Velgenreparatie: advies + adres?

Gestart door llinssen, 10-12-2006 20:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

Op marktplaats het ik 4 Centaurus velgen op de kop getikt. Nou ja, gewoon gekocht.
Van te voren wist ik dat 1 van de 4 velgen in slechte staat was. Maar ik dacht:
-wellicht is die toch te redden voor een redelijke prijs
-als niet, dan heb ik voor niet al te veel geld 3 reserve velgen. 3 is misschien wat veel, en ik kan er altijd nog 2 verkopen.

Met de beschadigde velg ben ik naar de bandenman gegaan en het oordeel was:
duidelijk scheurtjes, moet gelast, bijgebogen en gecoat worden. Reken op zijn minst op 100 euro.

Ik heb een foto van de beschadigde velg gemaakt (zie hieronder).

De vragen:
Klinkt deze inschatting redelijk?
Weet iemand een betrouwbaar en goedkoop adres voor velgenreparatie
(de bandenman waar ik geweest ben is een goede bandenman, maar niet echt een velgenman)?

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

een serieus 'deukje' Laurens.  ;D
ik heb er zo ook eentje.

op het forum staan diverse adressen.
bv http://www.develgendokter.nl/
http://www.wheeltrim.nl/

anders even googelen, er zit er mischien ook nog eentje kortbij in jouw buurt.

R o b

#2
Ik heb mijn 2e hands gekochte velgen bij de velgendokter in Uden laten spuiten. Ze zijn voor mijn winterbanden.

Velgenreparatie was niet nodig, puur het spuiten. Maar er liggen me daar toch een hoop velgen haha! Goed teken dus.

De kleur die ze gespoten hebben moest absoluut de ori voor 99% benaderen, en voor zover dat te zien is natuurlijk hebben ze dit ook bereikt. Ik kan ze aanraden. Schuren/stralen + spuiten + blanke lak: 70 euro/velg betaalt.

Zo zagen ze eruit toen ik ze kocht Crtares 16" BBS:


Klaar  ;D:









-D©©©L-

Dat stralen en spuiten of poerdercoaten is het werk niet, voordat je zover bent...
Ik blijf even hangen op het stukje waarin je spreekt over "duidelijke scheurtjes".
Als dit op 1 plek is, en niet in het bed van de velg dan is dit misschien reparabel door een ervaren Aluminium Tig lasser. Uitslijpen, oplassen en afdraaien.
Indien het echt uitgewaaierde haarscheurtjes zijn, zou ik hem echt niet meer gebruiken.
Misschien heb je een foto van die "duidelijke scheurtjes" ?

Er zijn er al een paar genoemd die velgen repareren (lassen, richten) en spuiten/poedercoaten, ik voeg http://www.wheelservice.nl/ daar nog even aan toe. Je kan het best even telefonisch contact met ze opnemen, dit is toch (schade) werk wat per geval bekeken moet worden.

suc6 !

@®-

Mijn zomerset "Canisto" gaan van de week naar www.hespo.nl.

Ik heb een deukje aan de binnenkant van de velg, verder gaan ze mijn velgranden weer netjes maken.
Zij hebben ook voor mij eens een "Colomba" gerepareerd zoals die er bij jou ook uit ziet.

elianmars

Als 't voor ongeveer 100 euro gerepareerd kan worden en de velg weer netjes is, vind ik 't een mooie prijs, hoor.

breakman

ik denk ook dat het geen misse prijs is als die velg dan terug helemaal in orde is ! maar een second opinion ergens anders kan nooit kwaad natuurlijk !!

llinssen

Die 100 euro leken me eerlijk gezegd weinig als de velg inderdaad gescheurd is en er gelast moet worden. Dan moet je toch ook coaten etc.

Zoals gezegd, het is een bandenman die dit zei en niet een echte velgenman. Ik denk binnenkort eens een bezoek aan de velgendokter te brengen en zijn expertise te vragen. Dan weet ik dat het goed gebeurd. Een velg die uitelkaar valt is ook niet echt wat.

Dank voor alle tips, en ik hou jullie op de hoogte.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Een gescheurde velg scheurt vroeg of laat wel altijd terug...  :-\

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: BenC70ES op 15-12-2006 21:49:55
Een gescheurde velg scheurt vroeg of laat wel altijd terug... :-\
Zeker als je er alleen maar mee scheurt !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Citaat van: BenC70ES op 15-12-2006 21:49:55
Een gescheurde velg scheurt vroeg of laat wel altijd terug... :-\

stoepranden ontwijken  ::)

veel velgen reparaties zijn niet netjes uitgevoerd, en dan wordt er te weinig materiaal verwijderd. als je het hele gescheurde deel verwijdert, dan scheuren ze niet meer. Wordt dat niet helemaal gedaan, dan gaan de oude scheuren doorzetten
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn