dashboardlampjes in eens uit

Gestart door vin850, 09-12-2006 17:13:43

Vorige topic - Volgende topic

vin850

Help zomaar even een vraagje.

Ik rijd lekker van me werk naar huis, rij de tunnel in en is altijd genieten dat alles zo mooi brand in het donker. Halve wege de tunnel werd het erg donker in de auto me dashboardlampjes gingen uit Iemand een idee of bekend probleem. Voor alle duidelijkheid echt alle lampje uit, dus kom niet met een verhaal over lampjes vervangen ofzo??

Groeten Vincent
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet

thuur

jberg

mischien de reostaat (de draaiknop waar je je verlichting mee dimt)
je kunt hem zo naar voren eruit trekken, en anders de afdekplaat bij de pedalen losschroeven, en vanachter duwen.

voltmeter er bij, - aan iets van metaal, met de + aan beide kanten meten, als je op een draad geen spanning vind isie kapot,

tip, ruik er eerst ff aan, als ie stinkt isie waarschijnlijk naar de eewige jachtvelden

natuurlijk wel eerst je zekering kontroleren

vr gr jw

vin850

Zekering is goed, de dimmer stinkt niet en door gemeten en is ook goed. Nou hou ik gisteravond dat hij in eens weer ging branden. Maar vanochtend toen ik naar me werk rij halve wege de rit alles weer uit. Ik zelf denk of ergens een los contactje, of de lichtschakelaar.

Maar in het donker rijden zie echt niet hoe hard je rijd, heb ook wel weer wat maar zit niet te wachten op :police:

Gr Vins

pwassink

Maakt het nog uit als je voorzichtig wat pielt aan de regelaar ?

Tenzij hij volledig door is en dus een onderbreking heeft wil het nog wel eens zo zijn dat er met wat geduld een
stand is te vinden waarop het nog wel werkt. Ok op een stand dan vaak maar heb je in elk geval licht op je klokkies.

En ja ik weet hoe leuk dat is, toen ik de 164 ophaalde kwam ik er ook in het donker achter dat iets het niet deed tijdens het eerste ritje, enig pielen bracht toen soulaas, en afblijven is daarna de boodschap ..   :eusa_snooty:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Emiel

Hoe vaak valt ie uit?

Heb hetzelfde gehad...bleek dat de verlichtingsdraad van de stoelverwarmingsschakelaar kortsluiting maakte met de carrosserie.

vin850

Ik ga het eens proberen bedankt alvast voor de tip ;)

vin850

Ik merkte wel als ik in en uit stap dat het soms dan gebeurd, maar vanancht met rijden zeker een uur gebrand. En nu vanochtend weer ineens uit. Ik heb het een keer zien kniperen tijden het rijden de verlichting. even aan uit en dan weer aan en toen uit en blijft uit. Als ik nu zou starten dan brand het even en dan weer uit. Stoel verwarming heb ik jammer genoeg niet.

Gr Vins

thuur

Als ik het goed herinner heeft Emiel heeeeeel lang gezocht naar dit probleem. Ik denk toch dat je de schakelaars een voor een eruit zult moeten halen en kijken of de bedrading van het licht onbeschadigd is. Het zijn de dunne roze kabeltjes.

Maar probeer eerst de dimmer.

Gr :-\

Emiel

vin850

Tja ik wordt er ook niet vrolijk van, ga morgen dan maar alles door meten. Meten is weten zeg ik altijd. Ik hou jullie op de hoogte ???

vin850

Heb het probleem gevonden, ooit is eens de mistschakelaar vervangen en die heeft de roze plusdraad ergens knel gezeten. Dus na lange tijd was daar een draadbreuk. Draadje door geknipt en hersteld netjes met een krimpkousje en alles doet het weer :eusa_dance:

Ik heb even de schema's erbij gedaan.