ventilatiekleppen ECC werken niet! help

Gestart door Paul850, 09-12-2006 19:11:17

Vorige topic - Volgende topic

Paul850

Mijn 850 Estate van 1996 (2.0) heeft een hardnekking defect. Bij de dealer geweest en na drie uur zoeken hebben ze em niet kunnen fixen. Voor ik weer 225 euro  :-X of meer over de balk smijt: wie kan me een tip geven ::) : Foutcode 2-3-1 (klepmotorstandsensor vent.) 2-3-3 (idem, vloer/defroster) 3-2-3 (klepmotor ventilatie te lang actief) Tot zover uit het rapportje dat ik kreeg. Maar alles doorgemeten, OK, alleen kalibreren lukte niet....Dus geen ventilatieregeling. Oja, ik ben maar een leek hoor...... :o

Ludo

achter je mooie dashbord zitten klepmotortjes die de ventilatie regelen.
wellicht zijn de tandwieltjes daarvan stuk.

op deze foto zie je zo één van de motortjes. (nr14)

elianmars

Dat lijkt me inderdaad het probleem, ja.

Vreemd dat de dealer dat niet heeft gevonden......  :eusa_think:

Paul850

Bedamkt. Ik begreep van de dealer dat ze alles gecontroleerd hadden (en alles werkte?! ??? maar dat ze de zaak moesten kalibreren, tijdens een proefrit? ???. En dat laatste kregen ze niet voor elkaar. Wat zou dat kunnen zijn????Zijn die motortjes trouwens duur?????

Emiel

Inderdaad, het kalibreren gebeurd tijdens een proefrit. En vaak gaat dat niet in 1 keer goed. Mede als de klepmotor stuk is kan je kalibreren wat je wilt, maar dan lukt het dus gewoonweg niet...

Klepmotor zijn best aan de prijs, dacht iets van €125,- ex. 

elianmars

Waarom gebeurt dat kalibreren tijdens een proefrit?

Het gaat er toch gewoon om dat alle motortjes in de juiste stand staan t.o.v. de schakelaar? Daar hoef je toch niet voor te gaan rijden?

Ik heb het gewoon hier voor de deur gedaan en alles werkt perfekt.

En zijn die motortjes zo duur? Dan ben ik rijk! Ik heb er hier nog vier liggen (gebruikte)  ;D

Drie maal W507, één maal W539.
Typenummers van is op alle motortjes hetzelfde (Volvo 9142629/4970)

elianmars