Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Dertig maart hadden we een klein akkefietje met een Renault Megane: op een provinciale weg met de spiegels tegen elkaar. Ik weet eigenlijk niet eens meer of ik 't gepost heb. :eusa_shifty:

Hoe dan ook, de Renault week te weinig uit naar rechts waardoor de spiegels tegen elkaar kwamen. De schade voor de Volvo was het spiegelglas en een miniscuul deukje in het portier. De schade aan de Renault was aanzienlijk groter: de spiegelkap was er volledig afgeslagen, het spiegelglas was aan diggelen en het zijruitje van de bestuurder was er volledig uitgeslagen. De bestuurder van de Renault stapte uit z'n auto met de woorden "ik dacht dat 't wel kon". Daarmee geeft ie al aan dat 't eigenlijk zijn schuld was doordaat ie niet ver genoeg de berm had opgezocht.
Na het invullen van de formulieren nog even aangegeven dat 't me verstandig leek dat ieder z'n eigen schade zou betalen omdat de schuldvraag toch een wellus-nietes-verhaal zou worden. De Renault was een leasebak dus met de verzekering zal 't wel snor zitten en ik wist dat ik voor 2 tientjes een nieuw glas kon scoren. Gaat ie gozer ook nog even zeggen dat ik wel een spiegel op de sloop zou kunnen vinden voor zo'n oude auto! >:( Da's lef hebben! Mijn auto is betaald en volledig van mij, die gammele Renault die half uit elkaar valt als ie in aanraking komt met de spiegel van een 850 is niet eens van jezelf!

Na een tijdje wordt ik gebeld door de verzekeraar van de tegenpartij. Ze geven aan de schade te willen claimen. Blijkt dat de leasemaatschappij het hele wagenpark WA verzekerd heeft. :eusa_wall:
Ik heb daarop mijn verzekering gebeld en het hele verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik niet van plan was voor zijn kosten op te draaien.

Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht van mijn verzekeraar: ze keren 193 euro uit aan de tegenpartij op basis van gedeelde schuld! Mijn bonus/malus-inschaling zou worden aangepast of ik zou de 193 euro zelf moeten betalen! Ik kon de helft van mijn schade ook bij de tegenpartij claimen.

De verzekeraar heeft dus zonder enig overleg of andere vorm van communicatie toch maar besloten uit te keren. Met als gevolg dat ik of 200 euro moet aftikken of meer premie ga betalen. >:(

Deze week maar eens een pro-forma laten maken voor het uitdeuken en spuiten van een portier en het spuiten van een spiegelkap. Misschien dat ik er dan nog 2 remklauwen en 2 remschijven aan over kan houden.  :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 25-08-2008 09:33:53
...Blijkt dat de leasemaatschappij het hele wagenpark WA verzekerd heeft. :eusa_wall:

Da's redelijk normaal hoor.
Meeste grotere maatschappijen doen casco in eigen beheer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht van mijn verzekeraar: ze keren 193 euro uit aan de tegenpartij op basis van gedeelde schuld! Mijn bonus/malus-inschaling zou worden aangepast of ik zou de 193 euro zelf moeten betalen! Ik kon de helft van mijn schade ook bij de tegenpartij claimen.

De verzekeraar heeft dus zonder enig overleg of andere vorm van communicatie toch maar besloten uit te keren. Met als gevolg dat ik of 200 euro moet aftikken of meer premie ga betalen. >:(

Autohandelaren, makelaars en verzekeraars hebben allemaal hetzelfde DNA...
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: Misha op 25-08-2008 18:13:55
...Blijkt dat de leasemaatschappij het hele wagenpark WA verzekerd heeft. :eusa_wall:

Klopt. Wij hebben ook alle auto's WA. Dat scheelt dermate veel in premie dat wanneer er schade aan 1 van de eigen voertuigen is door eigen schuld de reparatie prima uit kan van het bespaarde op de premie.

Misha

Citaat van: FGG op 25-08-2008 18:57:23
Citaat van: Misha op 25-08-2008 18:13:55

Klopt. Wij hebben ook alle auto's WA. Dat scheelt dermate veel in premie dat wanneer er schade aan 1 van de eigen voertuigen is door eigen schuld de reparatie prima uit kan van het bespaarde op de premie.

Toch snap ik het probleem niet zo goed.

Als je werkgever de leaseauto met verzekering heeft afgenomen, ben je gewoon verzekerd. Of de leasemaatschappij dat zelf doet of niet, is niet belangrijk.

En de schade claimen 'omdat ze alleen WA verzekerd zijn' is natuurlijk logisch; dat zou de verzekeraar waar de leasemaatschappij de boel heeft uitbesteedt anders zelf doen.

De stap om de boel 50%-50% te regelen is ook logisch te noemen; maar het wordt al snel onzinnig natuurlijk als de schadebedragen ongeveer gelijk liggen. Jouw maatschappij zou hier beter in kunnen en moeten bemiddelen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MJH

Tsja. Bewijs maar eens dat jij wel voldoende aan de kant ging. Foto's? Getekende schuldverklaring?
Dus logisch dat de verzekering de schade deelt. Gedeelde smart...

