Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

walter leever

sorry,ik heb hem,en zo te zien zijn er nog meer die het nodig hebben ;D

wuilus64

Oh-oh...die laatste lijkt op m'n buurman....

walter leever

gezellige buurt daar ;D ;D ik woon toch ergens anders en hij staat nou ook voor mij!? ???

-D©©©L-

pooh

de waakhond hier:

maar ze houdt ook wel van een feestje ;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

FGG

Vreemd, ik kan niet stemmen. ???

Ik ben wel een hondenliefhebber en heb in 't verleden 4 honden gehad (niet allemaal tegelijk). Op dit moment hebben we geen hond, maar in de toekomst (kinderen de deur uit, met de VUT) gaat er zeker nog wel 1 komen. M'n favorieten:

Ach, en nog wel meer, maar deze staan bovenaan m'n lijstje.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Arjan T4

Ben altijd al een honden liefhebber geweest, dit zijn de mijne;

Alaska Malamute

Alaska Malamute / Laika kruising

Eind 2009 komt de 3e dan kan ik ritjes gaan maken met de slee  :eusa_dance:

-D©©©L-

Heb je de hond al Eugene ?

FGG

UserID6342

Leuk om te lezen  :) Idd is het (al dan niet verwerpelijke) gedrag van een hond een afspiegeling van hoe de hond is opgevoed.  Hier diverse rassen gehad w.o. herders (duits, hollands en mechelaartjes), dobermann's. bouviers, Duitse Dog en dan sinds een aantal jaren de hond van mijn zoontje (boerenfox). Bij de eerder vermelde rassen nooit geen probleem gehad, daar ik altijd superconsequent ben zowel tegen honden alsmede kinderen (ik mag het niet zeggen maar vertonen vaak hetzelfde gedrag).  Nee is gewoon nee en word nooit geen ja, klaar.  Als ik dan zie hoe sommige honden bijv. over de straten lopen, zakt nog steeds je boks af, bijna alles mag van het baasje.  Honden tijdens het eten kruipen net niet op je schoot om te schooien, ah joh dat doet tie altijd, moet je je niets van aantrekken en meer van dat soort onzin.  Als je de mensen erop aanspreekt en ze eens een keer meeneemt naar de hondensportvereniging (waar ik nog steeds lid van ben als "pakwerker") en ze daarwerkelijk laat zien hoe je op een heel andere manier een goed gehoorzame hond krijgt, die in principe veel gelukkiger is (met dank aan de roedeluitleg) dan wordt het afgedaan met; jullie zijn zo streng tegen de honden.  Maar van dat soort honden die zeer consequent worden getraind / afgericht ben ik dus het minste bang want die joekels kennen allemaal hun grenzen.  En die zg. bijtertjes die de meeste particulieren in hun bezit hebben dus absoluut niet  :eusa_think:  mensen zouden gewoon beter moeten nadenken voordat ze een hond (of beest überhaupt) aanschaffen, want het wordt vaak in een opwelling cq emotie gedaan. En meestal zijn dan de rapen gaar, zie bijv. naar de dierenasiels zo rond dit tijdstip, puilen allemaal uit want het beestje moet opzouten en wij betalen al genoeg voor de (al dan niet tweede) vakantie en daar kan geen pensionkosten o.i.d. bijkomen dus we binden het beessie gewoon aan de eerste beste boom ofzo....  Kortom; walgelijk gedrag dus...

FGG

Citaat van: michiel op 18-05-2007 15:50:41
Als een hond een kind bijt is de roedelorde niet in orde, de hond ziet het kind als gelijke en probeert de gelijke te corrigeren. Hoe doet een hond dat? Precies.....

Da's niet altijd zo. De hond die wij hadden was een schatje alleen als ie een keer onder de tafel lag en je ging per ongeluk op z'n staart staan dan was zijn eerste reactie een bijtreflex naar je enkel. Ik denk dat dat weinig met roedelorde heeft te maken...  ::)

gerardgrobben

Citaat van: FGG op 24-07-2008 11:17:20
Citaat van: michiel op 18-05-2007 15:50:41
Als een hond een kind bijt is de roedelorde niet in orde, de hond ziet het kind als gelijke en probeert de gelijke te corrigeren. Hoe doet een hond dat? Precies.....

Da's niet altijd zo. De hond die wij hadden was een schatje alleen als ie een keer onder de tafel lag en je ging per ongeluk op z'n staart staan dan was zijn eerste reactie een bijtreflex naar je enkel. Ik denk dat dat weinig met roedelorde heeft te maken...  ::)

zal ik jou ff op je staart trappen....kijken of je hapt.... :eusa_dance:
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------