Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Hier nog 1, gisteren onze Berner Sennenhond in moeten laten slapen. Net iets meer dan 8 jaar oud geworden, de vorige 2 werden allebei 9 jaar en 11 maanden.

Al druk aan het bellen voor een pup...

Jeff

Iemand ervaring met Deense Doggen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Hans Duiven

Ja, zelf gefokt
Reestdaldoggen

Doe maar een PB

KIM

Roger en Ronald; allebei sterkte.
Jammer dat Berner Senners nooit oud worden... Zulke lieve beesten.

gewoon peter

De laatste was een stamboekrotweiler en die was iig hd vrij en is dan ook bijna 13 geworden. Liefste beest in de hele stad, deed 's nachts de voordeur open voor inbrekers.
En dan nog iets over de rangorde. Wat ik mis in het verhaal is wanneer je een grote (vaak soms dominante) hond hebt en daarna komt er nog een kleintje (baby) dan is het toch wel oppassen geblazen. En alsjeblieft, leer dat ze ook komen als je ze roept. Heb er wat achter me aan gehad in die bijna 40 jaar wielrennen, maar gelukkig was ik altijd sneller. En die eigenaren maar brullen, schreeuwen, fluiten, maar terug gaan ho maar. gr. peter

Rogers XC 70 2000

Boxer was pas 7.... maar goed... een lijdensweg is haar bespaard gebleven. Ze had heel slechte heupen die haar de laatste tijd toch ook meer pijn bezorgden. En pas sinds zondag was ze er (voor zover wij hebben gemerkt) pas slecht aan. Vanmorgen diagnose laten stellen middels een kijkoperatie en direct besloten om haar niet meer wakker te laten worden....
Nu maar hopen dat ons andere monstertje een beetje went aan het alleen zijn. We willen namelijk terug naar 1 hond ipv 2.

@ Ronald : sterkte jong!
heb vanmorgen toch ff bij haar staan janken, zeker bij haar laatste zucht.

Reitse

Sterkte roger en ronald...

rovelra

Wij hebben bijna 7 jaar een Argenteinse Dog gehad ....
Een schat van een hond , tot op de dag dat ie ons zoontje vannet geen 2 in het gezicht beet .
Gelukkig was ik erbij !!! En heeft ie er niks ernstigs aan over gehouden ...
Wel gelijk met het beest naar de dierenartz om hem te laten in slapen (snik)

En onze hond was goed opgeleid en kende zijn plaats in de family MAAR toch heeft ie zonder reden de kleine man gebeten !!

WIj vertrouwen in elk geval geen enkele hond meer !!!!!
Het blijven toch dieren met instinckten welke er NOOIT uitgaan

Jeff

Citaat van: Taranis op 19-01-2010 14:24:56
Hier nog 1, gisteren onze Berner Sennenhond in moeten laten slapen. Net iets meer dan 8 jaar oud geworden, de vorige 2 werden allebei 9 jaar en 11 maanden.

http://gurb.deltaland.nl/ronald/zmvc/krista.jpg

Al druk aan het bellen voor een pup...
Sterkte man, met het verlies!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

GeertG

Sterkte Roger en Ronald........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

KIM

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 19-01-2010 15:05:07

Tsja.. dan ben je ineens toch wat minder vent he? Ik had hetzelfde toen ik mijn ridgeback van 7 moest laten inslapen vanwege alle tumoren.

Helaas ga ik het ooit weer meemaken want onze nieuwe ridgeback is inmiddels bijna 2; ik hoop alleen dat deze wel flink ouder wordt.

@Ronald: zoek alsjeblieft een echte goede fokker uit. Je kunt beter iets langer moeten wachten op een pup dan dat je een slechte fokker treft.

pooh

Citaat van: rovelra op 19-01-2010 15:14:17
Wij hebben bijna 7 jaar een Argenteinse Dog gehad ....
Een schat van een hond , tot op de dag dat ie ons zoontje vannet geen 2 in het gezicht beet .
Gelukkig was ik erbij !!! En heeft ie er niks ernstigs aan over gehouden ...
Wel gelijk met het beest naar de dierenartz om hem te laten in slapen (snik)

En onze hond was goed opgeleid en kende zijn plaats in de family MAAR toch heeft ie zonder reden de kleine man gebeten !!

WIj vertrouwen in elk geval geen enkele hond meer !!!!!
Het blijven toch dieren met instinckten welke er NOOIT uitgaan

is dit pas gebeurd?

@Roger en Ronald: sterkte!

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

pooh

oh en Ronald, haal inderdaad niet zomaar ergens een pup vandaan, probeer het kaf van het koren te scheiden, en als je echt perse heel snel een hond wilt is het asiel misschien de moeite waard om te gaan kijken.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Taranis

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 19-01-2010 15:05:07
@ Ronald : sterkte jong!

Tnx, jij ook :)

Ken het wel, moest me ook even inhouden gisteren, al heb ik het niet gemerkt dat ze daadwerkelijk stopte met ademen.

Wij hebben hadden 1 hond en m'n ma wil er graag 2. Ik hield dat altijd tegen, waar pa altijd erg blij mee was. Gezien ik binnen een paar maanden toch weg ben als 't goed is, zit ik nu een beetje te stoken dat 2 honden toch veel gezelliger is voor die honden. Eén is ook maar zo zielig... :evil:

Citaat van: KIM op 19-01-2010 15:25:03
@Ronald: zoek alsjeblieft een echte goede fokker uit. Je kunt beter iets langer moeten wachten op een pup dan dat je een slechte fokker treft.

Klopt... we kopen er altijd 1 met stamboom en gewoon via de club. Helaas zijn er een jaar of 5 terug wat fokkers uit de club gekieperd omdat ze zich niet aan bureaucratische regels hielden maar wel het beste voor hadden met de hond zelf.
De hond die we nu in hebben laten slapen was een lief best, maar was van begin af aan zwak, ondervoed en bang. Er is daar gewoon iets fout gegaan wat heel lang gekost heeft om dat er uit te krijgen. De eerste keer dat we gingen kijken was het een vrolijke pup die naar ons toe kwam, toen we ze gingen halen kroop ze weg. Als we dat nog een keer meemaken dan is het jammer maar nemen we de pup niet mee. Er is daar gewoon iets gebeurd en we zullen wel nooit weten wat, maar het verpest zo'n hond gewoon. Afgezien daarvan kreeg ze verkeerde voeding. En die fokker mag dan wel binnen de club blijven :eusa_wall:

peteRRR

Veel sterkte.
Hier nog een tip www.raadvanbeheer.nl

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla