motor hapert in stationaire stand

Gestart door dave1976, 01-12-2006 22:21:30

Vorige topic - Volgende topic

dave1976

mijn mototr hapert in de stationair stand, hij komt langzaam op de gewenste toerental.als ik ligtjes gas geef dan lijkt het net of de motor wil afslaan.
wie kent dit probleem.

thuur

Hoe is het met de ontsteking gesteld?

Gr :-\

dave1976

wat betreft de ontsteking weet ik het niet.het kan ook de verdeel-kap wezen.ik heb er eigenlijk weing verstand van.

groet dave.

thuur

Weet je wanneer voor het laatst verdeelkap/rotor/bougies zijn vervangen?

Gr ;)

dave1976

nee dat weet ik niet.grote beurt moet nog komen .ik denk dat ik dat morgen zelf maar even ga ondernemen.

groet.

dave1976

nieuwe verdeelkap en rotor maar het probleem is nog niet opgelost.de motor blijft haperen in de stationair stand.als ik een klein beetje gas geef lijkt het op de motor uit wil vallen.dus we zijn weer bij voor af aan.

RonnieDuck

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Emiel

hanszelf

Ik weet niet hoe het heet maar er zit tussen je luchtfilter en je blok behalve de dikke slang ook een dunne met een soort klep erin (naast je gasklephuis). Die klep hoort bij stationair open te gaan en dan bij gasgeven weer dicht.
Volgens mijn gasboer is dat de boosdoener (ik heb precies dezelfde klacht). Als dat ding vervuilt blijft de klep te lang open of juist dicht.
Ik heb hem al eens geprobeerd schoon te maken maar dat moet blijkbaar wat grondiger dan ik heb gedaan. Of misschien moet ik hem wel gewoon vervangen (iemand enig idee wat zo'n ding kost?).

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

thuur

Citaat van: hanszelf op 03-12-2006 01:08:42
Ik weet niet hoe het heet maar er zit tussen je luchtfilter en je blok behalve de dikke slang ook een dunne met een soort klep erin (naast je gasklephuis). Die klep hoort bij stationair open te gaan en dan bij gasgeven weer dicht.
Volgens mijn gasboer is dat de boosdoener (ik heb precies dezelfde klacht). Als dat ding vervuilt blijft de klep te lang open of juist dicht.
Ik heb hem al eens geprobeerd schoon te maken maar dat moet blijkbaar wat grondiger dan ik heb gedaan. Of misschien moet ik hem wel gewoon vervangen (iemand enig idee wat zo'n ding kost?).

Hans

De stationairregelaar, CIS klep of stappenmotor wordt dat hier genoemd.

Schoonmaken heeft alleen effect als je het ding een nachtje laat weken in remmenreiniger (1 kant afdoppen, alleen het mechanische gedeelte!). Veel, heel veel remmenreiniger gebruiken voor en na het weken.

Gr ;)

hanszelf

Nou, dat is het bij mij dan toch niet denk ik. Heb het hele ding met een tandenborsteltje en veeeeeeel remmenreiniger schoongemaakt, maar het probleem blijft. Op LPG overigens meer dan op benzine maar LPG zal wel wat nauwer luisteren qua afstelling neem ik aan?
Hoe dan ook: ik zag ook nogal wat scheurtjes in vacuumslangen, en als ik het goed snap bepaalt het vacuum wat die CIS doet. Klopt het nog zover? Zo ja: scheurtjes in de vacuumslangen -> verkeerde meting -> onregelmatig lopen? Is er een schema van hoe dat zo ongeveer werkt? Ik dacht namelijk stationair=open maar dat lijkt niet standaard zo te zijn.
Dan nog wat: er zitten bij mij 2 van die vacuummeters in. Een naast de verdamper en een boven de grille. Is die 2e speciaal voor de LPG-regeling geplaatst?
Ik hoop wel dat ik dit op de een of andere manier zelf kan oplossen want heb afgelopen maand ook al 300 euro remrevisie gehad  :eusa_pray:

Hans

thuur

Je specifieke LPG vragen kan ik niet beoordelen, wel weet ik dat de ontsteking veel nauwer luistert bij LPG dan benzine. Als het probleem op benzine stukken minder is zou ik eerst daar zoeken.

Vacuumlekkages zijn nooit goed en moeten altijd verholpen worden. Zodra een slangetje of knie-tje hard of gescheurd is: altijd direct vervangen.

Gr 8)

hanszelf

update

Vacuumslangen vervangen nadat de auto me gisteren bijna helemaal in de steek liet. Op benzine loopt-ie nu weer als een zonnetje, maar op LPG is het nog steeds censuur.
Ik kan er dus niet onderuit; maandag gaat-ie naar de gas-dokter. Hopelijk houdt die het een beetje netjes (qua €€€€).

Hans