Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: reneetje op 06-03-2008 22:21:29
Je koopt vandaag de dag voor weinig een leuke 850 anders, dan weet je wat je hebt aan kwaliteit , kun je van een 480 niet zeggen.............. :-\

Kopen is 't probleem niet, laten rijden wel.

De witte, bijvoorbeeld, kost ons 20 euro per dag! Da's 600 euro per maand!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: MJH op 06-03-2008 22:18:44
Zag nog een leuke witte 240 in Assen te koop staan. Is dat nix?

Nope.

Starbuck

Citaat van: FGG op 07-03-2008 20:59:16
Je koopt vandaag de dag voor weinig een leuke 850 anders, dan weet je wat je hebt aan kwaliteit , kun je van een 480 niet zeggen.............. :-\

Klopt, het leven is duur.

Starbuck

Net zoals je huis weet je toch ook hoeveel je auto kost per maand?
En als iemand eerlijk is en voor welke (financiele) reden dan ook een auto wil wegdoen en er iets goedkopers voor in de plaats wil, vindt ik dat wel een verstandige beslissing.
We kunnen elkaars rekening toch niet maken?

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 21-02-2008 09:15:32
Nog een kleine tip, n.a.v. het verhaal van Ludo m.b.t. een losse dop in het luchtfilterhuis:

Op de slang van het luchtfilterhuis naar het blok zit aan de blokzijde nog een extra 'zijuitgang' met een dopje en een slangklem. De monteur heeft die slangklem wat losser gedraaid. In 't geval van een back-fire zal die dop van een paar euro er dus afvliegen i.p.v. contacten van de LMM. Tevens heeft ie de slang van het huis naar het blok redelijk los gezet zodat die ook als eerste zal lossen.
Wel even een reservedopje+slangklem in de auto leggen of even een touwtje aan het dopje maken.

Ik wil niet zeiken, maar met m'n oude blok in de glt heb ik toch een backfire gehad van heb ik jouw daar, maar de dop zat er nog steeds op hoor. En dat terwijl dehalve motorkapbekleding een prachtige brandwond had en het luchtfilterhuis kapot was geklapt...

Hans

elmarconi

Is dat incl. afschrijving? Want dat vergeten de meesten.
Afschrijving op een oude(re) boot is relatief gering.

--
Autogas Inside . . .

RRRRR_Ramon

Citaat van: Claudia op 07-03-2008 21:07:59

Kweenie hoor....
Persoonlijk zou ik vreselijk sjaggo worden, als ik alles zó precies uit zou rekenen....en niet meer volop genieten van m'n 850. Doen jullie dat überhaupt nog wel op deze manier?

Kan je dan niet beter de witte er ook uit doen, en 2 zuinige Jappannertjes nemen?

Ik heb geen idee wat de V70 kost per maand........... en eerlijk gezegd wil ik het niet weten!  ::) Iedere auto kost geld maar aan een Suzuki Alto hebben we niets, kun je niet met 5 man in, de hond kan niet mee, kan onze caravan niet trekken en is niet verkrijgbaar in diesel.

Alhoewel......... << KLIK >>   ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Enno

Onderdelen olie & banden, verzekering & wegenbelasting zijn de vaste & Semi vaste kosten. Als je de juiste brandstof neemt vallen de variabele kosten vervolgens wel mee....

Afschrijving heb je niet echt op dit soort auto's....als ze ouder zijn dan 10 jaar oud.

Menig middenklasse auto rijdt duurder dan een volvo 850 / classic 70.

FGG

Citaat van: elmarconi op 07-03-2008 21:41:36

Is dat incl. afschrijving? Want dat vergeten de meesten.
Afschrijving op een oude(re) boot is relatief gering.

Dat is exclusief afschrijving want die factor is onbekend.

FGG

Citaat van: Claudia op 07-03-2008 21:07:59
Persoonlijk zou ik vreselijk sjaggo worden, als ik alles zó precies uit zou rekenen....en niet meer volop genieten van m'n 850. Doen jullie dat überhaupt nog wel op deze manier?

Kan je dan niet beter de witte er ook uit doen, en 2 zuinige Jappannertjes nemen?

Waarom denk je dat dat nog niet gebeurd is? :eusa_whistle:

BenC70ES

Citaat van: FGG op 06-03-2008 19:55:37Maar ik wil eigenlijk toch wel een Volvo, dus trok de 480 m'n aandacht. ... Alleen weet ik eigenlijk niets van die auto's. Hoe zit 't met betrouwbaarheid, kwaliteit, typische gebreken en mankementen. Is er iemand hier die daar een boekje over open kan doen?

Ik heb voor mijn C70 bijna 6 jaar met een 480 ES van '87 gereden...  echt superleuke en mooi auto.
En ondanks de indianenverhalen dat ze mega onbetrouwbaar zijn, zeker de beginjaren, heb ik er nauwelijks problemen mee gehad.

Was een 1.7 met 109pk, zeer vlotte auto met een laag verbruik en superplezante wegligging.

Enige problemen in die 6 jaar: 

-kabels electrische ramen (houder breekt af) -> kosten 5 EUR als je dit zelf doet, gewoon andere kabel in en haakje aan laten lassen.

-Benzinepomp:  < 200 EUR voor BOSCH motortje.

-Volledig electrische verwarmingunit:  = solderen slechte contacten. 

-Relais lichten en pompjes.

-Achterlichten afkitten wegens vochtproblemen.

En opletten voor roest aan de achterspatborden.

Let ook op voor de verwaarloosde exemplaren, die je, jammer genoeg, vaak tegenkomt.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FGG

Starbuck

Citaat van: BenC70ES op 08-03-2008 18:12:21
Citaat van: FGG op 06-03-2008 19:55:37Maar ik wil eigenlijk toch wel een Volvo, dus trok de 480 m'n aandacht. ... Alleen weet ik eigenlijk niets van die auto's. Hoe zit 't met betrouwbaarheid, kwaliteit, typische gebreken en mankementen. Is er iemand hier die daar een boekje over open kan doen?

Ik heb voor mijn C70 bijna 6 jaar met een 480 ES van '87 gereden...  echt superleuke en mooi auto.
En ondanks de indianenverhalen dat ze mega onbetrouwbaar zijn, zeker de beginjaren, heb ik er nauwelijks problemen mee gehad.

Was een 1.7 met 109pk, zeer vlotte auto met een laag verbruik en superplezante wegligging.

Enige problemen in die 6 jaar: 

-kabels electrische ramen (houder breekt af) -> kosten 5 EUR als je dit zelf doet, gewoon andere kabel in en haakje aan laten lassen.

-Benzinepomp:  < 200 EUR voor BOSCH motortje.

-Volledig electrische verwarmingunit:  = solderen slechte contacten. 

-Relais lichten en pompjes.

-Achterlichten afkitten wegens vochtproblemen.

En opletten voor roest aan de achterspatborden.

Let ook op voor de verwaarloosde exemplaren, die je, jammer genoeg, vaak tegenkomt.

Het is en blijft een volvo...
En nog een oude ook, wat is dan het verschil met de andere modellen die even oud zijn?
Juist, een goede vinden voor een prijs die je aanstaat, of het nu een 360, 480 of 850 is.
Een beetje geluk kan echt hét verschil maken...
Eender wat de meningen over een 480 zijn, het is een volvo, en daar kan je hier op het forum altijd mee terecht, ja toch?

Misha

Zullen we Florian boycotten tot hij het fijne ervan vertelt ?
:evil:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Ik ben ook ooit bijna voor de 480 gegaan. Toendertijd toch voor de Civic gegaan - niet dat ik spijt heb gehad van de Civic, maar wel altijd een liefde voor de 480 blijven houden ..

(was m'n tweede auto, belangrijkste was 1) budget en 2) beschikbaarheid  (=zou de dag erna op vakantie gaan met de auto naar zuid-portugal ;D) )