Turbo suist continu

Gestart door SvenB, 13-12-2006 08:37:12

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Het gaat om het ijzeren buisje wat aangegven is door de rode pijlen, kan dit het gesuis en het verminderde vermogen veroorzaken.

Door de inbouw van de LPi injectoren is dit buisje wat gebogen en als ik heel goed kijk zit er een scheurtje in.

M a r c

Dat hoort daar ook helemaal niet te lopen... zit normaal ónder de brandstofrail.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

SvenB

Dat zal waarschijnlijk met de LPi inbouw wel zo gedaan zijn. Maargoed, waar is dit buisje voor en kan een scheurtje hierin het vermogensverlies en het gesuis veroorzaken ??

Sven.

mitsupiet

Hallo;
Het kan ook iets heel stoms zijn.
Het lijkt een beetje op wat Tom ook een tijdje geleden had.
Het probleem was toen dat de doorvoertule linksonder het dashboard er niet goed op zat. Je hoorde toen de turbo binnen sissen.
Tule er goed opgedaan, sissen weg.
Misschien dat de gasinbouwer daar draden heeft doorgevoerd en de tule er niet goed heeft opgezet.
Kijk maar eens.
Succes.  ;D

Te hard geschrobt.......

Misha

Citaat van: SvenB op 14-12-2006 17:38:02
Dat zal waarschijnlijk met de LPi inbouw wel zo gedaan zijn. Maargoed, waar is dit buisje voor en kan een scheurtje hierin het vermogensverlies en het gesuis veroorzaken ??

Sven.
Wat gebeurt er als je met draaiende motor wat zeepsop op dat scheurtje mikt ? en dan een beetje gas geeft ?

Sowieso, als je een stalen leiding hebt zal dat in de regel wel hoge druk zijn, en als er dan ook een scheur in zit, is het in ieder geval niet zoals het moet zijn. Heb je geen goede dealer in de buurt ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

S70 heeft geen turbodrukmeter Piet...  ;)

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 14-12-2006 22:15:32
S70 heeft geen turbodrukmeter Piet...  ;)

Maar ze kunnen wel het doorvoerrubber hebben los gehaald om de diverse draden naar binnen te halen  ;) en als zo'n rubber niet goed zit heb je ook veel gesuis in de auto......

thuur

Citaat van: Misha op 14-12-2006 21:21:43
Wat gebeurt er als je met draaiende motor wat zeepsop op dat scheurtje mikt ? en dan een beetje gas geeft ?

Als je pech hebt verdwijnt het sopje in je motor  :eusa_wall:

Gr ;)

Ludo

Citaat van: SvenB op 14-12-2006 17:38:02

Sven.

waar loopt dat buisje naartoe, of waar vertrekt het?.
op de foto lijkt het alsof het vertrekt bij de kerstboom.
en is het wel een buisje, lijkt precies meer op een slang of kabel.  ???
heb je ook de luchtfilterdeksel en aansluitingen eens gecontroleerd of alles goed dicht zit?.

SvenB

Het is wel degelijk een metalen buisje. Het buisje ziet eruit alsof het een aantal maal gebogen is om het passend langs de injectoren te krijgen. Hierdoor zal het scheurtje ook ontstaan zijn denk ik. Het buisje gaat bij de rode cirkel naar binnen. Ik kan niet precies zien waar het buisje de andere kant naar toe gaat, maar volgens mij gaat deze de turbo in. Vanavond gaat de auto even op de brug, dan zal ik alles goed controleren.

M a r c

Is een hard pvc buisje.

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: SvenB op 15-12-2006 08:35:53
Het is wel degelijk een metalen buisje.

Citaat van: M a r c op 15-12-2006 08:56:58
Is een hard pvc buisje.

Citaat van: SvenB op 15-12-2006 08:35:53
Het is wel degelijk een metalen buisje.

Citaat van: M a r c op 15-12-2006 08:56:58
Is een hard pvc buisje.

...  ;D

Ik ken 'm iig zo niet... :eusa_think:

Johann

Denk nog steeds brandstofdruk vacuum leiding...

MarcoV

Ik denk de kunstof buis van de carterontluchting?
Ruik je geen olielucht tijdens stilstaan?

MarcoV

Oele

Controleer gewoon het hele inlaat traject op lekkage door de buis naar het luchtfilter lost te maken bij het luchtfilter hier een plastic fles in de proppen vervolgens klem weer vastdraaien...

Via 1 van de vaccuum slangetjes op de kerstboom nu heel voorzichtig met een compressor max 1 bar druk opzetten.

Vervolgens kun je alle lekken gaan oplossen en weet je daarna zeker dat het dit niet meer kan zijn...

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD