Beslagen ruiten

Gestart door rberge, 26-11-2006 20:29:38

Vorige topic - Volgende topic

rberge

Wat is nu een goede manier om beslagen ruiten te voorkomen of snel op te lossen na een nacht gestaan te hebben in ons typische Nederlands winterweer?
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

SIPS Master

Airco aan, temperatuur op max en kachelventilator op stand 3.
Up the Irons!

@®-

Om sex dan maar buiten de auto te gaan doen  ;D ;D ;D.

Maar ook als je je airco aan zet je recirculatie klep dicht te zetten (dus dat is de lucht van binnen blijft dorgen door je airco)

Bouma206

Ik heb wel eens wat gelezen over Rain-X wat je wel kunt krijgen bij de Halfords. Ik weet niet of het helpt maar het schijnt wel goed te zijn tegen condens maar ook sneeuw blijft niet meer aan de ramen kleven.
Ga het zelf ook maar eens proberen binnenkort.
Fryslân boppe!!!!

Ben

Rain-X is alleen voor de buitenkant.
Werkt wel goed trouwens.

Bouma206

Oke maar wat doet het dan als het alleen voor de buitenkant is?? ???
Fryslân boppe!!!!

mehn

Citaat van: Bouma206 op 28-11-2006 09:00:42
Oke maar wat doet het dan als het alleen voor de buitenkant is?? ???

Het zorgt ervoor dat je ruit heel erg glad wordt.
Als er dan regendruppels op de voorruit zitten dan rollen die van de ruit af. Als je stilstaat naar beneden en als je rijd worden ze het dak opgeblazen.
In principe heb je dan bij regen geen ruitenwissers meer nodig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freulig

Het houdt alleen niet zo lang.

Je hebt ook doekjes voor de binnenkant, die lijken te helpen, maar geven een soort nare waas als het donker is en je tegenlicht hebt.

FGG

Citaat van: Misha op 28-11-2006 13:45:22

Je hebt ook doekjes voor de binnenkant, die lijken te helpen, maar geven een soort nare waas als het donker is en je tegenlicht hebt.

En daar gaat 't dus mis. Condens aan de binnenkant wordt dus veroorzaakt door vocht in het interieur dus waar je mee moet beginnen is alle vochthouders uit je auto gooien: sponzen, zeempjes, doekjes, enz. Daarna kun je verder gaan kijken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Jawel hoor, zolang je maar niet de ruitenwissers onnodig gebruikt en elke week door de wasstraat gaat...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freulig

Citaat van: mehn op 28-11-2006 13:55:40

Jawel hoor, zolang je maar niet de ruitenwissers onnodig gebruikt en elke week door de wasstraat gaat...

Je hebt wel aanmerkelijk minder ruitenwissers nodig, eigenlijk alleen als het echt hard regent, en dan nog meer voor je gevoel. Maar dat is alleen de eerste 2 weken, daarna wordt het snel minder.
Ik heb het spul twee jaar geleden gebruikt, misschien is het nu beter.

Ludo

Citaat van: Misha op 28-11-2006 14:26:40
Je hebt wel aanmerkelijk minder ruitenwissers nodig, eigenlijk alleen als het echt hard regent,

alleen bij hoge(re) snelheid heb je ze minder nodig.

SvenB

Rain-X is er ook voor de binnenkant tegen beslagen ruiten. Heb van de week een flesje opgehaald bij de halfords, ben er nog niet aan toe gekomen om het te proberen, dat zal morgen wel worden denk ik.

Ik ben benieuwd of het een beetje werkt.

Sven.

Bouma206

Ik ben ook erg benieuwd.
Fryslân boppe!!!!

Esveldt

Ik vind het enorme rommel. Ruit wordt erg wazig.

Mijn broer had het ook een keer gebruikt vond het ook niks. Vooral wanneer het kouder werd.

Zou ook werken in de badkamer etc. Nou niet dus.

Ik vind het troep.