Auw, zonde hoor.......

Gestart door Bas850, 13-12-2006 13:42:23

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Weer eens niet gehinderd door enige kennis of verstand van zaken, maar een dikke boom heeft minder oppervlak (wat ook nog eens rond afloopt) zodat de auto zich er om heen kan vouwen.
Een container is vlak, du ser valt niet veel om heen te vouwen.
En inderdaad, de deur van de 850 is gewoon geopend, zo te zien. Daarom zou ik, als ik zou gaan, ook liever in een 15 jaar oude 850 tegen een container botsen dan in een andere auto...

mehn

Citaat van: Joris_Scholte op 16-12-2006 11:32:55
Daarom zou ik, als ik zou gaan, ook liever in een 15 jaar oude 850 tegen een container botsen dan in een andere auto...

...van 15 jaar oud.

Ik heb ooit eens filmpjes gepost over een aanrijding tussen een oude en nieuwe versie van hetzelfde merk...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 15-12-2006 22:04:05
je moet er niet aan denken dat je iets voor je krijgt met 80 of 120km/u, want wie rijdt er (hier  :evil: )nu nog 50km/u?.

Ludo, met 99.99% van de auto's zit de voorbumper tot op de achterwielen als je met 120km/u op zo'n container rijdt...

kijk maar eens op deze link, en dan zie je dat de 850 een veilige auto is.

http://www.folksam.se/engelsk/trafik_eng/sakrabilar2005.pdf

Je moet ook eens kijken naar de foto's van een Civic uit die tijd...

http://www.dtc-ag.ch/typo3/fileadmin/download/publicat/alte_airbag.pdf

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jorit

Citaat van: Turbobiker op 15-12-2006 22:21:41
Beeld zal toch ongeveer hetzelfde zijn als je met 80 crasht. Is inderdaad gewoon de werking van de kreukelzone.

Maar in zoverre heb je gelijk dat dit eerder de schade is van 60-70 km/u... Aan de andere kant is dit denk ik toch ook een offset crash, kijk maar goed. En dan zou het wel weer pakweg 50 kunnen zijn...

Ik ben 2 jaar geleden met een Volvo s70 met circa 50 km per uur frontaal op een skoda favorit gebotst. Deze stak onverwachts voorlangs, maar heb hem niet aan zien komen en heb dus ook niet geremd.
De Volvo zat voor een goede 8000 euro in elkaar, maar kon nog wel gemaakt worden, de motor bleef zelfs draaien! Ik heb dan ook sterk mijn twijfels over de snelheid van deze grijze glt. 

Oh ja de Volvo s70 behaalde destijds drie sterren in de Ncap test (Bron Autoweek)

http://www.autoweek.nl/crashtestrapport.php?id=15

Derks

Ik snap niet dat jullie blijven twijfelen over die snelheid, je kunt een pagina terug toch die Audi zien met 56 km/h. De schade van de Audi is zeker vergelijkbaar met die 850.

Gr derks

edit, het is geen 56, maar 64 km/h

HIER een aantal plaatjes van een hele rits autos met die snelheid.

BenC70ES

Citaat van: Derks op 19-12-2006 23:09:55
Ik snap niet dat jullie blijven twijfelen over die snelheid, je kunt een pagina terug toch die Audi zien met 56 km/h. De schade van de Audi is zeker vergelijkbaar met die 850.

Gr derks

Tja, blijkbaar geenéén die al een iets oudere VolvoBrochure heeft opgengedaan... daar staan namelijk dezelfde foto's in (480, 740, 240, 940...)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!