Turbo flens maten voor downpipe.

Gestart door BlackWolf, 14-12-2006 19:07:13

Vorige topic - Volgende topic

BlackWolf

Hallo mede Volvisten  :)

Voordat ik gelijk mijn vraag stel zal ik mijn auto even voor stellen. Ik heb een V40 2.0T en ik ben aardig klaar met optisch tunning en ik ga nu verder met performance, in mei ga ik naar Marc toe voor een chippie (al weet hij het nog niet) en doorvoor moet ik ook langs voor een BMC enz.
Ik heb laatst een 2e einddemper aan linkerkant laten lassen in Schijndel, ik geloof paar mensen hier ook wel eens naar Schijndel gingen voor hun uitlaat.

Nu wil ik een 3" downpipe zonder cat, we gaan wel iets van een oude cat maken op 2 flenzen zodat het lijkt als of een cat onder de auto zit en tijdens de APK word de originele weer terug geplaatst.

Om lange verhaal kort te maken, ik moet de maten van de flens net onder de turbo hebben zodat ik het kan laten maken, en meeste turbo's die in jullie 850 en S/V70 zitten, hebben zelfde flens als die van mijn. Ik meen dat 12T, 14T, 15G, 16T en 18T een rechtstreekse verbinding hebben met zelfde maten. (behalve 16T want daar zijn twee versies van dus ook eentje met schuine aansluiting)

Ik heb hier en daar wat informatie gewonen en half gemaakte tekening van een flens gevonden met 3 maten op, ik heb verder de tekening uitgewerkt tot ik alles heb via informatie op een forum.
Nu is mijn vraag of iemand deze tekening van mij kan controleren en aangeven of ik iets fout heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb geen AutoCad thuis dus ik heb het met photoshop moeten doen :P

V40 2.0T Zwart Metallic: 3" RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter, dual stage custom waterinjectie, MTE remap, Gegroefd en geboord remschijven, Goodridge remslangen. 4mm intrax verlaagd, enz enz

M a r c

Als het maar is om een dummy te maken dan heb je toch niet persé de flens nodic die aan de turbo zit? Je kunt gewoon losse flensen voor 3" bestellen en deze gebruiken. Gebruik overigens dan wel een demper als dummy, want als je een lege huls gebruikt krijg je vervelende wervelingen en een hol geluid.

PS  nú weet ik dus wél dat je in mei komt  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BlackWolf

Hallo daar Marc, ik wist wel dat je hier erg vaak komt!  ;D

Wel flens is echt voor onder de turbo en begrijp ik uit je verhaal dat jij ze verkoopt? Ik heb RVS nodig.
Eentje laten maken kost ong. €30 (tenminste dat werd aan mij verteld) maar als jij ze ook hebt laat me weten mail ik je even ;)

En voor de cat, we gaan wel lege behuizing gebruiken maar dan niet hol, er gaat gewoon 3" pijp dwars doorheen, dus cat wordt in tweeën gesplitst en op een 3" pijp gelast. Reden waarom ik dit wil hebben is ome agent, een van onze V40 collega's heeft laatst aardige boete gehad omdat geen cat onder zijn auto zat. 
V40 2.0T Zwart Metallic: 3" RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter, dual stage custom waterinjectie, MTE remap, Gegroefd en geboord remschijven, Goodridge remslangen. 4mm intrax verlaagd, enz enz

elianmars

Citaat van: BlackWolf op 14-12-2006 19:30:49
Reden waarom ik dit wil hebben is ome agent, een van onze V40 collega's heeft laatst aardige boete gehad omdat geen cat onder zijn auto zat. 

Oei......... Wat is de boete daarvoor?  :-\

Ludo

Citaat van: M a r c op 14-12-2006 19:12:43
Je kunt gewoon losse flensen voor 3" bestellen

bestaat dat dan ook voor een 16T met schuine flens?.
wellicht heb ik binnenkort ook eentje nodig voor op de originele uitlaat.  :evil:

BlackWolf

Citaat van: elianmars op 14-12-2006 23:06:51
Oei......... Wat is de boete daarvoor? :-\

Hij was €150 kwijt geloof ik.

pwassink

Sinds wanneer bekeuren ze daar ook al op dan ??
Even los van het feit dat de gemiddelde diender met enige moeite een accu aan kan wijzen .  :eusa_snooty:
Mogelijk was hij aangehouden door een gecertificeerd-kat-herkenner ofzo ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: BlackWolf op 14-12-2006 23:56:46
Citaat van: elianmars op 14-12-2006 23:06:51
Oei......... Wat is de boete daarvoor? :-\

Hij was €150 kwijt geloof ik.
Voor een ondeugdelijke uitlaat bestaat volgens het OM een sanctie van 75 euro.

BlackWolf

Ik weet het niet heren, ik sta niet uit mijn duim te zuigen lees maar hier. 

Maar ik denk dat kat niet alleen onder uitlaat valt, waarschijnlijk iets met milieu zal ook de boete verhogen...

Dus ik ga liever iets voor verzinnen, voor het geval dat ;)

-D©©©L-

Citaat van: BlackWolf op 15-12-2006 01:27:40
Ik weet het niet heren, ik sta niet uit mijn duim te zuigen lees maar hier.

Maar ik denk dat kat niet alleen onder uitlaat valt, waarschijnlijk iets met milieu zal ook de boete verhogen...

Dus ik ga liever iets voor verzinnen, voor het geval dat ;)

Misschien wil je eens navragen of hij nog een kopie heeft van het verbaal, ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. In principe hadden ze zelfs het kenteken in kunnen nemen, het voertuig voldoet nl. niet meer aan de permanente toelatings eisen.  :angel:

Zoek een kapotte kat op en maak daar een pijp in, zaag de oude ertussen uit en zet aan de twee pijpen èn aan de twee kats flenzen. Ben je gelijk klaar voor de apk steekproef.

BlackWolf

Ik vraag wel een keer aan hem.  :)

Zoals ik al boven had gezegd we gaan inderdaad een oude kat nemen en 3" pijp dwars doorheen zetten met flenzen eraan. Dus behuizing van de kat is allen aan de buitenkant en komt geen uitlaat gassen meer doorheen.

Lindert Bogers

Boete krijgen voor het niet hebben van een cat!?

Rijd al jaren cat loos  ;D