Maar het blijft wel balen.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

coyote1980

@FGG: inderdaad erg zuur, hopelijk krijg je nog wat te pakken voor je eigen schade. Wel belachelijk dat je verzekeraar niet even contact onderhoudt hierover.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

FGG

Citaat van: coyote1980 op 26-08-2008 08:54:53
@FGG: inderdaad erg zuur, hopelijk krijg je nog wat te pakken voor je eigen schade. Wel belachelijk dat je verzekeraar niet even contact onderhoudt hierover.

Het laatste woord is hier ook nog niet over gesproken. :azn:

Taranis

Succes, maar ik vrees dat je toch aan het kortste eind gaat trekken.

Vorig jaar een vergelijkbaar akkefietje gehad (Frot Fuckus rijdt achteruit tegen de GLT aan terwijl ik op een plek stond waar ik niet mocht staan) waarbij in principe de tegenpartij schuldig is (die rijdt immers achteruit). Tegenpartij verklaart schuldig te zijn en een aantal maanden later ook plots een brief dat er om en nabij de 1100 euro uitgekeerd is aan de tegenpartij. Bleek dus goedkoper te zijn om die 1100 euro zelf te betalen dan de premieverhoging te slikken  :eusa_wall:

Freakybaby

Hé, dat is apart. Dat jij aansprakelijk kan zijn voor een schade terwijl je stil stond. Even de hele aparte situaties daar gelaten kan je nooit schuld hebben aan een aanrijding als je stilstaat.

In het geval van FGG is het wat anders. Je gaat er nooit uitkomen zonder getuigen oid, en of het nu naar de eigenaar, verzekeraar of berijder moet worden betaald maakt niks uit.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Citaat van: Taranis op 26-08-2008 19:15:16
Succes, maar ik vrees dat je toch aan het kortste eind gaat trekken.

Vorig jaar een vergelijkbaar akkefietje gehad (Frot Fuckus rijdt achteruit tegen de GLT aan terwijl ik op een plek stond waar ik niet mocht staan) waarbij in principe de tegenpartij schuldig is (die rijdt immers achteruit). Tegenpartij verklaart schuldig te zijn en een aantal maanden later ook plots een brief dat er om en nabij de 1100 euro uitgekeerd is aan de tegenpartij. Bleek dus goedkoper te zijn om die 1100 euro zelf te betalen dan de premieverhoging te slikken  :eusa_wall:

Dus  ???
Was jij dan ineens de schuldige? Dat gaat er om 08.07 uur zonder koffie even niet in bij me  :police:

FGG

Gisteren bij de schadehersteller geweest. De schade bij mij bedraagt ergens tussen de 500 en 600 euro. Het idee is dus als volgt:

• Een schade melden van 800 euro. Onder de 800 euro komt er geen expert en dient de schade geclaimed te worden a.h.v. een factuur. Wanneer de expert komt kijken voldoet het expertiserapport.
  • De helft van de schade claimen bij de tegenpartij. Dat recht heb ik. Dat zou dus tussen de 250 en 300 euro opleveren.
  • Van die claim betaal ik de schade van de tegenpartij om mijn premie op het huidige niveau te houden.
  • Het restant steek ik in mijn zak. Dat zal dus iets van 50 a 100 euro zijn.

FGG

Vandaag en gisteren ook even voor banden wezen shoppen. Op dit moment liggen er Michelins onder: Pilot Premacy 195/60R15. Na even rond te hebben geneusd:

• Kluinhaar in Hengelo: 4x Michelins incl. montage, 471 euro
  • Klumpert in Goor: 4x Michelins incl. montage, 376 euro
  • Amersfoort: 4x Michelins incl. montage, 316 euro

Behoorlijke verschillen dus. Ik ga voor de laatste, denk ik. ;D

)()()sT

Inderdaad!
Hoelang heb je met je huidige set gereden?

;)

elmarconi

Citaat van: FGG op 28-08-2008 08:43:38
Vandaag en gisteren ook even voor banden wezen shoppen. Op dit moment liggen er Michelins onder: Pilot Premacy 195/60R15. Na even rond te hebben geneusd:

• Kluinhaar in Hengelo: 4x Michelins incl. montage, 471 euro
  • Klumpert in Goor: 4x Michelins incl. montage, 376 euro
  • Amersfoort: 4x Michelins incl. montage, 316 euro

Behoorlijke verschillen dus. Ik ga voor de laatste, denk ik. ;D

316 is scherp. Autobandenmarkt.nl / Reifendirekt.de doet 326, zonder montage...
Voor die 60 euro kun je idd wel wat LPG verstoken...

--edit--

Oeps, 195/60 = 375, ik keek abuis bij 195/65. Dan is die 316 euro nog gunstiger!!!
--
Autogas Inside . . .