turbo druk metertje linksboven bij 850 ? ?

Gestart door thiest5, 28-11-2006 22:23:31

Vorige topic - Volgende topic

thiest5

Ja ja eindelijk hoor na wikken en wegen heb ik vandaag na 3 jaar vw te hebben gereden gekozen voor een volvo 850 t5 sedan. en wat rijdt dat heerlijk zo'n automaat. echt fantastisch. hij heeft 272000 gelopen en is metallic groen van kleur onderhoudshistory erbij orgi volvo onderhouden echt een perfecte auto. maarja ik ben een beetje nieuw met volvo dus vandaag een vraagje over de turbo.

Ik zie bovenin in mijn tellerbak een soort turbo metertje zitten. waar dient deze precies voor. toen de motor koud was toen ik hem ophaalde vanmiddag ging elke keer bij het gasgeven dat metertje mooi mee de hoek in. maar toen hij eenmaal warm was op bedrijfstemperatuur. bleef hij mooi tussen blank en wit staan. de temperatuur meter blijft ook mooi in het midden hangen. hij loopt perfect. is dit dan een soort turbo temperatuur meter ? zou daar graag wat over te weten komen.

groetjes thijs

Emiel

Het is echt een turbodrukmeter, als ie niet gechipt is komt ie iets over het midden van het witte vlak. Gechipt slaat ie ver de hoek in.

Ludo

en eerst het motortje op bedrijfstemperatuur brengen!, dan pas gasgeven.

thiest5

ow gelukkig ik was al bang zo van mmm zal toch nie al iets aan de hand zijn ofzo, ja inderdaad ik reed ook heel rustig. ben ook beetje blut na vandaag.dus benzine beetje sparen, maar me baas heeft ook zo'n volvo v70 t5 dan maar daar zit nie zo'n metertje in. en ik rij altijd mijn auto's heel erg goed warm. maar als deze meter gewoon vast blijft staan dan is hij op ideale temp ?

alvast bedankt.

JCviggen

Als de meter eerst werkte en nu gewoon in het midden blijft staan dan werkt ie niet meer nu. Stationair moet ie ver naar links in het zwarte gebied staan, ook tijdens het rijden enkel als je druk opbouwt gaat ie naar rechts in het wit. Kan zijn dat je slangetje los is. Als de wagen normaal rijdt is het wellicht dit, erg onschuldig.