Dit is hem geworden..850 2.5I 20V, foto erbij.

Gestart door Frans 50, 11-12-2006 19:10:43

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Zo vandaag eindelijk uitsluitsel gekregen over de distributie riem.. deze is bij de dealer (Volvo) op 241.000 KM vervangen... er staat nu 265.000 op de teller.
De wielen by the way 16"

Zodra ik hem heb zal wel wat meer op het forum plaatsen.
Voor nu eerst maar even de foto gemaakt bij de garage.

Oja... kosten 3950 Euro, bj 07-1995

Groeten,

Frans...

Part 2:
Yes.. vrijdag (15-12-2006) kan ik hem ophalen, vandaag heeft ie APK gehad toevallig was ik in de buurt... eigenlijk kwam ik net binnen om het een en ander af te spreken.
Hij stond net op de brug en de wielen waren er af,  ze hadden de achterremklauwen gedemonteerd, deze werden keurig schoon en gangbaar gemaakt.
De voorremmen zagen er goed uit, blokken zeker nog 6 a 7 mm dik, schijven ietwat in gelopen. De linker schijf vertoonde wat meer slijtage dan de rechter... zou 1 mm kunnen schelen.
Verder wel een puntje van aandacht gezien...... rechter aandrijfas zweet langs de oliekering!  :eusa_think:   Ik heb aangegeven dat ze hier naar moeten kijken!
Geen olie of andere sporen bij het beruchte gaatje startkrans, koppelinghuis... keurig droog... gewoon aluminium oxide...! Pffffffffffffffffff......
Alle manchetten zien er keurig uit.
Ook de bodem geen gekke krassen of id, sterker nog op de carter plaat nauwelijks sporen van drempels of anders, alleen wat kleine krasjes... mijn voorlopige conclusie dit is geen ragggggg bak geweest.
Hoe de uitlaat er bij hangt was voor mij niet te beoordelen... dat blijft denk ik ook koffiedik kijken.
Waar ik op korte termijn nog wel even mee bezig ga, de originele Volvo trekhaak, daar bladdert de verf  af, met name op de plek waar de uitlaat zit... daar vertoonde de carrosserie ook wat corrosie. Het betreft hier het gedeelte waar de pijp langs de achter spoiler gaat.
Niet schokkend maar toch even wat aan doen voor dat de pekel op de weg komt. Ook wil ik voor dat het gaat winteren het motor compartiment schoon hebben, ligt nogal veel zooi zoals zand en bladeren. Ziet er een beetje smoezelig uit... gelukkig geen olie zooi...

Al eerder geschreven, vandaag de Volvo dealer gebeld daar konden ze mij vertellen dat in 2004 de distributieriem, de schokdempers en load-adjusters vervangen zijn. (241.000km) was wel een pak van m'n hart...

Zo dat was het even ... nu maar snel naar de vrijdag toe... ..en dan maandag gelijk naar schiphol roffelen......

Part 3:
Zo in een nieuw bericht mijn deceptie gepost... will be continiued...

Frans...........

marcelV70R

mooi rood is niet lelijk!! ;D ;D
zieter goed uit.
veel plezier ermee.

Marcel

Frans 50

Hoi Marcel,
Bedankt voor je reactie... ja kan ik ook eindelijk mee roffelen.. ha ha .. :eusa_dance:
Ik heb inmiddels al een adresje waar ik de roofrails vandaan kan halen..
En ik wil er voor de zomer CC in bouwen... schijnt niet echt een probleem te zijn als je de juiste spullen hebt. :eusa_think:

Zodra ik hem voor de deur heb zal ik wat meer plaatjes schieten. :D

En inderdaad mooi rood is niet lelijk.. maar wel een klus om bij te houden ha ha ....

Frans

ief

Knappe wagen Frans, veel roffelplezier gewenst! ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Frans 50

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 12-12-2006 00:33:05

Ja bedankt... Ivo en ik hoop het ook... aan de kilometers mag het niet liggen.

ief

Citaat van: Frans49 op 12-12-2006 00:47:01

Nee, hij is net 10.000km ingereden, je mag gelijk gas gaan geven, bofferd! ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Frans 50

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 12-12-2006 00:52:13
Citaat van: Frans49 op 12-12-2006 00:47:01

Nee, hij is net 10.000km ingereden, je mag gelijk gas gaan geven, bofferd! ;D

YeSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSss............. :eusa_dance: :D :eusa_angel:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FelixB

Mooi auto voor die prijs  :eusa_clap:

Ik denk dat ik mag zeggen dat ik niet de enige ben die uitkijkt naar meer foto's, wat mij betreft vooral van het interieur...
855R & C70 T5 cabrio automaat

breakman

mooie auto !! proficiat met je aankoop !

met die kilometerstand is dat een mooie prijs !! (als belg toch een beetje duur maar mooie prijs voor NL)

roofrails zou je dat wel doen ? ik vind hem prachtig zo heb ze bij mij er ook af !!! heeft hij nog leueke opties erop ?

veel rijplezier in elk geval en welkom op het forum

Frans 50

Citaat van: breakman op 12-12-2006 10:17:31
mooie auto !! proficiat met je aankoop !

met die kilometerstand is dat een mooie prijs !! (als belg toch een beetje duur maar mooie prijs voor NL)

roofrails zou je dat wel doen ? ik vind hem prachtig zo heb ze bij mij er ook af !!! heeft hij nog leueke opties erop ?

veel rijplezier in elk geval en welkom op het forum

Vanmorgen met de Volvo garage gebeld en inderdaad is hij daar geweest voor een distributieriem en achterschokbrekers incl. levelcontrol.
Opties:
ABS,
Traction control.
Uitgebreide boordcomputer.
Alles wat je verwarmen kan...
AC. (moet de werking nog goed controleren)
Wis was op de koplampen
16" wielen met alu velgen... zijn niet bijzonder mooi meer. Komen uit Belgie denk ik... tenminste ik zie ze bij jou ook zitten... Ha ha.
Heeft jammer genoeg geen CC, wil dat er nog wel op zetten.
Het interieur is netjes... niet bijzonder... plaats zsm wel wat kiekjes... er zit in ieder geval een rolcover over de achterbak.

Frans

Gmid

Mooie wagen! lekkere poetskleur! Ziet er netjes uit zo op de foto.
Volvo C30 '12

Frans 50

Citaat van: Gmid op 12-12-2006 13:04:52
Mooie wagen! lekkere poetskleur! Ziet er netjes uit zo op de foto.

Ja moet maar eens kijken hoe ik dat weer ga oplossen... komt tijd komt raad...ben van nature niet echt een poetser... maar ik hoop dat met deze auto het kwartje (ja ben nog van de oude stempel) valt.
In ieder geval gezien dat het motor compartiment nog wel wat aandacht behoeft...
Zijn daar truukjes voor WD40 of iets degelijks, het is daar niet echt schoon, geen olie of zo, maar gewoon zand en andere zooi. hoeft van mij niet te glimmen maar zie bv. dat de generator redelijk geoxideerd is.

Frans..

Frans 50

Citaat van: FelixB op 12-12-2006 08:57:29
Mooi auto voor die prijs :eusa_clap:

Ik denk dat ik mag zeggen dat ik niet de enige ben die uitkijkt naar meer foto's, wat mij betreft vooral van het interieur...

breakman