zonneklep vervangen

Gestart door hansiman, 12-12-2006 22:16:55

Vorige topic - Volgende topic

hansiman

Hallo iedereen, na 2 jaar amazone en 5 jaar 240 rijden ben ik nu kersverse eigenaar van een 850 2.5/20v uit 1996. Het is een amerikaanse uitvoering en de teller staat op 123.000 miles. De eerstgenoemde bakken waren heerlijk sleutelbaar. Hopelijk kom ik met de 850 zelf ook nog een eind want er zijn (natuurlijk) wel wat kleine zaakjes te repareren. Hebben jullie bv voor mij een advies voor het volgende. De zonneklep aan de bestuurderskant lag er geheel af bij aankoop. Op de sloop vond ik een prima klep (7,5 euro!) met de juiste kleur, echter zonder verlichting van het makeupspiegeltje. Die hoort er namelijk oorspronkelijk op bij mijn uitvoering. Als je soms denkt wat zeurt die vent over een zonneklep. Het vervelende is dat de bedrading doorgelust is en dat ik in deze donkere dagen al een tijd rond rijd zonder binnenverlichting. Ik wil de aanwezige kapotte draden kortsluiten om de verlichting weer aan de praat te krijgen. Nu weet ik veel over bouwkunde maar zeer weinig over electra. De twee draden die vanuit de raamstijl naar de klep gaan (daar staat geloof ik continu spanning op) maken aldaar contact met twee lampjes. Hoe kan ik dat verhaal nu omzeilen en zorgen dat de zaak weer doorgelust is zonder sluiting te maken?

)()()sT

Ik kan je helaas niet helpen, maar er zijn genoeg mensen hier die je meer kunnen vertellen over de bedradings-zaakjes...

Stel je even voor in "wie ben ik" (natuurlijk met wat foto's ;))
Ik lees bouwkunde.... interessant :)

Gr.

thuur

Hallo Hans en welkom op het forum. ;)

Die 2 draadjes zou ik lekker van af blijven. Het is gewoon een 12V voorziening voor de make up spiegel en staat verder los van de binnenverlichting. Dus goed aftapen en zorgen dat ze elkaar of de carrosserie niet raken.

Vwb je binnenverlichting: de knopjes bij je binnenspiegel willen nog wel eens haperen. Druk ze eens een keer of 20 heel snel (en niet te zachtjes) op en neer en kijk of je verschil ziet. Uiteraard heb je de zekeringen al gecontroleerd :D

Gr 8)