Stukje Vering afnemen?

Gestart door Barry_C70, 02-12-2006 03:43:03

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

I love how low this C sits and want to achieve a similar stance. Granted that these are 19" rims (I think) and fill the well more than my 17" canistos, I get the feeling that the IPD springs i have on right now probably won't allow my car to sit as low as this one.

My question is, would cutting off a piece maybe a whole circulation of the springs be a (safe) solution? I currently have IPD/TME springs and Bilstein yellow shocks

-D©©©L-

Citaat van: barry_c70 op 02-12-2006 03:43:03
My question is, would cutting off a piece maybe a whole circulation of the springs be a (safe) solution?

Nee, niet echt.
Hoelang heb je die TME veren er al onder zitten ? Ik lees nogal eens verhalen over "na zakken" 

elianmars

Nooit veren afslijpen/zagen!  :eusa_naughty:

Barry_C70

Citaat van: DCCCL op 02-12-2006 08:52:05
Nee, niet echt.
Hoelang heb je die TME veren er al onder zitten ? Ik lees nogal eens verhalen over "na zakken"

I installed them in October so not that long ago really, does that make a difference? And what kind of stories have you heard?

Citaat van: elianmars op 02-12-2006 09:23:27
Nooit veren afslijpen/zagen! :eusa_naughty:

I knew it wasn't a perfect solution but I wasn't sure if it was THAT bad. I've heard of some people with S60R and V70Rs hacking off pieces of their rear aftermarket springs because it was too high compared to the front.

Any idea what springs might allow me to sit this low then?

Johann

Afzagen heeft te maken met de opzet van de veer. Bij sommige veren heb je wikkels welke op elkaar komen te liggen als de auto op de wielen staat. Dit noemt met ook wel "dead coils" ze zitten er op om er voor tezorgen dat als je de auto op de krik zet dat de veer dan niet los gaat zitten maar tegen de schotel blijft drukken.

Bij de V70R achteras kon er wel een wikkel af omdat deze wikkel ten eerste een dead coil was en ten tweede omdat de veerpoot van de normale AWD langer is dan die van een R. Door het verwijderen van de dead coil bleven er nog 3 coils over en kwam de rijhoogte van de auto op de juiste plek, het verende deel van de veer was dus feitelijk niets anders.

Bij de achteras van een C70 zou er wel een wikkel af kunnen maar dan komt de hoek waaronder de veer aanligt in de schotel niet meer overeen. Tevens ga je de springrate van de veer veranderen omdat bij de C70 veren de bovenste wikkel geen dead coil is. Om er voor te zorgen dat de veer opgesloten blijft zou de slag "travel" van de schokbreker hoger gezet moeten worden.

KW veren achter kun je bijstellen.

Barry_C70

Thanks for the suspension 101 Johann, much appreciated! So you're saying if I get a set of KW springs I'll be able to hack off a coil and be able to attain the same stance as the above pic? What about the front?

I think I found these pics posted by you somewhere, do you have any info on the suspension settings and rim size?

mehn

Volgens mij geeft Johann in zijn laatste zin een hint ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Kw-onderstel aanschaffen.  :eusa_shifty:

M a r c

áls je toch wilt doen dan boven een 1/2 wikkel en onder een 1/2 wikkel, anders past het niet meer in de voorgevormde schotels.

Overigens best mooi een rode C70  :)

Maar blauw ook  ;D

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: barry_c70 op 02-12-2006 13:09:15I think I found these pics posted by you somewhere, do you have any info on the suspension settings and rim size?

Die foto had ik op 't forum gezet, was van de Zwitser Benu, een vriend van rednitro (met die gele V70R), hij heeft na deze C70 een S60R gehad en rijdt nu met een M3 CSL.

Hij had toen 19" Mille Millia en een pre-productie KW-onderstel.

http://www.rednitro.com/Viele_Bilder/Schone_Volvos/Benu/benu.html

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Barry_C70

KW Coilovers it is then. And those rims are pretty sweet too, gotta keep those in mind when deciding between those and peg replicas

nico1

wat is een pre productie
carbon blauw das mijn volvo nou

Barry_C70

pre production = voor productie, soort test model