Custom LED achterlicht

Gestart door Barry_C70, 28-11-2006 00:18:28

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

So I had always planned to some day retrofit the LED lights from previous generation S80 into my C70, but then I came across this site and it reminded me of those cool taillights you see on some previous generation BMW's.

http://www.radiantz.com/c1.html They're called Flexible LED Arrays and apparently they're, well, flexible. Similar to what BMW also uses for their angel eyes

So I started doing some research but I'm not an electronics expert, so maybe someone here can help me out with this? I know there are LED replacement bulbs you can buy from different websites but they don't look that good and don't seem legal in quite a few ways (brightness, light direction, etc) These seem to work well, plus because of the ability to connect a dual voltage adaptor thingy, I could make two rows of lights and have the brake light section light up brighter under braking.

So like the custom front bumper I plan to start sometime next summer, I thought I would get your opinions on my idea for a custom taillight design.

Clapton

Is het niet zo dat bijvoorbeeld Hella of een andere bekende fabrikant dit soort lichten in licentie maakt voor een producent, en er dus ook aftermarket producten te koop zijn, ik heb geloof ik dit soort led achterlichten gezien op een meeting bij Noordwijk, daar staan bijna iedere vrijdagavond bij Mc Donalds 10 tallen optisch getunde auto's. Ik betwijfel alleen of dat ook voor jouw toch redelijk exclusieve C70 aftermarket gemaakt wordt.

Barry_C70

Hella is the OEM manufacturers for BMW, VW and other auto companies. I've searched for a long time for aftermarket C70 tails, I'm pretty sure custom fabrication is the only way. The facelifted first generation C70 had clear jewel tail lights that had lines going across but they were still just regular bulbs

Clapton

Can't Viking in Shorts be of any assistence ?

Barry_C70

FRANQ

http://www.mx6.com/forums/showthread.php?t=92243

misschien lukt het zo

die stokjes kun je ook recht houden.
of in de kromming van het achterlicht maken, waarna je ze inwerkt.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

viking_in_shorts

Duurde even voordat ik dit zag. Waar zou ik mee moeten helpen?

Barry_C70

Citaat van: FRANQ op 28-11-2006 11:19:07
http://www.mx6.com/forums/showthread.php?t=92243

misschien lukt het zo

die stokjes kun je ook recht houden.
of in de kromming van het achterlicht maken, waarna je ze inwerkt.

mvg
frank

I've seen this method before and it look appealing, but would it be bright enough for rear lights? Maybe if I leave it in combination with the current bulbs? or would the rods just block the light from the regular bulb? Would the bulb get too hot for the LED or the rods?

Would this method be able to create similar (and legal) results like the light from the BMW 5?

FRANQ

if u use the rod for normal light and the bulb for the brakelight
i think it works fine.

the bulb dont get hot enough to melt the rod.

sorry for bad bad bad english

of kun je gewoon nederlands lezen????  :-[

ik denk dat als je het plastic stangetje alg normaal achterlicht gebruikt en de lamp zelf als remlicht dat dan alles gewoon goed gaat

wil je bij het remmen de strepen erin houden zou je het orginele glas vanbinnen zilver moeten spuiten oid. zo word het licht door de stangentjes gedwongen en zullen de stangentjes bij het remmen helemaal oplichten ipv alleen kleine streepjes..

mvg
frank

Barry_C70

I understand just fine, I just have a hard time writing Dutch quickly.

What about lighting direction would cutting a hex-rod like this be legally viewable from necessary angles?

FRANQ

doordat je aan beide zijden van het stokje een led plaatst zal het licht vanaf 2 kanten komen en vanaf 2 kanten tegen de streepjes reflecteren.

de gleufjes zijn maar in 1 vlakje gekerft (niet in 2 of meer dus, dus ze zijn erg ondiep)

zo kun je van links rechts en recht van achter altijd het licht zien

Barry_C70

Cool, thanks for the info, gonna go to Praxis or Gamma sometime this week and see what they got there and experiment a bit with the lighting effects, will post updates on findings.

Thinking I'll probably need to buy the newer clear jewel tail lights so that the lighting comes through more prominent.

FRANQ

hoi,

heb je al wat getest hiermee??

mij lijken die stokjes makkelijk omdat je  ze met een verfafbrander (hete fohn) ze makkelijk in de vorm van het achterlicht kunt buigen.

mvg
frank

Clapton

Citaat van: viking_in_shorts op 28-11-2006 11:22:48

Over traag gesproken, wat denk je van mijn reactie, geen uren later maar dagen. :eusa_wall:

Oké ik dacht, en dat is soms erg moeilijk voor mij, p.s. bevestigende reacties hierop worden direct genegeerd,  ;D  jij zit in Zweden en hebt dus, mogelijk, meer inzicht in de aftermarket onderdelen voor de C70 van Barry.

viking_in_shorts

Citaat van: Clapton op 04-12-2006 10:32:56
Citaat van: viking_in_shorts op 28-11-2006 11:22:48

Over traag gesproken, wat denk je van mijn reactie, geen uren later maar dagen. :eusa_wall:

Oké ik dacht, en dat is soms erg moeilijk voor mij, p.s. bevestigende reacties hierop worden direct genegeerd,  ;D  jij zit in Zweden en hebt dus, mogelijk, meer inzicht in de aftermarket onderdelen voor de C70 van Barry.

Sterker nog - ben begin van vorige week verhuist. Nog geen breedband - zit nu op 50.6 Kbps te internetten. Alleen al die 4 fotos op deze pagina maken me gek :eusa_wall:  Dus - zal even wat weken afwezig zijn. Maar .. zal wel eens kijken wat er hier voor aftermarket C70 apparatuur te vinden is - heb ik nu tijd zat voor :(  (=kan je het voorstellen - middle of nowhere, geen internet, geen tv, geen radio)
ARRGGHHHH