Beslagen ruiten

Gestart door rberge, 26-11-2006 20:29:38

Vorige topic - Volgende topic

M@rtijn

Citaat van: Frans Harkema op 10-12-2006 11:48:07
Ik zal even een mailtje naar de dealer sturen, eens kijken wat dit kost.

Al een bericht terug ontvangen van de dealer ??

Groeten M@rtijn
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal ;)

elianmars

Citaat van: FelixB op 14-12-2006 11:41:45
Citaat van: SvenB op 14-12-2006 10:15:38
Na een paar dagen het goedje tegen beslagen ruiten van Rain-X geprobeerd te hebben kan ik maar één conclusie trekken:

Wat een rommel, bespaar je de 8,95 euro !!

Ramen beslaan net zo erg. Heb het goed opgebracht en goed nagepoets, maar het werkt voor geen meter.

sven.

Heb zonet even op de verpakking gekeken: Rain-X is voor de BUITENKANT van de ramen!

Zojuist even de verkeersregels doorgenomen: sneller dan maximumsnelheid mag niet  :eusa_whistle:

Snellebaksteen

Maar kan gelukkig wel ;D ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

sampie31

ruiten met glassex in spuiten daarna let wel met droge krant inwrijven

daarna nawrijven met en ander stuk droge krant

is 1 goedkoop
is 2 werkt altijd tegen vette ramen en dit vermindert het vochtprobleem

kranten krijg je bijna gratis een metro/spits/regio weekkranten/
probeer het je zal versteld staan :eusa_clap:

elmarconi

Inwrijven met een krant, het lijkt hier wel Klazien uut Zalk tips veur in den keuk'n.  ;)
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 20-12-2006 00:06:47
Inwrijven met een krant, het lijkt hier wel Klazien uut Zalk tips veur in den keuk'n. ;)

Nee hoor, is een van de fijnste schuurpapieren die den mensch kent ;D

Gr ;)

sampie31

klazien wist een hoop mensen :eusa_angel:

de meeste autopoetsers doen het zo hoor probeer maar het zal zo zijn dat de meeste mensen
raar staan te kijken maar het heeft het beste resultaat

vetvrij
geen strepen
kan zowel binnen en buitenkant
en nogmaals is het goedkoopste wat er is :eusa_boohoo:

)()()sT

Even een topicje omhoog geschopt  ;D

In mijn V70 is vast regelmatig gerookt, dat sowieso. Mede daardoor vind ik in het ventilatiesysteem (vooral als ik de ventilator aanzet) een onprettige geur zitten.
Nu de avonden weer wat koeler worden, en ook elke morgen als ik naar mijn werk ga, beslaan mijn ruiten verschrikkelijk snel. Als ik de airco aanzet gaat het uiteraard snel weg.

In een poetsbui heb ik afgelopen zaterdag de ruiten eens gepoogd te reinigen met een of ander anti-fog goedje, maar het is nu nog erger  :eusa_shifty:
Zonder airco aan is in de ochtend no-go, beslaan zullen ze  :evil:

Ik zal dit weekend de ruiten eens goed reinigen met glassex en erna nog eens kijken, want ik heb nu het idee dat er mede door dat spulletje wat er nu nog op zit de ruit zo vet als bagger is.

Zou het echter ook kunnen betekenen dat de kachelradiator richting einde gaat? Ik heb (nog) geen lekkage dacht ik, maar dat beslaan, vette ruiten en muffe geur doen mij een beetje in die richting denken....

;)

reneetje

Als je kachel radiator aan zijn einde is dan zijn je ruiten idd wat vettig en beslaan idd snel , en met name aan de passagierskant.

Dit gaat gepaard met ,als je de kachel aanzet ,een maggi lucht.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

)()()sT

Citaat van: reneetje op 05-09-2008 09:40:37
Als je kachel radiator aan zijn einde is dan zijn je ruiten idd wat vettig en beslaan idd snel , en met name aan de passagierskant.

Dit gaat gepaard met ,als je de kachel aanzet ,een maggi lucht.

:'(

thuur

Ow, en nooit anti-fog middeltjes gebruiken! De kwaal is minder erg dan het middel :eusa_shifty:

Gewoon je ramen schoon houden. Ik gebruik de glassex-variant van de Lidl (W5 dacht ik?): ramen benevelen, met een keukenpapier schoonwrijven, direct daarna met een droog keukenpapier droog wrijven.

Sterkte met je rug.. :-\

Gr 8)

)()()sT

;D

Als ik echter de symptomen van Reneetje lees dan herken ik dat. Alleen rechts beslaat heel erg, en die geur bij aanzetten, Maggi, tja.

Ik ga me amuseren vandaag  :evil:

GeertG

Citaat van: )()()sT op 05-09-2008 10:11:40
;D

Als ik echter de symptomen van Reneetje lees dan herken ik dat. Alleen rechts beslaat heel erg, en die geur bij aanzetten, Maggi, tja.

Ik ga me amuseren vandaag  :evil:

Maar eerst opruimen hè  :evil:

Hopelijk valt het mee.
Interieurfilter als eens vervangen  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Droge kranten gebruiken, geen schoonmaakmiddelen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

face.flava

Citaat van: mehn op 05-09-2008 12:03:44
Droge kranten gebruiken, geen schoonmaakmiddelen.

Droge kranten werken perfect! Ik zou zeggen, het protocol van Thuur hanteren en als laatste met een nrc nextje (spits of dag doen het ook goed) de ruiten nog eens goed napoetsen. De krant verfrommelen tot een grote prop en lekker poetsen, veel druk geven. Als je goed bezig bent heb je na 1/4 deel van de voorruit het gevoel hebt dat je armen lam worden. Sportze!  ;D