kans vrij groot dat de solderingen opnieuw moeten worden gedaan.. (dat is bij mij het geval, moet dus ook nog)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

UserID6342

Citaat van: FGG op 01-09-2016 12:32:01

Die brakke ABS-controller, bedoel je daarmee het Thuur-soldeert-controller-weeralsnieuw-probleem?
Yep, zeker nu lampje weer aan is...

FGG

Wie kan die soldeeractie op de controller uitvoeren, behalve Thuur? Thuur is voor mij 300km rijden, niet handig.

leons850

Cornelis-b aka Henk kan het ook.
Misschien wil Schutten het ook wel doen, ik weet dat die kan solderen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Je kunt hem ook opsturen naar Thuur, als je het een beetje plant en vooraf afstemt met Thuur kun je de auto zo'n drie dagen niet gebruiken. Ik weet natuurlijk niet of je de auto dagelijks nodig hebt.

razorx

Als je wel eens in de buurt van Amsterdam bent kan het ook bij mij on the fly.

CarolineB

Heeft Thuur er niet 1 liggen? Die stuurt hij op en jij daarna die van jou naar hem.
Kun je altijd vragen.